מה יעשה נתניהו בחצות?

מספר שעות ספורות לפני שיפוג המנדט של ראש הממשלה נתניהו להרכבת ממשלה הודיעה ימינה כי היא תומכת בקידום מהלכי החקיקה שיוזם נתניהו כולל בחירה ישירה לראשות הממשלה ופסקת ההתגברות על בג"ץ. עם זאת הם משאירים לעצמם מרחב תמרון בהצבעה על חוקים אלו בכנסת - וייתכן שהודעה זו היא עוד מנוף לחץ על נתניהו ועל יריבו יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. בעד פסקת ההתגברות תצביע גם תקווה חדשה של גדעון סער.
נכון לשעה זו הנתיבים של נתניהו חסומים ואין דרך נראית לעין שבה הוא יכול להרכיב ממשלה בתוך שעות. בליכוד קיוו כי באמצעות קידום החוקים יופעל לחץ כבד שיוביל לקרעים בין ימינה וראשה נפתלי בנט לבין השותפים האפשריים לממשלת גוש מתנגדי נתניהו.
כבר אתמול הודיע נתניהו כי הסכים לרוטציה שבה בנט יכהן ראשון כראש הממשלה. בנט עצמו השיב לנתניהו בפתח ישיבת סיעתו בכנסת, כי הצעתו לא מובנת. "לא ביקשתי מנתניהו את ראשות הממשלה, אלא ממשלה. ואת זה לצערי אין לו כי סמוטריץ' שרף את כל הגשרים לממשלת ימין".
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ויאיר לפיד
נפתלי בנט ויאיר לפיד
נפתלי בנט ויאיר לפיד
(צילום: יואב דודקביץ', אלעד גוטמן)

"הבקשות של שרה ונציגיה היו בין הזויות למטורפות"

התחדש שלב העדויות במשפט נתניהו: במסגרת תיק 4000 התחילה היום חקירתו הנגדית של מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, על ידי הסנגורים של הנאשמים – ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובעלי השליטה לשעבר בחברת בזק, בני הזוג אלוביץ'.
"היינו צריכים להוריד ידיעות על משפחות שכולות כי זה לא מצא חן בעיני משפחת נתניהו", סיפר ישועה. עוד סיפר: "היה לחץ דרך שאול לנסות בכל מחיר להעלות את הכתבה על השפית (גילת בנט). שאול אמר לי 'שטויות, אני לא חושב שניתן לפרסם', אבל אז החלה סדרה של יומיים שהוא לוחץ עליי כן לפרסם את זה". "זה היה אירוני, בשבת לחצו אותנו על שמירת כשרות שלה. בסוף זה לא עלה".
2 צפייה בגלריה
אילן ישועה
אילן ישועה
אילן ישועה
(צילום: יואב דודקוביץ)

בשעה 09:00 יימשך שלב החקירה הנגדית בשמיעת ההוכחות בתיקי האלפים מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, ללא נוכחותו.
מחר הטמפרטורות ירדו מעט, אבל עדיין יהיה חם מהרגיל. בחמישי ובשישי הטמפרטורות ירדו עוד, וביום שישי יהיה יחסית נוח. עם זאת, מיום שבת הטמפרטורות יחזרו לעלות, וביום ראשון צפוי להיות שרב כבד עם יותר מ-35 מעלות באזורים הפנימיים.
מספרם של חולי הקורונה, שמצבם מוגדר קשה, עמד הבוקר על 93. לראשונה מאז תחילת חודש יולי יש פחות מ-100 חולי קורונה מאושפזים ברחבי הארץ. לשם השוואה ב-4 בינואר היו 829 חולי קורונה במצב קשה, ב-4 בפברואר 1,106, ב-4 במרץ ירד המספר ל-706 וב-4 באפריל הוא עמד על 328. השיא נרשם ב-17 בינואר, אז היו 1,191 חולי קורונה במצב קשה בבתי החולים.
גם במספר החולים הקשים החדשים חלה ירידה חדה מאוד, זאת כמובן בזכות מבצע החיסונים. בחודש דצמבר אושפזו 2,116 חולי קורונה במצב קשה בבתי החולים, בחודש ינואר זינק המספר ולבתי החולים פונו 4,683 חולי קורונה חדשים שמצבם היה קשה. מאז חלה ירידה. בחודש פברואר הגיעו לבית החולים 3,156 חולים שמצבם הוגדר קשה, בחודש מרץ חלה ירידה נוספת ל-1,809 ובאפריל אושפזו בבתי החולים ברחבי הארץ 310 חולי קורונה שמצבם הוגדר קשה – כלומר בכל יום הגיעו 10 חולים חדשים, לעומת ממוצע יומי של מעל 150 חולי קורונה חדשים במצב קשה בינואר.
בשלושת הימים הראשונים של מאי הגיעו לבתי החולים 14 חולי קורונה חדשים שמצבם קשה, ממוצע של פחות מחמישה ביום.
"המפקדת". הסדרה המדוברת של "כאן" מבוססת על סרטה הקצר ועטור השבחים של היוצרת עטרה פריש, "מכתב אהבה למ"מ שלי". העלילה מתרחשת בפלוגת געש של בסיס טירוני פיקטיבי. נועה (אלונה סער) ממונה במפתיע לפקד על מחלקת טירוניות משלה. אתמול יצא כסינגל שיר הנושא של הסדרה, "עיניים אליי" של המוזיקאית אקו יחד עם תומר כץ. השת"פ בין אקו לפריש נולד באינסטגרם – כשפריש שלחה הודעה לאקו.
היום בכותרת, הפודקאסט היומי: האם פייסבוק פעלה באופן מוצדק כשסתמה את פיו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ? אמי פלמור, חברה במה שזכה לכינוי ״בית המשפט העליון״ של הרשת החברתית, חושפת.
עם הפנים להרווארד: בני 17 וכבר שווים מיליונים.

לאחר שהודיעו כי הם מתגרשים, חזרנו אל סיפור האהבה של ביל ומלינדה גייטס לאורך השנים.
ולאור ההודעה על כוונת אירופה להיפתח לתיירים בדקנו מה מצב התחלואה, ההגבלות וההתחסנות בשש ערים מרכזיות באירופה.