ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) מתח ביקורת על פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, שמתנגד לטיסות ישראלים לאומן שבאוקראינה בצל נתוני התחלואה בקורונה. "תפקידם של אנשי המקצוע הוא להציג את חוות דעתם לממשלה, והיא תקבל את ההחלטות שלה", הוא אמר, "לא כל ההתערבויות האלה עם נשיא כזה או אחר. עם כל הכבוד, זה עניין מדיני".

- השיקולים המקצועיים לא צריכים לגבור על שיקולים אחרים? "כן, אבל הדאגה לשלום הציבור צריכה להיבחן במציאות", אמר אשר המשמש גם כיו"ר ועדת החוקה בכנסת, "אני זה שהכניס לוועדה את חופש ההפגנה שיישאר בחוק, בפועל בלפור ואומן הם כמעט אותו דבר. השאלה היא איך מטפלים בזה וגם בזה. יש אנשי מקצוע ויש אכיפה, צריך לתת כללים מדויקים.
"השיקול הרפואי מוביל, אבל לא ייתכן שכל ההתעסקות תהיה במכתבים מול נשיאים ושרי חוץ באוקראינה, וכאן מתחת לאף שלנו לא נכנסים לשום קריטריון - לא כמה יעמדו יחד, כמה ייכנסו ברחבה כזו. יש פה משהו לא מובן ולא הגיוני, ולכן כדאי שכל אחד יתמקד בתפקיד שלו. כל אחד צריך להתעסק בתחום שלו, להגיד את הדברים שלו, ובסוף יש ממשלה וקבינט קורונה שצריך לקבל החלטות".
1 צפייה בגלריה
יעקב אשר
יעקב אשר
ח"כ אשר. "ההחלטות - בידי הממשלה"
(צילום: ערוץ כנסת )
אתה אומר שדין הפגנות בבלפור הוא כדין טיסות לאומן. "אצלי בוועדה, למרות ביקורת מצד מסוים בפוליטיקה, החלטנו לא לפגוע בנושא ההפגנות, להשאיר אותו כמשהו שחייב להתקיים ויש לו תנאים. מישהו מדבר על התנאים האלה - הייתה שיחת טלפון בין גמזו לבין אחד ממארגני הפגנה והם שוחחו על איך המפגינים יתכנסו, איך ישמרו מרחק וכן הלאה. המקרה של אומן מורכב, יש בעיה".

"תוכנית הרמזור של גמזו לא בשלה"

ח"כ אשר התייחס לכך שוועדת הקורונה עדיין לא אישרה את תוכנית הרמזור של פרופ' גמזו. "התוכנית לא מוכנה, היא לא בשלה לתקנות ובלי קשר למספרים", הוא טען, "הכי בעייתי זה שכל הזמן מדברים על הדיאגרמות והשקפים שבתוכנית אבל לא קורה כלום. אני רוצה לדעת מה עשו - במלוניות יש ירידה ופחות אנשים מגיעים אליהן, בחברה הערבית יש התפרצות, אז מי עושה מה? מישהו עושה משהו?".
לדבריו, יש לגייס את ראשי הרשויות ברחבי הארץ במסגרת המאבק בנגיף, להקים חמ"לים בערים "צהובות" ו"כתומות" כדי למנוע הידרדרות בנתוני התחלואה בהן. "אם פרויקט העברת אנשים למלוניות רק פוחת, לצד מספרי החולים שאנחנו מכירים, משהו פה לא דופק", אמר אשר.