נתניהו דרש תשובות מצה"ל שתרגל חטיפה בידי מתנחלים, גנץ תקף: "מניעיו פוליטיים"

פיקוד המרכז ביצע אמש תרגיל במרחב אוגדת יהודה ושומרון, כדי לשמור על כוננות וכשירות הכוחות. במסגרת התרגיל תרגלו הכוחות תרחיש של חטיפת פלסטיני על ידי יהודים. אופי התרגיל עורר זעם בקרב ראשי הרשויות ביהודה ושומרון.
לשכת ראש הממשלה פרסמה היום אחר הצהריים הודעה שלפיה ראש הממשלה בנימין נתניהו "דורש תשובות ותחקיר מצה"ל בעניין התרגיל שדימה חטיפה של ערבי בידי מתיישב". לדברי נתניהו, "התרחיש הפיקטיבי הזה מנותק מהמציאות, לא ראוי ועושה עוול לציבור שלם ויקר של המתיישבים בזמן שרבים מהם נלחמים בחירוף נפש ואף נופלים למען הגנת ישראל. איני מוכן לקבל אטימות לב כזאת כלפי אחינו ואחיותינו ביהודה ושומרון".
יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, מסר לאחר מכן כי "ההחלטה לתרגל חטיפת פלסטינים על ידי אנשי ההתיישבות במסגרת תרגיל 'ביום אויב' הייתה טעות. צה״ל תחקר אותה והתנצל וטוב שכך. ההחלטה של ראש הממשלה להשתמש באירוע כדי לפגוע בצה"ל ובלכידות ממניעים פוליטיים מיותרת, ומצריכה גם היא תחקיר והתנצלות שלו, בפני צה"ל וכל אזרחי ישראל".
3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי בהערכת מצב בצפון
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי בהערכת מצב בצפון
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

ניו יורק טיימס: 32 מהחטופים בעזה - מתים; צה"ל בוחן מידע שלפחות עוד 20 נהרגו

ניו יורק טיימס פרסם כי במודיעין הישראלי מעריכים שיותר מחמישית מהחטופים שמוחזקים ברצועת עזה אינם בין החיים. לפי מסמך שנבחן על-ידי העיתון, לפחות 32 מתוך 136 החטופים מתים ובני משפחותיהם עודכנו. גורמים צבאיים מסרו כי בנוסף נבחן "מידע מודיעיני לא מאושר" שמצביע על כך שייתכן שלפחות 20 חטופים נוספים נהרגו. בתגובה מסר צה"ל לניו יורק טיימס כי רוב המתים המדוברים נהרגו ב-7 באוקטובר, וכי "אנחנו משתמשים בכל המשאבים הזמינים כדי לאתר ולמצוא מידע רב ככל האפשר על בני הערובה המוחזקים כיום בידי חמאס".
מדיון הקבינט המדיני-ביטחוני שהתכנס בין חמישי לשישי עלה כי הפסקת האש עשויה להימשך 142 ימים, לפי המתווה הבא: בפעימה הראשונה ישוחררו 35 חטופים במהלך 42 ימי הפוגה - יום הפוגה עבור כל חטוף שמוחזר ועוד שבעה ימים של משא ומתן לסיכום על הפעימה הבאה. לאחר פעימה זו יישארו בשבי עוד מאה חטופים, והמשמעות היא שייתכן כי ההפוגה תימשך 100 ימים נוספים.

במלונות המפונים: "תלונות על אונס, ילדות נפגעו במעלית, 40 תיקי אלימות במשפחה"

כבר ארבעה חודשים נמצאים עשרות אלפי מפונים מהצפון ומהעוטף במלונות וכעת נחשפים נתונים קשים על המתרחש שם: מפונה התלוננה על אונס, נערה דיווחה שאדם חשף עצמו בפניה במעלית, ונפתחו 40 תיקים על אלימות במשפחה במלונות המפונים.
מנתוני המשטרה עולה כי עד כה נפתחו 40 תיקי אלימות במשפחה במלונות המפונים. "יש עבירות, יש קצינים שמסתובבים במלונות ופותרים בעיות", אמרה וועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, נציגת המשטרה. "מתחילת הפינויים נפתחו 40 תיקים של אלימות במשפחה מ-380 מלונות, כולל הפרות צווי הרחקה. בסך הכל נפתחו 116 תיקים".
לבלוג המתעדכן של ynet - לחצו כאן

