בקצרה:
  • ניסאן מחדשת את מראה הסנטרה
  • המנוע נותר בנזין ותיק
  • כאן ברבעון הראשון של 2024
מתחדשת: ניסאן חשפה מתיחת פנים לסנטרה (דור 8), המשפחתית אותה היא משווקת בצפון אמריקה, שתנסה להתמודד טוב מבעבר מול מתחרות עדכניות כמו טויוטה קורולה, יונדאי אלנטרה וסקודה אוקטביה כשתנחת כאן בתחילת השנה.
העדכון העיצובי צנוע ומתמקד בחזית עם פגוש שונה ויחידות תאורה עדכניות, בעוד הסבכה צבועה כעת שחור במקום כרום בגרסאות הבכירות וכן נוספה אופציה לחישוקי "18. סביבת הנהג זהה, עדיין עם לוח מחוונים אנלוגי ומסך מגע צנוע ("8) כשהשינוי היחיד הוא פקדים שונים לבקרת אקלים.
בנזין וותיק: על ההנעה אחראי עדיין מנוע בנזין אטמוספרי, עם 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (149 כ"ס), אבל הוא מקבל מערכת עצור-וסע לצמצום צריכת הדלק ופליטת המזהמים. החיבור הוא לתיבת הילוכים רציפה, אבל בכיול שונה האמור לאפשר אופי פעולה חלק יותר.
מערך הבטיחות נותר ללא שינוי, עם בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת סטייה מנתיב ושטח מת.
מה אנחנו חושבים: ניסאן סנטרה שייכת לקטגוריית המשפחתיות שהולכת ומאבדת פופולריות באירופה, בצפון אמריקה וגם בישראל. ונראה שניסאן לא ניצלה את מתיחת הפנים כדי לבצע עדכון משמעותי יותר למערכת ההנעה ולסביבת הנהג, שהיה מאפשר לה לשפר עמדות מול המתחרות המשובחות.
אם היבואנית תצליח להצמיד לה תג מחיר נמוך משמעותית מזה של המתחרות הישירות שהתייקרו באופן ניכר לאחרונה, יש לה סיכוי להציב להן אלטרנטיבה טובה יותר. אם לא, היא תמשיך להיות שחקנית הספסל של הקטגוריה.