ברקע המשבר הפוליטי סביב תקציב המדינה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ מסרו הערב (שני) הצהרה משותפת בעקבות סיכול הפיגוע של חיזבאללה בגבול הצפון שנגמר ללא נפגעים בצד הישראלי. נתניהו אמר כי "חיזבאללה משחק באש", ואילו גנץ הדגיש כי ישראל תמשיך לפעול בכל מקום שבו תידרש - קרוב או רחוק.
בשעות האחרונות ישראל העבירה מסרי הרגעה והרתעה לגורמים בינלאומיים, לפיהם אין בכוונתה להסלים את הגזרה, אך אם תידרש - היא ערוכה למהלומה כואבת.
נתניהו אמר בפתח דבריו כי "ישראל תמשיך לפעול נגד הניסיון של איראן להתבסס צבאית באזורנו. נסראללה מסבך את לבנון ואיראן. חוליה של חיזבאללה חדרה היום לשטח ישראל, והיערכות מבצעית טובה של הכוחות בשטח סיכלה את הניסיון".
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו, הערב
(צילום: טל שחר)
ראש הממשלה הבהיר כי "אנחנו רואים את הניסיון לחדור לשטחנו בחומרה רבה. חיזבאללה ולבנון נושאים במלוא אחריות לאירוע הזה ולכל התקפה שתצא משטח לבנון נגד ישראל. חיזבאללה צריך לדעת שהוא משחק באש, כל התקפה נגדנו תענה בעוצמה רבה. נסראללה כבר טעה בגדול בהערכת נחישותה של ישראל להגן על עצמה, ומדינת לבנון שילמה על כך מחיר כבד. אני מציע לו לא לחזור על הטעות הזו".

התקרית בצפון - כל העדכונים:

שר הביטחון גנץ הוסיף כי "לוחמי צה"ל ומפקדיו פעלו במקצועיות ובדיוק רב, ומנעו אירוע קשה שהיה יכול לגבות חיי אדם. ישראל נחושה מאי פעם למנוע פגיעה בריבונותה, בחייליה ובוודאי שבאזרחיה. לבנון וסוריה הן מדינות ריבוניות והן יישאו באחריות הכואבת לכל פעולת טרור שתתרחש בשטחן".
4 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
בני גנץ בהצהרה
(צילום: טל שחר)
גנץ הדגיש כי "מי שייעז לבחון את עצמתו של צה"ל יסכן את עצמו ואת המדינה ממנה הוא פועל. כל פעולה כנגד מדינת ישראל תביא לתגובה עוצמתית, חדה וכואבת. אני מבקש לומר באופן ברור: צה"ל מוכן להגיב. מדינת ישראל, מערכת הביטחון וצה"ל ימשיכו לפעול בכל מקום שיידרש. קרוב או רחוק ככל שיהיה".
4 צפייה בגלריה
אזור התקרית הביטחונית סמוך להר דב בצפון
אזור התקרית הביטחונית סמוך להר דב בצפון
אזור התקרית הביטחונית
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
אזור התקרית הביטחונית סמוך להר דב בצפון
אזור התקרית הביטחונית סמוך להר דב בצפון
אזור התקרית הביטחונית סמוך להר דב בצפון
(צילום: רויטרס)
כשעה לאחר תחילת חילופי האש, בצה"ל עדכנו כי הכוחות הצליחו לשבש את כניסתם של 5-3 מחבלים בגזרת הר דב, שהצליחו לעבור מטרים ספורים לתוך השטח הישראלי. בלבנון לא עדכנו על הרוגים בקרב המחבלים, אך ייתכן שהיו נפגעים בקרב החוליה.
בארגון הטרור הכחישו את מעורבותם בניסיון החדירה של החמושים לישראל, ומסרו כי "לא היו שום היתקלות ושום ירי מהצד שלנו, רק צד אחד פתח באש - וזה היה האויב המפוחד, החושש והלחוץ". חיזבאללה הבהיר עוד כי "התגובה שלנו על הריגתו של עלי כאמל מוחסן שנהרג בתקיפה ישראלית באזור שדה התעופה של דמשק תגיע בוודאות, ועל הציונים רק לחכות לעונש על הפשעים שלהם".
עוד הוסיפו כי "נראה שהפחד שהצבא הישראלי והתושבים בצפון חיים בו, יחד עם מצב הכוננות הגבוה והחשש מהתגובה של ההתנגדות על חיסול הפעיל עלי כאמל מוחסן, ביחד עם חוסר היכולת לדעת מה מתכננים בהתנגדות, גרמו לאויב לנקוט בצעדים באופן לחוץ בשטח ובתקשורת".