כותרות נוספות מהיום

חייל נח"ל פירסם תמונה שלו עם עצור עזתי - ועורר סערה שנוצלה לתעמולה אנטי-ישראלית.
יועץ התקשורת איציק אלרוב נחקר במשטרה בחשד להסתה בגלל פוסט שהעלה לרשת החברתית איקס ובו ביקורת נגד שרת התחבורה מירי רגב. אלרוב פרסם תמונה שנוצרה ב-AI ובה נראית רגב כשהיא מכוסה בפופקורן טבול בדם, זכר לתקרית בישיבת הקבינט.
מחבל חמוש באקדח וסכין הגיע בצהריים ל"חווה 7", באחת הכניסות לעיר שכם, וחוסל על ידי כוח מילואים לפני שהספיק לפתוח בירי. אין נפגעים לכוחות צה"ל.
מכתב אנונימי שהגיע לשני ח"כים, ונשלח לכאורה על ידי "ארגון הנוקמים הישראלים", מייחס אחריות לטבח לחברי הקואליציה. במכתב, שנחשף ב-ynet, האלמונים מאיימים לפגוע בה.
מנהיג החות'ים בתימן אמר היום כי "המאבק יסלים" אם הלחימה בעזה לא תבוא לסיומה.
ראש האופוזיציה לפיד אמר היום ל-ynet: "נתניהו מייצר הפרדה בין הישראלים – מי בעד חטופים ומי בעד ביטחון. זה עיוות".

פרשנויות ודעות היום

נתניהו יצטרך לבחור: בן גביר או ארה"ב | בן-דרור ימיני
"עם כל הכבוד להצהרות של איתמר בן גביר ב"וול סטריט ז'ורנל", הן היו אמורות להישאר בתחום של יחסי ציבור לו עצמו. בן גביר היה ונותר אישיות בלתי רצויה בארה"ב. הבעיה נמצאת בתחום המעמד של ישראל בארה"ב. משום שאם ישראל היא בן גביר, אז שומר נפשו ירחק ממנה. במקום 31% מהאמריקנים שחושבים שהסיוע הצבאי לישראל גדול מדי, לפי סקר גאלופ האחרון, אז בגלל בן גביר נעבור את ה-50%. ומה שקורה בסקרי דעת קהל זוחל לקונגרס. ואם בן גביר אכן מצליח להכתיב מדיניות לנתניהו – אז ישראל מבצעת פיגוע אסטרטגי עצמי". לטור המלא
הימין המלא של בנימין נתניהו | סבר פלוצקר
"האומנם נתניהו נחטף על ידי האגף הסמוטריצ'י בממשלתו ומחוזק כשבוי על ידו? הנה פרשנות אחרת: נתניהו השתנה בעשור השני של המאה ה-21. הסיבות לשינוי לא ברורות – אולי הגיל, אולי השפעה גוברת של משפחתו הקרובה ואולי חקירותיו במשטרה והעמדתו לדין - וגם לא ממש חשובות. הכיוון חשוב. ביבי הקצין ואימץ לעצמו את עיקרי השקפת העולם של הציונות הדתית ועוצמה יהודית עוד בטרם הצטרפו לממשלה". לטור המלא
דרוש שינוי בקואליציה הנוכחית | פרופ' ידידיה שטרן
"יש להפקיד את קבלת ההחלטות הלאומית בנושאים קיומיים בידי מי שמייצגים את הרוב הישראלי, בניגוד למצב הקיים, שבו גורמי קצה אידיאולוגיים מחזיקים בכוח וטו מעשי ויעיל כלפי ראש הממשלה. דרך המלך למימוש השינוי היא באמצעות הליכה לבחירות כלליות, אך הדבר יפגע באחדות הישראלית. ניתן לחדש האמון בהנהגה, גם בלי בחירות, בכמה דרכים: החלטה של ראש הממשלה לשנות את הרכב הקואליציה; החלטה של חברי כנסת מהקואליציה לכפות זאת עליו; החלטה של מפלגות אופוזיציה להצטרף לקואליציה בתנאים שידללו את כוחם של גורמי הקצה". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

שובאל בן גביר. "בימים קשים אלה חשוב להעלות את המודעות לאלצהיימר, מחלה ניוונית של המוח המהווה את הגורם השכיח ביותר לירידה קוגניטיבית ודמנציה בגיל המבוגר. מחלה קשה, הפוגעת בתפקיד האדם וביכולתו להתנהל". הציוץ המביש הזה שייך לשובאל בן גביר, בנו של השר לביטחון לאומי, ואליו הוא צירף את תמונת נשיא ארצות הברית. כמה שעות לאחר שפרסם את אותו ציוץ, מחק אותו בנו של בן גביר ופרסם ציוץ מחודש: "אדוני הנשיא, סליחה!". אביו השר התנצל.
3 צפייה בגלריה
הציוץ של שובאל בן גביר נגד ג'ו ביידן
הציוץ של שובאל בן גביר נגד ג'ו ביידן
הציוץ של שובאל בן גביר נגד ג'ו ביידן