ישראל העבירה אמש (שני) מסרי הרגעה והרתעה לגורמים הבינלאומיים בעקבות ניסיון הפיגוע שסוכל בגבול הצפון, ואמרה כי אין בכוונתה להסלים את המצב הביטחוני בגזרה.
עם זאת, בירושלים הדגישו כי אם המצב ידרוש זאת - ישראל ערוכה ל"מהלומה כואבת", וכי סוריה ולבנון אחראיות למתרחש, בעוד שאיראן היא זו שמובילה זאת.

התקרית בצפון - עדכונים אחרונים:

7 צפייה בגלריה
אזור התקרית הביטחונית סמוך להר דב בצפון
אזור התקרית הביטחונית סמוך להר דב בצפון
אזור התקרית סמוך להר דב
(צילום: AFP)
7 צפייה בגלריה
אזור התקרית הביטחונית סמוך להר דב בצפון
אזור התקרית הביטחונית סמוך להר דב בצפון
עשן תוך כדי התקרית
בתוך כך, צה"ל תגבר את הגבול עם יחידות נוספות שנכנסו לכוננות, במסגרת ההיערכות לאפשרות של ניסיון נוסף להוציא לפועל פיגוע נקמה על מותו של פעיל חיזבאללה בשבוע שעבר.
כחלק מהכוננות, הרבש"צים ביישובים הסמוכים לגבול לא יבצעו סיורים בשעות הלילה מחשש לפעולה חבלנית. בינתיים, מזכיר הממשלה הנחה את השרים שלא להתראיין בנושא: "האירוע בגבול הצפון עדיין בהתהוות והמצב מתוח", נמסר להם.

7 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל ב רמת הגולן ליד גבול סוריה
כוחות צה"ל ב רמת הגולן ליד גבול סוריה
כוחות צה"ל בגבול
(צילום: AFP)
"נסראללה מסבך את לבנון ואיראן", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה המשותפת אמש עם שר הביטחון בני גנץ, בקריה בתל אביב. "חיזבאללה צריך לדעת שהוא משחק באש. נסראללה כבר טעה בגדול בהערכת נחישותה של ישראל להגן על עצמה, ומדינת לבנון שילמה על כך מחיר כבד. אני מציע לו לא לחזור על הטעות הזו".
שר הביטחון גנץ הוסיף כי "לוחמי צה"ל ומפקדיו פעלו במקצועיות ובדיוק רב, ומנעו אירוע קשה שהיה יכול לגבות חיי אדם. ישראל נחושה מאי פעם למנוע פגיעה בריבונותה, בחייליה ובוודאי שבאזרחיה".
עוד אמר גנץ כי "מי שיעז לבחון את עוצמתו של צה"ל יסכן את עצמו ואת המדינה שממנה הוא פועל. כל פעולה נגד מדינת ישראל תביא לתגובה עוצמתית, חדה וכואבת. מדינת ישראל, מערכת הביטחון וצה"ל ימשיכו לפעול בכל מקום שיידרש. קרוב או רחוק ככל שיהיה".
7 צפייה בגלריה
צה"ל פורס תותחים בגבול הצפון על רקע המתיחות הבטחונית
צה"ל פורס תותחים בגבול הצפון על רקע המתיחות הבטחונית
תותחים בגבול הצפון
(צילום: אביהו שפירא)
האירוע דווח תחילה סמוך לשעה 15:00, אז דובר צה"ל הודיע על בדיקה ראשונית של תקרית ביטחונית בגזרת הר דב. כלי התקשורת בלבנון דיווחו על טיל נ"ט ששוגר לעבר כוח צה"ל, אך לאחר כשעה עדכנו בצה"ל כי דיווח שכזה אינו מוכר.
לפי צה"ל, 5-3 מחבלים חמושים שהיו בדרכם לפגע חצו בכמה מטרים בודדים את הגבול הבינלאומי - וזוהו על-ידי תצפיתניות בגזרה. צה"ל השיב בירי טנקים, מקלעים, נשק קל וארטילריה ממרחק של מאות מטרים, והמחבלים נמלטו בחזרה. עד לשעות הערב, לא התקבל אישור למצבם של המחבלים.
הרמטכ"ל ואלוף פיקוד הצפון אמיר ברעם ניהלו את האירוע מהבור בפיקוד בצפת. כבישי האזור נסגרו למשך כשעה - והתושבים הונחו להישאר בבתים ולא לצאת לנסיעות לא נחוצות.
דובר צה"ל הדגיש כי "ימים מתוחים לפנינו. תושבי הגליל והגולן חוזרים לשגרה. כוחות צה"ל במוכנות וערוכים להמשך ככל שיידרש. לא נאפשר פגיעה בביטחון תושבי מדינת ישראל ובריבונותה".
פורסם לראשונה: 22:45, 27.07.20