בעלת נכס בראשון לציון, הטוענת כי השכירה לרשת יינות ביתן סניף בעיר במשך 20 שנה, תובעת מהרשת (המכונה כיום גלובל ריטייל), מנחום ביתן - מייסד הרשת ובעל מניות בה כיום ומרעייתו נורית ביתן, סכום של כ-7 מיליון שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז על ידי המשכירה, חברת ראשל יזום וניהול נכסים, הטוענת כי היא זכאית לפיצויים בגין הפרת הסכם שכירות וגרימת נזקים כבדים למושכר. מדובר במבנה בשטח כולל של כ-2,700 מ"ר ברחוב משה בקר בראשון לציון, בו הפעילה הרשת סניף של הרשת.
1 צפייה בגלריה
 יינות ביתן
 יינות ביתן
סניף של יינות ביתן
( צילום: יח"צ)
במסגרת התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד חיים דבוש, נטען כי רשת יינות ביתן בערבות בני הזוג ביתן שכרה מהתובעת את הסניף במשך כ-20 שנה, "במהלכם שררו יחסי אמון תוך כיבוד ההסכמות הכתובות ובעל פה עליהם הסכימו הצדדים לאורך השנים. רשת יינות ביתן על אף הסיכום בין הצדדים, נטשה את המושכר והפסיקה את השכירות באופן חד-צדדי.
"בנוסף, שלחה הרשת עובדים לפירוק מערכות במושכר, מערכות המחוברות חיבור של קבע כגון מזגן, מערכת כיבוי אש, מערכת חשמל, תקשורת וכו', וזאת בניגוד גמור להוראות הסכם השכירות, תוך גרימת נזקים מבניים קשים. לא זאת אלא אף זאת, רשת יינות ביתן הותירה חובות לרשות המקומית עבור חיובי ארנונה וכן עבור שימוש חורג וחריגות בנייה שביצעה כביכול הרשת במושכר בתקופת החזקת המושכר", נטען.
במסגרת התביעה, נטען עוד כי ביוני 2022 סוכם כי דמי השכירות יישארו כפי שהיו, בסך 203 אלף שקל לחודש עד ל-1 באוגוסט 2023, "על סמך התחייבות הרשת לביצוע שיפוצים מקיפים במבנה". עוד נטען, כי באוגוסט 2022 התקבל באופן מפתיע מייל מאת בא כוח הרשת, בו הודיעה הרשת כי המשא ומתן לחידוש השכירות לא צלח וכי הרשת מודיעה על תום המשא ומתן ועל פינוי המושכר.
נטען כי הרשת, "בניגוד להתחייבויותיה, הכניסה פועלים לפינוי המושכר, אך לצערה של המשכירה מדובר היה בקבלני פירוק שכל מה שמעניין אותם היה נחושת וברזל והם החריבו את המושכר ואת המערכות שבו, לרבות שבירת קיר במבנה על מנת להוציא את מנוע המזגן שהיה במושכר. נציגי התובעת התריעו בפני נציגי הרשת כי נגרמו במהלך הפינוי של הנכס נזקים כבדים למבנה ולמערכות שבו, כמו כן הרשת לא סגרה את המבנה ונכנסו פולשים, הומלסים למושכר".
עוד נטען בתביעה, כי במרץ 2023 חתמה התובעת על הסכם שכירות עם רשת הסופרמרקטים ויקטורי להשכרת המושכר וכן להשכרת מבנה סמוך. "בהתאם להסכם השכירות עם ויקטורי, תחילת השכירות נקבעה ל-1 באפריל, אך לאור מצבו של המושכר והנזקים הרבים בו ניתנה לשוכרת החדשה ויקטורי תקופת 'גרייס' של שישה חודשים, בהם היא תבצע שיפוצים וזו לא תשלם דמי שכירות עבור המושכר".
מרשת יינות ביתן נמסר בתגובה: "אנו בודקים את הטענות ונתייחס אליהן בערוצים הרשמיים המקובלים".