3 צפייה בגלריה
עומס של אנשים והתקהלות בתור לבדיקות הקורונה בבני ברק
עומס של אנשים והתקהלות בתור לבדיקות הקורונה בבני ברק
תור לבדיקות קורונה בבני ברק
(צילום: יריב כץ)
דבריו של מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, ולפיהם ייתכן שהישיבות במגזר החרדי ישובו לפעול בעוד שלושה שבועות בעוד מערכת החינוך במגזר הכללי לא צפויה להיפתח בקרוב מחדש, עוררו תרעומת בקרב הורים חילונים. "מי שמאיים ויש לו כוח פוליטי מקבל את מה שהוא רוצה", אמרו אמש (יום ד') כמה מהמוחים.
בתדרוך לתקשורת החרדית, ציין מנכ"ל משרד הבריאות כי החברה החרדית אחראית כרגע על 34% מסך התחלואה בקורונה בארץ. עם זאת, פרופ' לוי אמר כי "ייתכן שנתיר את פתיחת הישיבות הלומדות במתווה הקפסולות" ובד בבד הבהיר כי בשאר המגזרים חזרת הלימודים לא עומדת על הפרק פרט אולי לגיל הרך והכיתות הנמוכות.
אותן ישיבות אמורות להיות סגורות למשך שבועות, אולם גם המשנה למנכ"ל הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, הודה שהמתווה לא מפוקח במלואו, וב-ynet נחשף אתמול שאלפי תלמידי ישיבה נמצאים למעשה "מתחת לרדאר".
3 צפייה בגלריה
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי בתדרוך כתבים על מצב הדבקה בנגיף הקורונה בישראל
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי בתדרוך כתבים על מצב הדבקה בנגיף הקורונה בישראל
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' לוי. ישיבות כן והמגזר הכללי לא?
(צילום: שלו שלום)
הנהגת ההורים הארצית פרסמה בתגובה הודעה חריפה שבה נאמר: "ילד הוא ילד. אנחנו מצפים לדין שווה לכל ילדי ישראל. אם מצב התחלואה מאפשר למידה - שכולם ילמדו. אם לאו - אז לאו.
"גם אם אופן ושיטת הלמידה של התלמידים החרדים מעט שונה וישנה מצוקה אמיתית של בתים צפופים ועוד סיבות מקלות, זה צריך להיות מוגדר באופן ברור במתווה. מהלכים שכאלה פוגעים באמון הציבור, במקבלי ההחלטות ובדרך קבלת ההחלטות ומעכבים את מיגור המגפה".
3 צפייה בגלריה
שירלי גרוס ובתה אמה
שירלי גרוס ובתה אמה
"החלטה מעוותת". עו"ד גרוס ובתה אמה

עו"ד שירלי גרוס, אם לשתיים מתל אביב, אמרה: "לא ייתכן שכל החלטות הממשלה מתקבלות על פי שיקולים זרים ולחץ פוליטי וככה אנחנו נראים. הקורונה הציפה את הבעיות הקשות ביותר בפוליטיקה הישראלית שהורסת אותנו. אנחנו תושבי תל אביב המשלמים מיסים, וכל העול הוא למעשה מושת עלינו, אמורים להתמודד עם החלטה כל כך מעוותת שמנותקת מעצות המומחים כיצד לפעול".
גרוס הוסיפה: "אם שיעור ההדבקות בגילים הנמוכים הוא כה נמוך, איך ייתכן שלא פותחים את מערכת החינוך וזאת על מנת לאפשר לכלכלה קצת לנוע ולילדים לא להינזק נזק שעלול להיות בלתי הפיך להתפתחות החברתית של הילדים וליצור פער וחוסר לימודי משמעותי לשנים רבות?
"ואיך ייתכן לפתוח ישיבות שמוכח שהן מקור עצום להדבקות? כלום לא ענייני, אלה החלטות לא מקצועיות. מצליחים לפגוע בכל משפחה בדרך זו או אחרת, הכול פוליטיקה זולה".
מריקי ארמן, אם לשלושה מהוד השרון, אמרה כי היא לא מבינה מדוע מעדיפים מגזר אחד על פני אחר. לדבריה, "נראה שאין היגיון בהחלטות הממשלה והכנסת. מי שצועק, מאיים ועם כוח פוליטי לקראת הבחירות שאומרים שמגיעות - מקבל. ילדים עד גיל שלוש ללא מסגרות בעוד מסגרות אחרות פתוחות. למה? מה ההיגיון?
"איבדתי אמון בהוראות שמשתנות כל הזמן. אין תוכנית סדורה ואין הנהגה שאפשר להבין ממנה. הורים לילדים צעירים נפגעים פגיעה קשה ולחלקם זו תהיה השפעה על הקריירה שנים קדימה".
פורסם לראשונה: 23:36, 30.09.20