ככה יעשה לאיש שהמשטר לא חפץ ביקרו. האתר "איראן ווייר" מפרסם כי ביתו של עלי כרימי, אחד הכוכבים הגדולים בתולדות הכדורגל האיראני ומי שאף כונה בזמנו "מראדונה האסייתי", הוחרם. כל זאת יממה לאחר שכרימי יצא נגד משטר האייתולות, על רקע הכאתה למוות של מהסא אמיני על ידי משמרות הצניעות המקומיים בשל עטיית החיג'אב בצורה "לא נאותה".
תמונות שפורסמו ביום שני בלילה באתר הראו את ביתו של כרימי בשכונת לבאסן שבטהרן אטום בהוראתו, לכאורה, של התובע המקומי. ככל הנראה ההודעה הוקלדה במהירות כה רבה עד שהייתה שגיאת כתיב במילה "אטום", שנכתבה על הצו.
4 צפייה בגלריה
עלי כרימי
עלי כרימי
נרדף על-ידי המשטר בטהרן. כרימי
(צילום: gettyimages)
הפוסט של כרימי שעורר סערה
כרימי נלחם במשטר האייתולות
כאמור, כרימי, קפטן נבחרת איראן לשעבר ומי ששיחק, בין השאר, בבאיירן מינכן ובשאלקה, היה נחרץ בדעותיו: "האיראנים מאוחדים היום יותר מבעבר, גם אם יסגרו לנו את האינטרנט". בהמשך אף קרא להפיכה שלטונית: "צבא איראן, המולדת שלך מחכה לך. אל תאפשר לדם של אזרחים תמימים להישפך ברחובות. כמו פשוטי העם שלי, אני לא מחפש תפקיד או מעמד, אלא רק שלום וחיים נוחים עם רווחה טובה בכל חלקי ארצי".
עוד פורסם כי צבא משמרות המהפכה קרא בימים האחרונים לעצור את כרימי, בטענה שקרא למרד ל-11 מיליון עוקביו בחשבון האינסטגרם שלו. כרימי בן ה-43 רשם 127 שערים בקריירה בת 18 שנה.
4 צפייה בגלריה
הפגנה בלונדון
הפגנה בלונדון
הפגנה נוספת במהלך "מהומות החיג'אב". האיראנים רוצים צדק
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
הפגנה בלונדון
הפגנה בלונדון
(צילום: רויטרס)
כבר כמה ימים שבאיראן משתוללות הפגנות במספר מוקדים וערים נגד המשטר. אלפים יצאו לרחובות, כאשר נשים איראניות גזרו חלקים משערן לאור הזדהות עם אמיני, במה שהפך לאחד מסמלי המחאה הנוכחית. מלבד כרימי, גם כוכב הנבחרת האיראנית הנוכחית, סרדאר אזמון, המשחק בבאייר לברקוזן הביע תמיכתו במפגינים, בצעד שעלול לעלות לו במקומו בנבחרת לקראת המונדיאל.
אזמון כתב בסטורי בעמוד האינסטגרם האישי שלו שהוא לא אמור להביע את דעתו בזמן מחנה אימון של הנבחרת לקראת אליפות העולם (שנערך באוסטריה), אך הוא "לא יכול יותר לסבול להישאר בשקט. בסופו של דבר העונש שאקבל יהיה הדחה מהנבחרת הלאומית, שזה מחיר פעוט לשלם אפילו עבור פיסת שיער של אישה איראנית אחת". אזמון הוסיף פנייה לכוחות השיטור האיראנים ולמשטר: "התביישו לכם על הריגת אנשים בכזו קלות, ו-ויוה נשות איראן".