אסון רעידת האדמה במרוקו

לפחות 1,037 בני אדם נהרגו ברעש במרוקו בעוצמה 6.8, שהורגש עד פורטוגל. בפטישים, גרזנים וידיים חשופות ממשיכים במדינה לחלץ לכודים, החשש הוא שמספר הנספים יגיע לאלפים. בירושלים ובעולם ערוכים לסייע, אבל מרוקו טרם ביקשה עזרה. צפו בדיווח של שליח ynet ו"ידיעות אחרונות" במרקש.


עדויות הישראלים: "פחד אלוהים"

17 ישראלים במרוקו מוגדרים מנותקי קשר, אבל ההערכה היא שהם יתקשרו עם צאת השבת. ישראלים במרקש סיפרו: "רצנו מתחת לשולחן ושמענו צעקות. ירדנו 4 קומות בחושך, פחד אלוהים".

צעד גדול לרכבת מסעודיה לישראל

בפסגת ה-G20 הודיע נשיא ארה"ב ג'ו ביידן על מסדרון מסילות רכבת ונתיבי סחר שיקשר את הודו עם המזרח התיכון ואירופה - ויעבור בסעודיה, האמירויות, ירדן וישראל. יועצו של ביידן אמר כי נוכחות ישראל משמעותית: "פרויקט נועז - עם חזון נועז".

חיילים נכנסו לכפר קאסם והתעמתו עם תושבים

תיעוד חריג: במהלך מרדף אחר חשודים שחצו את הגדר נכנסו ארבעה לוחמים לעיר הסמוכה לראש העין. 5 תושבים נפצעו בעימותים. בכפר קאסם אמרו שהלוחמים השליכו רימוני הלם, בצבא אמרו כי אחד התושבים אחז באלה. צה"ל: "כניסת חיילים לכפר קאסם מנוגדת להנחיות".

ברסלר: "אסור לדבר עם נאצים - יהודים או לא"

אחת ממנהיגי המחאה, שקמה ברסלר, מתחה ביקורת על הנשיא הרצוג בכנס בנהלל, וטענה כי בכך שאינו מבדיל בין "פאשיסטים וגזענים" לבין הרוב שרוצה הסכמות - הוא פוגע בניסיון לגבש פתרון אמיתי. אחר כך התנצלה על אזכור המילה "נאצים", שהוביל לסערה, ואמרה: "טעיתי, השתמשתי במילה שאין לה מקום בשיח".
2 צפייה בגלריה
השלטים שתלה המפגין שנעצר
השלטים שתלה המפגין שנעצר
"עשרת הדיברות" שתלה המפגין שעוכב לחקירה

תלה "10 דיברות" מול בית השר וסרלאוף, ונחקר

שוטרים עיכבו לחקירה בביתו בת"א את האדריכל יואב אנדרמן - שתלה על גדר החצר של שכנו, שר הנגב והגליל מעוצמה יהודית, שני שלטים המדמים עשרה דיברות אלטרנטיביים כמו "לא תסית" ו"לא תגנוב כספים קואליציוניים". הוא שוחרר, ובהפגנה שהחלה לאחר מכן תועד מעצר ועימות פיזי עם שוטרים.

בהוראת נתניהו: שיחת הבירור בין רגב לראש השב"כ

ראש הממשלה "נכנס לאירוע": הוא קיים שיחת בירור בין השרה מירי רגב לראש השב"כ רונן בר, אך לא הצליח לפתור את הסאגה המביכה שבה רגב כינתה מאבטח "מושתן", הורתה לנהג שלה לנסוע על אף שהוא עלול לדרוס אנשים - ובהמשך סירבה לקבל את תחקיר שב"כ והתבטאה נגד הארגון בחריפות.

כבר 100 נרצחים יותר מבשנה שעברה

בתל שבע: צעיר נרצח סמוך לתחנת דלק. באום אל פחם: רעולי פנים נכנסו לביתה של אישה בזמן שתלתה כביסה - וירו בה שלושה חודשים וחצי לאחר שבעלה נרצח ברכבו. מתחילת השנה נרצחו 176 בני אדם - 100 יותר מבתקופה המקבילה אשתקד.

בן 15 נהרג בהתהפכות טרקטורון, אופנוען נהרג בגליל

שבת קשה בכבישים: נער בן 15 נהרג בשטח פתוח ליד כפר סבא, כשעל פי החשד הטרקטורון התהפך כשעליו ארבעה נערים. שלושת האחרים נפצעו קל. סמוך לצומת חלפתא נהרג רוכב אופנוע כבן 28 שהחליק בכביש.

עוקץ אנטישמי בבודפשט

מורת דרך מירושלים ואמה, בת 65, סיפרו כי הותקפו על ידי שני פקחים ביציאה מהרכבת התחתית בבירת הונגריה. לדבריהן, הפקחים ניסו לעקוץ אותן: "סירבנו לשלם קנס, הם התנפלו עלינו ואחד מהם ביצע תנועה אנטישמית". הישראליות לא ויתרו והזעיקו את המשטרה שהודתה כי "זו הונאה" - אבל טייחה את המקרה.
2 צפייה בגלריה
בריטניה מצוד דניאל עבד חליף אסיר חשוד ב ריגול ל איראן
בריטניה מצוד דניאל עבד חליף אסיר חשוד ב ריגול ל איראן
המצוד בבריטניה הסתיים
(צילום: EPA / NEIL HALL)

תם המצוד בבריטניה אחר "המרגל האיראני"

דניאל עבד חליף נמלט ברביעי בבוקר מהכלא בלונדון שבו המתין למשפטו על הנחת פצצות-דמה בבסיס צבאי ואיסוף מידע ל"מדינת אויב", שהתגלתה כאיראן. הוא ניצל את עבודתו במטבח, התגנב החוצה ונקשר לתחתית של רכב משלוחים. המשטרה הציעה 25 אלף דולר למי שיוביל ללכידתו, היום בצהריים הודיעה: הוא נתפס.