השר לענייני ירושלים ומורשת רפי פרץ הודיע אמש (שבת) כי אובחן כחולה קורונה. רק ביום חמישי האחרון נכנס פרץ לבידוד לאחר שהתברר שמנכ"ל משרדו אבי כהן חלה.
ביום שישי נחשף ב"ידיעות אחרונות" כי כהן לא חש בטוב כמה ימים אך המשיך להגיע למשרד. פרץ ואנשי צוותו שבאו במגע עימו נכנסו מיד לבידוד עד להשלמת החקירה האפידמיולוגית וביום שישי עבר פרץ בדיקת קורונה.
2 צפייה בגלריה
רפי פרץ בנימין נתניהו
רפי פרץ בנימין נתניהו
השר רפי פרץ
(צילום: יואב דודקביץ)
"עם צאת השבת התברר לצערי כי יצאתי חיובי לבדיקת קורונה שעשיתי ביום שישי. ‏מרגיש כרגע טוב ומאחל רפואה שלמה לכל חולי ישראל", אמר השר רפי פרץ בציוץ.
פרץ הוא השר השני בממשלה שחלה בקורונה. קדם לו יעקב ליצמן שחלה בקורונה כשכיהן כשר הבריאות בממשלה הקודמת. בעקבות ההודעה נכנסו לבידוד שר המים וההשכלה הגבוהה, זאב אלקין, ומפקד משטרת מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, שנפגש עם פרץ בימים האחרונים.
ניצב ידיד קיבל את ההודעה שעליו להיכנס לבידוד תוך כדי ההפגנה ההמונית בירושלים. הוא נפגש בימים האחרונים עם השר רפי פרץ, ולאחר היוועצות עם קצין הרפואה הראשי של המשטרה, הוחלט שייכנס לבידוד בהתאם להנחיות משרד הבריאות. סגן מפקד מחוז ירושלים, תת-ניצב אלי כזרי, יחליף את מפקד המחוז בהיעדרו.
השר אלקין הודיע שנכנס לבידוד מכיוון ששהה בקרבת פרץ בישיבת הממשלה ביום ראשון האחרון "יחד עם עוד כמה שרים".
ליצמן, כאמור נדבק יחד עם רעייתו בנגיף בתחילת חודש אפריל, ובעקבות כך צמרת המדינה ומשרד הבריאות נכנסה לבידוד. כשלושה שבועות לאחר מכן הודיע שהחלים.
קצין הכנסת ניצב יוסף גריף מסר כי היום האחרון שבו שהה השר פרץ במשכן היה יום שלישי האחרון. הוא הפיץ מייל לבאי המשכן שבו ציין כי הוא מבקש מכל מי שהיה במגע עם השר או בקרבתו להישאר בביתו ולא להגיע לעבודה עד לקבלת הנחיות ממשרד הבריאות. ניצב גריף הדגיש בפנייתו כי הכנסת ממשיכה ופועלת לעריכת בדיקה וחקירה אפידמיולוגית ביחד עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות.
2 צפייה בגלריה
יעקב ליצמן טקס כניסה לתפקיד שר הבינוי והשיכון
יעקב ליצמן טקס כניסה לתפקיד שר הבינוי והשיכון
ליצמן. השר הקודם שנדבק
(צילוםף עמית שאבי)
מוקדם יותר הודיעה הכנסת כי ב"תום חקירה אפידמיולוגית שנעשתה ע״י נציגי משרד הבריאות, עולה כי חברי הכנסת אבי דיכטר, אסנת מארק ואלי כהן נדרשים להיכנס לבידוד ביתי נוכח חשיפתם לחולה מאומת לנגיף הקורונה שנפגש עמם בכנסת ב-27.7".
משרד הבריאות עדכן אמש כי ביום שישי אובחנו 1,358 מאומתים חדשים ופוענחו 22,890 בדיקות. משישי אחר הצהריים נפטרו 11 ישראלים שנדבקו בנגיף הקורונה. מאז פרוץ המגפה נפטרו 523 ישראלים.
שלשום פרסם משרד הבריאות לראשונה באופן רשמי את נתוני התחלואה המלאים של השכונות בירושלים, ואלה מלמדים על התפרצות חמורה במגזר החרדי והערבי. מתחילת המגפה נדבקו בירושלים 11,879 תושבים, 4,500 איש יותר מהעיר השנייה ברשימה, בני ברק. גם מספר החולים הפעילים בירושלים - 4,096 - הוא הגבוה ביותר בארץ, יותר מפי שניים מאשר בבני ברק. עם זאת, בירושלים יש כפי 5 יותר תושבים מאשר בני ברק.
פורסם לראשונה: 21:35, 01.08.20