השלטונות באיראן רצו לנצל את משחקי הליגה המקומית על מנת לנקוט עמדה ברורה לצד מחבלי חמאס, וקבעו דקה דומייה "לזכר הקורבנות הפלסטיניים בעזה", לפני תחילת המשחקים. עם זאת, האוהדים באצטדיון אזאדי בטהרן לא ממש אהבו את זה והגיבו בבוז צורם.
זה קרה במשחק בו אירחה אסתקלאל את הבדאר במסגרת משחק השלמה מהמחזור השישי בליגה האיראנית. אלפי אוהדי המארחת היו קולניים תוך כדי שהם שורקים, צועקים ומשתמשים בזמבורות - והבהירו בדיוק מה דעתם.
1 צפייה בגלריה
אוהדי אסתקלאל טהרן
אוהדי אסתקלאל טהרן
לא הסכימו להתיישר לפי דרישות השלטונות. אוהדי אסתקלאל
(Vahid Salemi/AP)
במשחק עצמו ניצחה אסתקלאל 2:3, לאחר שפיגרה 2:0 כבר בדקה ה-16, אך הצליחה לבצע מהפך ולצאת עם שלוש הנקודות. הניצחון השאיר את המארחת במקום השלישי בטבלה, כשהיא עם נקודה אחת פחות מפרספוליס שבמקום הראשון.
זו לא הפעם הראשונה שהקהל במשחק כדורגל באיראן מסרב להתיישר לפי רצונות השלטונות להביע אהדה לפלסטיניים. מוקדם יותר החודש, הוכנס דגל פלסטין ליציע במשחק בין פרספוליס לבין אל גוהאר במסגרת המחזור השביעי, וגם במקרה אוהדי המארחת לא אהבו זאת והביעו את מחאתם כששרו "קחו את הדגל הפלסטיני ודחפו אותו לתחת".
באיראן, כידוע, ישנו מיאוס גובר והולך כלפי השלטון המדכא את האזרחים. לאחרונה מלאה שנה לפרוץ המחאות הנרחבות במדינה בעקבות רצח מהסא אמיני בידי אנשי המשטר.