3 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה מתחם היבדק וסע מד"א מזרח ירושלים
בדיקת קורונה מתחם היבדק וסע מד"א מזרח ירושלים
מתחם היבדק וסע במזרח ירושלים
(צילום: AFP)
נגיף הקורונה לא ממתין למקבלי ההחלטות, שמשנים את החלטותיהם לגבי הערים האדומות כמה פעמים ביום. משרד הבריאות עדכן הערב (שני) כי מספר המונשמים בישראל עומד על 135 - נתון נמוך במעט מה-13 באפריל, אז נקבע שיא במספר המונשמים שעמד על 137.
מספר החולים שמצבם קשה ירד במעט ל-470, כאשר 912 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. עוד שישה בני אדם נפטרו היום ומספר הקורבנות במגפה עלה ל-1,026.
מחצות ועד השעה 22:30 אובחנו עוד 2,580 נדבקים בנגיף. 7.2% מהבדיקות חיוביות - ירידה חדה בשיעור הבדיקות החיוביות לעומת הימים האחרונים.
אתמול אובחנו 2,249 נשאי קורונה חדשים, ומפרוץ המגפה אובחנו בישראל 133,975 נדבקים. מספר החולים הפעילים עומד כעת על 27,494.
3 צפייה בגלריה
נתוני הקורונה בישראל. ארכיון
נתוני הקורונה בישראל. ארכיון
נתוני הקורונה בישראל. ארכיון
(צילום: AFP)

מאז הבוקר אובחנו 180 חולים חדשים בירושלים, 57 בבני ברק, 71 באשדוד, 48 במודיעין עילית, 24 בתל אביב, 45 בבית שמש ו-16 בפתח תקווה. בסך הכול יש 26,722 חולים פעילים - 3,356 הם תושבי ירושלים, 1,385 מבני ברק, 1,103 באשדוד, 735 במודיעין עילית, 713 בבית שמש, 702 בתל אביב ו-619 בפתח תקווה.
לפי נתוני משרד הבריאות, בששת הימים הראשונים של ספטמבר אובחנו 13,773 חולים חדשים, בממוצע יותר כ-2,300 חולים חדשים ביום. בסך הכל נערכו החודש 156,101 בדיקות קורונה, כלומר שיעור הבדיקות החיוביות בששת הימים האחרונים עומד על 8.8%.
3 צפייה בגלריה
ביקור של בני גנץ במרכז השליטה בכפר קאסם ביחד עם סגן הרמטכ"ל ונציגי העירייה
ביקור של בני גנץ במרכז השליטה בכפר קאסם ביחד עם סגן הרמטכ"ל ונציגי העירייה
גנץ במרכז השליטה בכפר קאסם, היום
(צילום: יאיר שגיא)

נתניהו: "רוצים להימנע מסגר כללי, או לפחות לדחות אותו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר הערב במפקדת פיקוד העורף לקטיעת שרשרת ההדבקה בקורונה, והתייחס למצב התחלואה בארץ ולדחיית הסגר הלילי שאמור היה להיכנס לתוקף הערב בשעה 19:00.
"אני רוצה להבהיר שלא לעולם חוסן", אמר נתניהו. "אנחנו נמצאים ברמת תחלואה גבוהה, וייתכן מאוד שהיא תתגבר. המספרים עולים כי לא עוטים מסכות ויש הרבה התקהלויות. זה חייב להיפסק. המומחים חוששים מזינוק פתאומי בחולים הקשים והמתים - מה שלא קרה עד לרגע זה".

נתניהו הוסיף: "יש דאגה נוספת, והיא השחיקה - שלא לומר קריסה - של צוותים רפואיים שמקבלים כל הזמן עוד חולים. מכיוון שאנחנו רוצים להימנע מסגר כללי, או לפחות לדחות אותו, החלטנו לנקוט צעד בלימה בדמות סגר על 40 ערים אדומות".
בנוגע לסגר שנדחה הוא אמר: "אנחנו רוצים להימנע מסגר כללי, או לפחות לדחות אותו", אמר נתניהו, "ולכן החלטנו לנקוט צעד לבלימה - סגר על 40 ערים אדומות, 10 ערים שהצטרפו ביממה האחרונה. לפי החוק אנחנו חייבים לשמוע אותן ולהיוועץ איתן, ולכן היה צורך בעוד 24 שעות כדי להשלים את המהלך הזה".
תהליך השימוע לראשי הרשויות הרלוונטיות שרה"מ מתייחס אליו אמור להסתיים הלילה, ואחריו תיערך הצבעה שבסופה ייקבע באופן רשמי כי הסגר ייכנס לתוקף מחר.
משרד הבריאות מסר קודם כי הוא "מקיים החל מאמש התייעצות עם ראשי הערים בהן תוכנן לחול סגר לילי על פי החלטת ועדת השרים להגבלות מאתמול. בד בבד לאורך כל היום גורמי המקצוע במשרד בודקים את נתוני הערים".
אתמול, נזכיר, שרי הוועדה להגדרת אזורים מוגבלים אישרו להטיל סגר לילי על אותן ערים - הצעה שקודם לכן נתניהו הביא להצבעה בתום פגישה עם ראשי הסיעות החרדיות.
לפי ההחלטה תוגבל התנועה באותן ערים למרחק של עד 500 מטרים, למעט לשם הצטיידות במזון ויציאה לטיפולים רפואיים. כמו כן, באותן רשויות לא יפעלו מוסדות החינוך, למעט החינוך הלא-פורמלי, עסקים שאינם חיוניים - ייסגרו גם הם מאותה שעה. משרד הבריאות הודיע כי רשימת הרשויות תפורסם היום, לאחר שתאושר על ידי שרי הממשלה.
כמו כן, בהנחיית שר הביטחון בני גנץ, נוספו היום תשע ערים לפרויקט "בני חיל" - הכוללת הכשרה של עובדים שילוו מאות חולים ובני משפחותיהם הנזקקים לסיוע, כגון קשישים ומשפחות המטופלות על-ידי מחלקות הרווחה. הערים שנוספו לתוכנית: דליית אל-כרמל, עוספיא, כעביא טבאש, ג'ת, ערערה, פורדיס, רכסים, אשקלון ואופקים.