נתניהו: "נהרוג את הנהגת חמאס, אסור לסיים את המלחמה לפני. זה ייקח חודשים, לא שנים"

ראש הממשלה אמר בישיבת סיעת הליכוד: "היעד שלנו הוא ניצחון מוחלט על החמאס", והדגיש כי "אנחנו נהרוג את הנהגת החמאס - לכן צריך להמשיך לפעול בכל המרחבים ברצועת עזה. אסור לסיים את המלחמה לפני כן. זה ייקח זמן - חודשים ולא שנים". "שחררנו כבר 110 מחטופינו, אנחנו ממשיכים לפעול בנושא הזה אבל יש לחמאס דרישות שלא נסכים להן. 'מפתח השחרור' צריך להיות דומה להסכם הקודם. הניסיון הזה לא יתממש בכל מחיר".
בשעות הערב ראש האופוזיציה יאיר לפיד נכנס לפגישת עדכון בלשכתו של ראש הממשלה. בפגישתם אמר לפיד כי הוא יעניק "רשת ביטחון" להשבת החטופים.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: תומר אפלבאום / הארץ)

עימות מביש בסיעת הליכוד, שהידרדר גם למליאה: "מריחים עד לכאן את הוודקה ששתית"

אין תחתית. עימות נרשם בישיבת הליכוד השבועית בין חברת הכנסת טלי גוטליב לשר דודי אמסלם, שהעיר לה: "תפסיקי להתפרץ, את לא נותנת לאף אחד לדבר". היא תקפה: "אל תפנה אליי, מריחים עד לכאן את הוודקה שאתה שותה". השר הציע לה לבוא ולהריח את הבל פיו.
השניים המשיכו את "הדיון" במליאה וגוטליב האשימה את אמסלם במיזוגיניה: "זו לא פעם ראשונה שאני זוכה ליחס המחפיר הזה כי אני לובשת חצאית". לאחר מכן עלה אמסלם על דוכן הכנסת ואמר: "אני בחיים שלי לא שתיתי וודקה. היום שתיתי נס קפה ואספרסו. אז אמרתי לה 'בואי תריחי, בואי' אתה מבין עם מי יש לי עסק?".


לבלוג המתעדכן של ynet - לחצו כאן


כותרות נוספות מהיום

אופיר, בתו של יוסי שרעבי שנרצח בשבי, זעקה מול ועדת הכלכלה של הכנסת: "אני לא יכולה להיכנס לעזה - אתם אלה שחייבים לעזור לי".

מזכ"ל האו"ם גוטרש עדכן כי צוות חקירה בראשות שרת החוץ לשעבר של צרפת קתרין קולונה יבדוק את התנהלות סוכנות הסיוע של האו"ם לפליטים הפלסטינים (אונר"א).
לוחמי מג"ב חיסלו בצהריים מחבל ששלף סכין וניסה לדקור את הלוחמים במהלך בידוק בכפר אל-עיזרייה, סמוך למעלה אדומים.
עוד בכיר במשטרה פורש: ראש להב 433 יעזוב "בחודשים הקרובים".
איך קונים הספינים, הקונספירציות והפייק אחיזה נרחבת בקרב מאות אלפי ישראלים?
40 מפעילי החות'ים בתימן נהרגו בתקיפות האמריקניות-בריטיות ביומיים האחרונים.
אסון בצ'ילה: כבר 112 הרוגים בגל השריפות ההיסטורי.
2 צפייה בגלריה
צ'ילה גל שריפות שריפה ויניה דל מאר ולפראיסו
צ'ילה גל שריפות שריפה ויניה דל מאר ולפראיסו
צ'ילה גל שריפות שריפה ויניה דל מאר ולפראיסו
(צילום: Javier TORRES / AFP)

פרשנויות ודעות היום

בשם אבא'לה שלי שבשבי | קרן מונדר, חטופה ששוחררה
"אחרי שחברינו הופקרו באותה שבת, חייבת המדינה להפוך כל אבן, למצוא פתרון ולהביא הסכם מיידי להחזרת השבויים. אין זמן לאהובינו, המלחמה שם מסכנת אותם בכל יום שעובר. על המנהיגים לקחת אחריות ולהשיב את האמון של האזרחים החטופים, ראשית בעצם השבתם ארצה למקום מבטחים, ובהמשך במציאת פתרון להמשכיות החיים בעוטף. המלחמה בחמאס ארוכת שנים וככל הנראה לא תסתיים בקרוב. המשיכו אותה רק לאחר שכל החטופים ישובו ארצה.
אבא'לה שלי אהוב, אני מתגעגעת אליך ומבקשת שלא תאבד תקווה ואת ההומור הציני שלך. האמן שיגיע היום בקרוב ונשוב ונתאחד". לטור המלא
תמונת מצב בגזרות הלחימה | רון בן ישי
"בצפון הרצועה מתנהל שלב הטיהור שיתרחב גם לחאן יונס. אבל הכרעת חמאס ושחרור מלא של החטופים לא יגיעו ללא השתלטות על רפיח. מול חיזבאללה עומדות שתי אפשרויות: הסדר מדיני בתיווך בינלאומי או פלישה של צה"ל. ביהודה ושומרון מתקיימת 'אינתיפאדה כבושה' שתחמיר ככל שיחריף המצב הכלכלי". לטור המלא
לא ממלכתי, לא אחראי | ליאור בן עמי
"אני לא סגור שבן גביר מבין לגמרי את המקום שלו במערכת הפוליטית. בימים האלה, ובכלל. מצד אחד, כשר וכמחזיק מפתחות שרידות ה-64 של נתניהו, הוא אולי הדמות החזקה בממשלה. אפילו כשנתניהו סוף-סוף מגנה אותו - אתמול על החבלה ביחסים עם הממשל האמריקני - הוא לא נוקב בשמו. ומצד שני, הוא מתנהג כמו אופוזיציה. בעיקר מטרפד, בעיקר יוצר משברים. פתרונות? זה, פחות". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

גראמי 2024. בערב שבו הנשים המוזיקאיות הובילו בענק, טיילור סוויפט זכתה בפעם הרביעית בפרס אלבום השנה - ובכך שברה את שיא הזכיות לפרס הגדול. בעת זכייה נוספת, היא הכריזה על אלבום חדש שייצא באפריל. במהלך הערב העלה מנכ"ל האקדמיה את זכר הנרצחים מפסטיבל נובה ב-7 באוקטובר בנאום מרגש, ואמר כי "מוזיקה היא המרחב הבטוח שלנו - וכשהוא מופר, זה פוגע בבסיס של מי שאנחנו". עוד בין הזוכות הגדולות: מיילי סיירוס קטפה את סינגל השנה ובילי אייליש את שיר השנה.