בכיר ישראלי: "אינדיקציות חזקות" שעסקה תתקדם. נתניהו: "מאמץ בשעות אלה ממש"

ראש הממשלה נפגש עם נציגי משפחות החטופים - על רקע הדיווחים על ההתקדמות במשא ומתן לעסקת חטופים נוספים - שתכלול הפסקת אש ממושכת ושחרור מאות מחבלים. נתניהו אמר למשפחות כי "אנחנו עושים כל מאמץ, אך ככל שהמאמץ הזה מקבל פומביות הוא מתרחק, וככל שהוא נשמר בדיסקרטיות - יש לו סיכויים גדולים יותר להצליח. מטבע הדברים ומשני הטעמים הללו אני מוגבל מלשתף אתכם".
גורם ישראלי בכיר אמר לרשת NBC האמריקנית כי קיימות "אינדיקציות חזקות" שעסקת החטופים תתקדם. יחד עם זאת, הוא הבהיר כי קבינט המלחמה עדיין לא עדכן את הקבינט המורחב בתנאי העסקה. השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ', נזכיר, הביעו התנגדות פומבית למתווים שפורסמו בתקשורת, בעוד ראש האופוזיציה יאיר לפיד הבטיח לתת לנתניהו "רשת ביטחון".
2 צפייה בגלריה
חוסמות את איילון למען החזרת החטופות והחטופים משבי חמאס
חוסמות את איילון למען החזרת החטופות והחטופים משבי חמאס
איילון חסום למען החזרת החטופות והחטופים משבי חמאס
(צילום: EPA /ABIR SULTAN)

מיה רגב לשגרירי או"ם: "מחבלי חמאס קרעו ממני את הבגדים, לקחו ממני את הזהות"

משלחת שגרירי האו"ם שהגיעה לארץ עם השגריר גלעד ארדן פתחה את ביקורה בישראל במפגש עם מיה ואיתי רגב, שנחטפו לרצועת עזה על-יד חמאס ושוחררו.
מיה רגב תיארה בין היתר בפני השגרירים את האכזריות הבלתי נתפסת של מחבלי החמאס כלפיה, וסיפרה כיצד הם התעללו בה באמצעות פגיעה ברגלה הפצועה, לעגו וצחקו. "מחבלי החמאס קרעו ממני את הבגדים", אמרה. "הם לקחו ממני את הזהות שלי ואת השם שלי. המחבל שהשגיח עליי אמר לי כל יום שאם צה"ל יבוא להציל אותי אז הוא יירה בי מיד, ולא ימות לבד".

חמאס ניסה "לגייס" ישראלים למשימות

בשבועות האחרונים ניהל השב"כ בשיתוף צה"ל וימ"ר ירושלים במשטרת ישראל, מאמץ מודיעיני שהוביל לחשיפת תופעה שהחלה לפני המלחמה, במסגרתה פעילי חמאס מרצועת עזה ניצלו יהודים אזרחי ישראל כסייענים להעברת משלוחים - כשמטרת הפעילות המוערכת הינה הכשרתם לסייע בהעברת חומר נפץ או אמצעי לחימה לטובת מימוש פיגועים נגד מטרות איכות בישראל.
הפעילות בוצעה על ידי פעילי "מטה הגדה" - גוף של חמאס ברצועה, המובל ומורכב ברובו על ידי מגורשי "עסקת שליט" שמוצאם ביהודה ושומרון, במחלקה המכונה "מחלקת העבודות". מחלקה זו אמונה על הוצאה לפועל של פיגועי טרור נגד ישראלים ביהודה ושומרון וישראל. פרופילי הפייסבוק, כך מציינים בשב"כ, הופעלו על ידי חמאס והיו בכיסוי נשים וגברים כאחד. הם פרסמו מודעות לאיתור שליחים באזורים שונים בארץ על גבי קבוצות פייסבוק העוסקות בשליחויות מזדמנות. לאחר תחילת הקשר בפייסבוק, המשיכו המגעים בין השליחים היהודים לחמאס באמצעות הווטסאפ, כאשר הגורמים ברצועת עזה מסרבים לנהל שיחות טלפון בכדי לא לחשוף את היותם גורמי טרור מטעם חמאס.

