בקצרה:
  • שכחו מבנזין - הדור הבא של הוולאר יהיה חשמלי
  • האיווק והדיסקברי ספורט יהיו הבאים בתור
  • הצגה רשמית צפויה ל-2025
1 צפייה בגלריה
(צילום: ניר בן זקן)
חשמל בריטי: לנד רובר תציג בעוד כשנתיים דור חדש לריינג' רובר ולאר, שיוצע רק בגרסה חשמלית על בסיס פלטפורמה חדשה. כך מדווח אוטוקאר הבריטי. הוולאר אמנם לא יהיה חשמלי ראשון של לנד רובר, שכן גרסאות נקיות מזיהום לריינג' רובר ולריינג' רובר ספורט צפויות להיחשף כבר ב-2024, אבל הוא כן יהיה ראשון על בסיס פלטפורמת EMA (ר"ת Electric Modular Architecture) חדשה וייעודית להנעה חשמלית. הבאים בתור יהיו הדורות הבאים של ריינג' רובר איווק ודיסקברי ספורט.
שוב מול פורשה: נזכיר כי הוואלר הוצג ב-2017 כדגם הרביעי במשפחת ריינג' רובר. הוא חלק בסיס משותף ליגואר F-פייס, שאפשר לו להציע יכולת דינמית גבוהה מזו המקובלת ביצרנית רכבי הכביש-שטח הבריטית. בעיקר במטרה להתמודד מול פורשה מקאן. בפועל זה לא ממש הצליח, וכיום הוא אחד הדגמים הפחות נמכרים של לנד רובר.
גם הדור הבא ינסה להתמודד מול הגרסה העדכנית והחשמלית למקאן שתוצג בקרוב, וגם מול הגרסה החשמלית למזראטי גרקלה. בדומה למתחרה הגרמני, הפלטפורמה הייעודית להנעה חשמלית אמורה לאפשר חירות עיצובית והנדסית גדולה משמעותית מהפלטפורמה המוסבת. הן בתכנון חלל הפנים, באיכויות דינמיות גבוהות ובעיקר במקדם גרר נמוך יותר המשפיע על צריכת החשמל ועל טווח הנסיעה.
מה אנחנו חושבים: קונצרן JLR (יגואר-לנד רובר) נחשב לאחד החלוצים באירופה עם רכב פנאי חשמלי על בסיס ייעודי, עם ה-I-פייס המרשים שהוצג עוד ב-2018 והקדים את אודי, מרצדס וב.מ.וו, והוא גם זכה בתחרות מכונית השנה באירופה, הפעם היחידה בהיסטוריה שיגואר זוכה בתואר.
אבל בעוד המתחרים מגרמניה האיצו את הפיתוח והרחיבו משמעותית את היצע הדגמים, חמש שנים לאחר ההשקה המתוקשרת, אולם התצוגה של הבריטים נותר עם דגם חשמלי בודד.
הבחירה של לנד רובר להפוך את הוולאר לדגם שישווק רק עם הנעה חשמלית על בסיס ייעודי ללא ספק תשפר את מצבו בטבלת המכירות ותהפוך אותו פופולארי מקודמו. אבל זה צפוי לקחת עוד זמן רב, זמן בו יצטרפו לקטגוריה מתחרים נוספים, ואז ההתמודדות תהיה קשה הרבה יותר.