ביבי שלום.
לבושתי אודה שלא השתתפתי בהפגנות האחרונות. אני במעין סגר פרטי אחרי שידיד חלה קשות בקורונה. אבל קודם להסתגרות הספקתי להשתתף בהפגנת העצמאים הראשונה. וגם עכשיו – כרגע ברוחי בלבד - אני נוכחת בכל ההפגנות. בבלפור, בצמתים, על הגשרים, בקיסריה ובגן צ'ארלס קלור. כי העוול זועק לשמים וחובה לזעוק עם עשרות האלפים על כך שהמדינה שחינכה אותם להאמין שראוי למות בעדה, תדע גם לכבד את המבקשים לחיות בה.
מדובר בישראלים ישרי דרך. עצמאיים שכורעים שנים תחת נטל מסים, שכירים נטושים ומפוטרים, פנסיונרים שחרדים לחייהם ולעתיד נכדיהם, צעירים שעוד בטרם החלו את מרוץ החיים כבר חווים טלטלה קיומית ומבקשים להבטיח לעצמם מדינה עם עתיד שפוי.
כן ביבי, הם חרדים ממה שנראה כאובדן עשתונות שלטוני גמור, כבלבול וקריסה של הממשלה וכבגידה של רשת הביטחון הסוציאלי, שברגע האמת לא יודעת להושיט עזרה. וזה משאיר אותם מפוחדים, מיואשים, ללא אור בקצה המנהרה.
2 צפייה בגלריה
 ישיבת ממשלה
 ישיבת ממשלה
ראש הממשלה בנימין נתניהו. מגיע לנו יותר
(צילום: AFP)
רוב המפגינים, בהם גם מצביעי ליכוד נאמנים, לא היו מעורבים פוליטית עד כה. הם קראו חדשות והצביעו בבחירות, אבל בדרך כלל עסקו בענייניהם. שנים הם ספגו, כמעט בהכנעה, מטר של יריקות מהממשלה וקיבלו את ייסוריהם הלא-הוגנים בהשלמה: את ייסורי המס והתשלומים; את ייסורי בתי החולים הצפופים (איך הצלחת, ביבי, לדרדר את ישראל מאחת המדינות המצטיינות במספר מיטות האשפוז לנפש, לתחתית ה-OECD?); את ייסורי ההמתנות בנות חודשים רבים לבדיקות רפואיות אלמנטריות או לפגישה עם רופא מומחה (איך הצלחת, בשנות שלטונך הארוכות, להרעיב כך את מערכת הבריאות, עד שמספר הרופאים ומכשירי ה-MRI לנפש הוא מהעלובים במדינות המערב?); את ייסורי המחסור במוסדות לטיפול בנפגעי נפש ונזקקים למיניהם; את ייסורי העובדות הסוציאליות והאחיות שמחרפות נפשן בתת תקן ובתת תקצוב; את ייסורי העמותות שבהיעדר ממשלה לוקחות על עצמן לטפל בילדים שאין להם בית ובקשישים עריריים.
ואיך ייתכן, ביבי, שמשבר הקורונה הזה מתנהל כל כך גרוע? זה הרי בדיוק האירוע שלשמו אנחנו משלמים ביטוח לאומי כל החיים, וכאן הוא אמור לחזור אליהם. משרד האוצר, על אלפי פקידיו וזרועותיו, אמור היה להניע את המשק לפעולה, להחזיר אנשים לעבודה, להכשיר מאות אלפים לתעסוקה, ובמקום זה אנחנו רואים רק דיבורים, חדלון, עיכובים, היסוסים ואפס מעשים (חוץ מהמאמץ האדיר שהשקעת בלהסדיר לעצמך החזר מס פרטי ותאוותני).
ואתה, שמכרת לנו "מנהיגות, מנהיגות", מפגין לעינינו המשתאות אפס מנהיגות, אפס ביצוע, אפס הישגים. קריסה אישית שלך ושל המערכת שאתה לכאורה מנהל. ואנחנו מוצאים את עצמנו באחד מחמשת המקומות הגרועים בעולם בהתפשטות הקורונה, ובמקום הגרוע במערב באיכות הטיפול בציבור האזרחים ובהנעת המשק.
וכל זה, ביבי, קורה כי כולך עסוק רק בעניין אחד: בהישרדותך האישית. כל התמרונים הפוליטיים שאליהם גררת את המדינה האומללה בשנתיים האחרונות נועדו להשאיר אותך ראש ממשלה כדי שתגיע לבית המשפט מעמדה של כוח.
אני יכולה להבין שמי שמרחפים מעל ראשו תיקים לא פשוטים יעשה הרבה כדי לשרוד, אבל אצלך כל האמצעים מקדשים את המטרה. אתה כנראה ראש הממשלה היחיד בעולם שמסית את אזרחיו נגד כל גופי האכיפה של המדינה שבראשה הוא עומד. כולל נגד משטרה תחת מפכ"ל (שאתה מינית), בכיר שב"כ, ימני ומתנחל.

מכרת לציבור את אשליית המנהיג החזק שיודע לעשות את העבודה – אבל אז, ברגע האמת, קרסת. ואז, כשהציבור המוכה והכועס יוצא להפגין, באקט אזרחי בריא ודמוקרטי, אתה בתגובה קורא לאזרחים טובים "אנרכיסטים"; שולח את בובת-שר-המשטרה שלך להתערב פוליטית בעבודת המשטרה ולהסית אותה למיגור ההפגנות הלגיטימיות; מתיר לבן שלך להטיח באזרחים ישראלים רפש בשפה של אחרון הפרחחים ולהפיץ פייק ניוז סיטונאי (ההברקה האחרונה של בוגר הפוסיקט שלך היא שההפגנות ממומנות על ידי "פעילות פדופילית", אתה קולט את הרמה?).
מגיע לנו מנהיג ראוי והוגן שעוסק רק ברווחת אזרחי המדינה, וזה מזמן לא אתה, ביבי. מגיע לנו מנהיג שיחשוב על הבעיות שלנו 24/7 ויפנים את חומרת מצבם של מאות אלפי, אולי מיליוני ישראלים. אם היינו צריכים הוכחה ניצחת לכך שהכל אצלך אישי ופוליטי התחלת לגלגל לפתחנו בחירות חדשות, שזה בערך הדבר האחרון שהמדינה צריכה, והמיליארדים שהן יעלו הם הדבר הראשון שצריכות מאות אלפי משפחות רעבות. בחירות בעת הזו יהיו פשע לאומי.
ראוי שתקדיש את עתותיך לפתרון המצוקה המשפטית שלך. אז עסוק בזה, התמקד בכך, והלוואי, מעומק לבי, שתצא זכאי. אבל עד אז - הרפה מאיתנו. הרפה מהכיסא. יש במפלגתך אנשים שיכולים לקחת פיקוד ולהצליח, אם רק תחדל מלסרס אותם, לשסות אותם זה בזה ותיתן להם לצמוח ולהפגין את כישוריהם.
קח לך את פסק הזמן הנדרש לטיפול במשפטיך, אבל חוס עלינו, חוס על המדינה החבוטה הזו, ושחרר אותנו מעולך המעיק והמסוכן.
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com
פורסם לראשונה: 08:26, 27.07.20