כאוס בדרום ת"א

במשך שעות התפרעו אריתריאים ברחובות תל אביב, במהומות שהמפכ"ל אמר כי "לא נראו מעולם" בישראל. מתנגדי משטר, שמחו נגד פסטיבל שהתכוונה שגרירות המדינה האפריקנית לקיים, תקפו את תומכי המשטר - ובעימותים קשים מול השוטרים נפצעו יותר מ-135 בני אדם, בהם 49 שוטרים.



המשטרה השתמשה באש חיה נגד המתפרעים, ו-39 נעצרו. מח"ש פתחה בבדיקת הירי החי. למסעדות ועסקים אחרים באזור נגרמו נזקים רבים עקב ונדליזם, ובתיעודים ממצלמות אבטחה נראו השלכת אבנים ואף קורקינט לעברם.
ביום חמישי התריעו ראשי כנסיות אריתריאיות של מתנגדי משטר מ"התלהטות יצרים שתוביל לאסון", אבל במשטרה החליטו בכל זאת לתת רישיון לפסטיבל ולהפגנה. אחר כך אמרו במשטרה שהם לא עמדו בהתחייבויות וטענו כי גם אם לא היה ניתן רישיון - היו עימותים. זהו הרקע לעימותים בין ה"כחולים" ל"אדומים", והפסטיבלים האריתראיים הקודמים שהובילו למהומות.

3 נרצחים בפחות מיממה בכפר קרע

אתמול נרצחו בכפר קרע מוחמד סעיד ערביד, בן 13, וגיסו פואד נסר אללה. היום נורה למוות בעיר אימאם המסגד שייח סאמי עבד אל-לטיף מסרי, על פי החשד - כנקמה על הרצח הכפול. תושבים זעמו על השוטרים: "אתם כישלון, אתם לא עושים כלום".


הפנייה החריגה של מנהיג חמאס לערביי ישראל

"הכיבוש אחראי לתופעה הזו", אמר איסמעיל הנייה על גל הרציחות בסרטון שפרסם אחרי רצח האימאם בכפר קרע, אבל קרא לצד זאת "לקחת אחריות לאומית".

דו"ח האו"ם לפני דיון בהאג: "ישראל מנהיגה אפרטהייד"

השליח המיוחד הגיש את ממצאיו על המצב ביהודה ושומרון, לקראת הדיון בבית הדין הבינלאומי. הדו"ח קובע ש"הכיבוש אינו חוקי", וממליץ להאג להורות על "נסיגה מיידית ובלתי מותנית של הצבא הישראלי והמתנחלים הקולוניאליים, ביטול כל החוקים המפלים, ופירוק המנהל האזרחי".

הלך לעולמו המיליארדר מוחמד אל-פאייד

מוחמד אל-פאייד מת בגיל 94, בדיוק 26 שנה אחרי שבנו דודי מת עם הנסיכה דיאנה בתאונת הדרכים בפריז. במשך עשור הוא טען שהשניים נרצחו, ואף האשים את הנסיך פיליפ בהזמנת הרצח - כדי שדיאנה לא תתחתן עם גבר מוסלמי.

משחק נהדר למנור סולומון באנגליה

כוכב נבחרת ישראל מנור סולומון פתח לראשונה במדי טוטנהאם בפרמייר-ליג, וסיפק משחק מצוין. קבוצתו הביסה בחוץ 2:5 את ברנלי וסולומון בישל שניים מהשערים.