80% מההורים לילדים בגילים שלוש עד 16 אספו את ערכות הבדיקות הביתיות (אנטיגן) לקראת החזרה מחר (ד') לבתי הספר. כך מעריכים בשלטון המקומי. גורמים במשרד החינוך אמרו ל-ynet כי הנתון "סביר מאוד".
בשל מחסור זמני, הונחו בעמדות החלוקה לתעדף את ילדי גילאי גן עד כיתה ח' - ולאחר מכן להמשיך לכיתות ט' ואז למחוסנים ומחלימים. אולם, הורים רבים התלוננו על מחסור בערכות החל מאתמול, ולמרות שהגיעו במיוחד למרכזי החלוקה - נאלצו לחזור לבתיהם בידיים ריקות. במשרד החינוך אמרו כי הבוקר כי שלחו 20,000 ערכות נוספות לרשויות, ובמקביל נערך ניטור כדי לדעת האם יש מחסור נוסף.
3 צפייה בגלריה
עמדת חלוקה של בדיקות קורונה ביתיות בגבעתיים
עמדת חלוקה של בדיקות קורונה ביתיות בגבעתיים
עמדת חלוקה של בדיקות קורונה ביתיות בגבעתיים
(צילום: אביגיל עוזי)
3 צפייה בגלריה
ערכה של בדיקת אנטיגן בבית ספר בירושלים
ערכה של בדיקת אנטיגן בבית ספר בירושלים
חלוקת בדיקות קורונה ביתיות לקראת חזרה לבתי הספר
(צילום: EPA)
בהודעת יו"ר איגוד מנהלי מחלקות החינוך ברשויות המקומיות אבי קמינסקי למנהלי המחלקות נכתב כי מנכ"ל משרד החינוך, יגאל סלוביק, הודיע לו כי היום יסופקו החוסרים לרשויות.
במשרד החינוך הביעו שביעות רצון מההיענות של ההורים שגילו אחריות והגיעו לקחת את ערכות האנטיגן, שמטרתן לחשוף תלמידים חיוביים לקורונה לפני פתיחת השנה ולמנוע ככל אפשר כניסת תלמידים מאומתים כבר ביום הראשון ללימודים. בכך, הם ישלחו לבידוד, שרשראות התחלואה יקטעו, יצומצמו הבידודים ותתאפשר למידה רציפה. עם זאת, המבחן האמתי יערך בשלב הבא, בו ההורים ימסרו דיווחים לגבי תחלואת ילדיהם במידה ותיחשף בבדיקות.
3 צפייה בגלריה
ערכה של בדיקת אנטיגן בבית ספר בירושלים
ערכה של בדיקת אנטיגן בבית ספר בירושלים
לפי משרד החינוך, החוסרים יסופקו היום. חלוקת הערכות הביתיות
(צילום: EPA)

בן דויד: "אני עדיין לא מבינה את המתווה"

בראיון לאולפן ynet מתחה היום מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד ביקורת חריפה על מתווה החזרה ללימודים. היא אמרה שהחלטת משרד החינוך להסתמך על ההורים שיבדקו את ילדיהם היא "הזויה", וטענה שאת הכסף שהושקע בבדיקות אפשר היה להעביר לפתיחת כיתות קטנות. "זו מערכת חינוך מיטבית. אם היה משהו שצריך לעשות בתקופת הקורונה – זה את זה", היא קבעה.
בן דויד אמרה שגם היא, יממה אחת לפני 1 בספטמבר, עדיין לא מבינה את מתווה החינוך במלואו. "אנחנו יודעים שמחר נפתחת שנת הלימודים. אני לא יודעת מה יקרה למורים שלא יסכימו להתחסן או להיבדק. אמרו שלא יתנו להם להיכנס ובקבינט הוחלט שלמי שאין תו ירוק לא יוכל להיכנס למוסדות חינוך. יש דיבורים פה ושם על חופשה או על חל"ת".
בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש חשף באולפן כי כבר מחר יחל מבצע החיסונים בבתי הספר – אולם תחילה החיסונים הללו ייערכו באופן מצומצם, ורק ב-50 מוסדות. הוא הודה כי אנשי משרדו התנגדו להצעה שקידמו במשרד החינוך ולפיה בחודש הראשון ללימודים, עד 1 באוקטובר, תלמידים מחוסנים עבור מתווה הלימודים ייחשבו ככאלה שקיבלו מנה אחת של החיסון, ולא שתיים, וזאת על מנת למנוע את הוצאתן לזום של כיתות בעלות שיעור התחסנות נמוך מ-70% בערים אדומות.