2 צפייה בגלריה
תקשורת שב"כ חשפה פרופילים מזויפים של ארגון הטרור חמאס המנסים לגייס ישראלים
תקשורת שב"כ חשפה פרופילים מזויפים של ארגון הטרור חמאס המנסים לגייס ישראלים
(צילום: תקשורת שב"כ)

לבלוג המתעדכן של ynet - לחצו כאן


כותרות נוספות מהיום

איראן מזהירה את ארה"ב: נגיב לכל תקיפה, לא מפחדים ממלחמה.
רימון יד התגלה ליד שגרירות ישראל בשטוקהולם. חבלנים של משטרת שבדיה הוזעקו למקום.
תיעוד חדש פורסם הבוקר ברשת אל-ג'זירה מהמבצע החריג אתמול בבוקר, שבו חיסלו כוחות השב"כ והימ"מ שלושה מחבלים בבית החולים אבן סינא בג'נין.
מטוסי קרב תקפו מתחם של חיזבאללה שבו כמה מבנים צבאיים במרחב הכפר רשף בדרום לבנון. שיגורים זוהו לעבר יפתח, יערה וחניתה - לא היו נפגעים. טילי נ"ט שוגרו לאזור מטולה - ואש פרצה בבית.
המשטרה עיכבה 18 מפגינים שמנסים לחסום את מעבר כרם שלום לשיירות משאיות האספקה והסיוע שנכנסות לרצועת עזה.
במהלך הלילה, כוחות הביטחון עצרו 14 מבוקשים ביו"ש.
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר כי אונר"א הוא "עמוד השדרה של הסיוע ההומניטרי בעזה".
תיראו מופתעים: בן גביר ממשיך לאיים בפירוק הממשלה אם ישוחררו מחבלים.
יותר מ-100 אלף עזתים עברו בשבוע האחרון דרך המסדרון ההומניטרי שפתח צה"ל ביציאה המערבית של מחנה הפליטים בחאן יונס.

פרשנויות ודעות היום

נתניהו מחכה לטראמפ | אורלי אזולאי
"עכשיו מחדש: ביבי מחכה לטראמפ. הנה רק עוד רגע, נשמעים קולות בסביבת נתניהו, יחזור הנשיא הישן והמיטיב. הסקרים משקפים שהמרוץ מול ביידן צמוד, עם יתרון לטראמפ. הציפייה לנשיא לשעבר קשורה גם בשחיקת האהבה כלפי ביידן, שהציל את ישראל באופן הכי מוחשי מאז 7 באוקטובר". לטור המלא
לחזור לעזה - רק בהסכמה רחבה | פנחס ולרשטיין
"ללא הסכמה רחבה, הדיון על החזרה לגוש קטיף יהפוך לדיון פנים-מגזרי - שאולי מעורר חיוך של געגוע אצלנו בבית, אבל עלול להצית מחדש את הקיטוב הנוראי שהיינו חלק ממנו עד אותה שבת נוראית. ולכן הכנס והקריאה לחזור עכשיו לגוש קטיף וליישב את רצועת עזה מוכיחים שלא למדנו כלום מהפילוג הנורא". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

טל לב-רם. שר הביטחון גלנט בחר בעיתונאי טל לב-רם לתפקיד מפקד גלי צה"ל. משנת 2008, לב-רם משמש ככתב ופרשן צבאי לענייני צבא וביטחון, תחילה בגלי צה"ל ובהמשך במעריב ובתחנת הרדיו 103FM. כמו כן, טל מכהן כראש תא הכתבים הצבאיים. בשירותו הצבאי מילא טל שורת תפקידים כקצין קרבי בחטיבת הנח"ל, בבה"ד 1 וכן שירת בדובר צה"ל כדובר פיקוד הדרום.