בשיתוף מפעל הפיס ואתר "שווים"
פרויקט שווים בתעסוקה, המשותף ל-ynet, "ידיעות אחרונות" מפעל הפיס ועמותת שווים, יצא לדרך בשנה שעברה במטרה לחולל מהפכה כלכלית וחברתית ולהגדיל משמעותית את כמות האנשים עם מוגבלויות המועסקים במשק.
המיזם כלל קורסי הכשרה בתחומים שונים עבור אנשים עם מוגבלויות ובו בזמן קריאה למעסיקים בחברות שונות להצטרף לפרויקט ולקחת חלק ביצירת הזדמנויות בשוק העבודה לאנשים עם מוגבלויות.
בני דרייפוס, מנכ"ל מפעל הפיס הסביר, בפתיחת קורסי ההכשרה בשנה שעברה, כי "הקורסים הללו נותנים ביטוי לאחת המטרות שלנו כארגון: לשלב אנשים עם מוגבלויות בקהילה בכלל, בשוק העבודה", והוסיף כי לקורס עיתונות ויח"צ של "ידיעות אחרות" ו-ynet בשיתוף מפעל הפיס ואתר "שווים", יש חשיבות נוספת שכן שילוב של אנשים עם מוגבלויות בשוק התקשורת ייתן להם נוכחות במרחב הציבורי ויאפשר לכלל ציבור לחוות אנשים עם מוגבלויות על המסך, בעיתונות ובדיגיטל".

התאמות שמשנות חיים

במהלך השנה הראשונה של הפרויקט נרתמו חברות רבות והוכיחו שבעזרת התאמות לא מסובכות ניתן להשיג עובדים מעולים ומסורים. חברת החשמל יצרה במיוחד עבור עובדים נמוכי קומה שעובדים בבית המלאכה של החברה כלי עבודה המותאמים לגודל כפות הידיים שלהם ושולחנות עבודה בגובה מתאים.
בחברת מיקרוסופט ישראל נעשו התאמות רבות לטובת עובדים עם מוגבלויות – כמו דלת עם לחצן נמוך שמתאים לאנשים המתניידים בכיסאות גלגלים וגם לנמוכי קומה. בנוסף, על הרצפה יש פסי הולכה לטובת כבדי ראייה ושלטים עם הסברים בכתב ברייל.
4 צפייה בגלריה
 מקום עבודה מונגש ומותאם - חברת חשמל
 מקום עבודה מונגש ומותאם - חברת חשמל
מקום עבודה מונגש ומותאם - חברת חשמל
(צילום: אסף מגל)

שנה שנייה עם עוד קורסי הכשרה

רגע לפני שמסתיימת ההרשמה לקורסי ההכשרה של השנה השנייה, חזרו אל הקורסים שנלמדו בשנה שעברה. בקורס העיתונות ויחסי הציבור של ידיעות אחרונות ואתר ynet, בשיתוף מפעל הפיס ואתר "שווים", השתתפו כ-20 חניכים, שנחשפו לעבודה במערכת עיתון ובאתר אינטרנט, למדו לראיין, לערוך, לכתוב כתבות, להתמודד עם סוגיות אתיות, ולעסוק בעוד שלל נושאים שיאפשרו להם להפוך לעיתונאים, דוברים או אנשי יחסי ציבור.
ספיר בנימין (30) הוא אחד מבין בוגרי הקורס, שלמרות התמודדות לא פשוטה עם מחלה אוטואימונית, הוא הצליח לשבור את תקרת הזכוכית ולהגשים את עצמו – ולעבוד בעולם העיתונות. אחרי שסיים את קורס העיתונות ויחסי הציבור במסגרת הפרויקט, הוא התקבל לעבודה כמבזקן חדשות באתר ynet וסיפר: "הרגשתי שבנוסף להכשרה המקצועית, הקורס חיזק אצלי את הביטחון העצמי והערך שלי".
4 צפייה בגלריה
ספיר בנימין
ספיר בנימין
ספיר בנימין
(צילום: שאול גולן)

"ברוכים השווים" להייטק

קורס נוסף שנפתח בשנה שעברה במיקרוסופט, זכה לשם "ברוכים השווים", ונועד לסלול את הדרך לבוגריו למשרות בעולם ההייטק. אל הקורס הגיעו 12 משתתפים בעלי ידע טכנולוגי, אחרי תהליך סינון קפדני.
בקורס הם שיפרו את יכולותיהן המקצועיות, ובנוסף עברו ליווי עם מנטורים מקצועיים ממיקרוסופט כדי למצוא עבודה שתואמת את כישוריהם ולהצליח לממש את היכולות הגבוהות שלהם - מבלי לתת לאף מגבלה למנוע מהם להגשים את עצמם.
דביר ג'רבי (23), אחד מבוגרי המחזור הראשון של הקורס, השתלב לפני כמספר חודשים כמהנדס תוכנה בחברת הייטק ומספר: "חוץ מהכלים שניתנו לי בקורס, יש לי מנטור שמלווה אותי – גם בתחומים מקצועיים וגם אישיים, אני נמצא על הרצף האוטיסטי והרבה פעמים אני לא מצליח להסביר לאנשים בחברה מה אני צריך בדיוק. אני מתייעץ עם המנטור מבחינה חברתית ומקצועית. רק בזכות הקורס התקבלתי לעבודה".
4 צפייה בגלריה
קורס "ברוכים השווים" במיקרוסופט, במסגרת פרויקט "שווים בתעסוקה"
קורס "ברוכים השווים" במיקרוסופט, במסגרת פרויקט "שווים בתעסוקה"
קורס "ברוכים השווים" במיקרוסופט, במסגרת פרויקט "שווים בתעסוקה"

שף שווה נולד

רשת המלונות פתאל פתחה בשנה שעברה קורס הכשרה של רשת פתאל בתחום הבישול. את הקורס היוקרתי מוביל לא פחות משף רשת המלונות, גיא רודובסקי, "רגע לפני שהם נכנסים לעבוד במלונות רשת פתאל, בנינו קורס שנותן למשתתפים את היסודות הבסיסיים כדי שיוכלו להשתלב במערכת העמוסה והרועשת, זה מעניק התאקלמות טובה יותר בהמשך". שקד יפרח, שהשתתף בקורס בשנה שעברה מספר על החוויה ואומר: "העבודה מול השף ממש מדויקת ומאוד ברורה. הוא מסביר על הקיצוץ, על הערבוב, על הדיוק ועל טכניקות, וגם על המילוי והבישול".
4 צפייה בגלריה
קורס הכשרה בבישול ברשת מלונות פתאל
קורס הכשרה בבישול ברשת מלונות פתאל
קורס הכשרה בבישול ברשת מלונות פתאל
לאחר ההצלחה של הסבב הראשון – סבב שני יוצא לדרך במטרה להפיץ את הבשורה ולהמשיך להנגיש את עולם התעסוקה, ובכך לפתוח דלת לאנשים עם מוגבלויות שרק מחכים להגשים את עצמם ולהרגיש שווים בין שווים.
פרויקט "שווים בתעסוקה" כולל מגוון הכשרות ללא עלות (שחלקן מועברות באופן מקוון) בתחומי העיתונות, אבטחת המידע ואבטחת סייבר בחברת סיסקו, קורס למקצועות ההייטק במיקרוסופט וקורס הכשרה לעולם הבישול ברשת מלונות "פתאל".
בשיתוף מפעל הפיס ואתר "שווים"
פורסם לראשונה: 13:34, 15.09.22