בקצר:
בדרך החשמל: הדור השני למקאן, רכב הפנאי הקטן של פורשה, יהיה גם דגם חשמלי שני ליצרנית הגרמנית אחרי הטייקן. פורשה מבטיחה כי ב-2025 כ-50% מהדגמים שתשווק יהיו מחושמלים (היברידיים נטענים או חשמלי מלא) וב-2030 כ-80% יהיו חשמליים מלאים.
המקאן יהיה דגם ראשון שמבוסס על פלטפורמה ייעודית להנעה חשמלית המכונה PPE (ר"ת Premium Platform Electric) שפורשה מפתחת בשיתוף אודי ותשמש בסיס גם לדור הבא של ה-A6. הפלטפורמה תאפשר שילוב מנוע חשמלי בודד מאחור בגרסאות הבסיס או מנוע נוסף מלפני והנעה כפולה עם יותר מ-600 כ"ס בגרסאות הבכירות. מצברים בקיבולת כ-100 קוט"ש ובמתח גבוה (800V) אמורים לאפשר טווח נסיעה של כ-600 ק"מ ואפשרות לטעינה אולטרה מהירה (350DC) ומילוי מ-5% ל-80% בתוך 25 דקות.
מה עוד צריך לדעת: לדברי פורשה חלוקת המשקל במקאן תהיה בנטייה קלה לאחור (52:48), עם מערך מיתלי אוויר בתצורת עצמות עצה כפולות מלפנים ורב חיבורי מאחור. מערכת ההנעה הכפולה מנוהלת מחשב עם חלוקת כוח משתנה לפנים-אחור בהתאם למצב הנהיגה הנבחר, כשהמנוע האחורי משלב בתוכו דיפרנציאל מוגבל החלקה. כאופציה יש היגוי אחורי אקטיבי (5 מעלות) המסייע לצמצום רדיוס הסיבוב במהירויות נמוכות על ידי הפניה בזווית הפוכה לגלגלים הקדמיים עד 80 קמ"ש ולשיפור היציבות הכיוונית במהירויות גבוהות יותר על ידי הפניה במקביל לגלגלים הקדמיים.
התמונות שחושפת היצרנית הם של אבות טיפוס מניסויי נהיגה עם מדבקות הסוואה מסיבית, אבל למרות זאת ניתן להבחין ביחידות תאורה חדות מלפנים בדומה לטייקן כמו גם בצללית מרכב בעיצוב כמו קופה. לדברי היצרנית היא תציע חישוקים בגודל של עד "22.
מה אנחנו חושבים: עם הטייקן הוכיחה פורשה כי הנעה חשמלית היא לא רק לביצועים בקו ישר, וניתן לשלב אותה ברכב בעל יכולת דינמית גבוהה. אבל כמעט שלוש וחצי שנים שחלפו מאז הוצגה לראשונה היא נותרה החשמלית היחידה באולם התצוגה של פורשה.
בהתאם להיכרות עם ההיסטוריה המפוארת של פורשה, סביר להניח שגם המקאן EV יקבע רף חדש וגבוה של איכויות דינמיות בקטגוריית פנאי-חשמל. אבל הגעתו המאחורת תגרום לכך שבשונה מהטייקן הוא יאלץ להתמודד בזירה שתהיה עמוסה במתחרים מצויינים. קל זה לא יהיה.