בקצרה:
  • פולקסווגן ID4 תהיה חשמלית נוספת במשפחה מתרחבת, ראשונה שתשווק מחוץ לאירופה
  • תחלוק עם ה-ID3 את פלטפורמת MEB ואת מנועי גרסאות הבסיס
  • תהיה חשמלית ראשונה של המותג לנחות בישראל, ככל הנראה במהלך 2021
גם פנאי וגם חשמל: ה-ID4 תהיה גרסת פנאי ל-ID3. אם תרצו (ולא במקרה), כמו הקשר בין טיגואן לגולף אותה אמורה ה-ID3 להחליף בעתיד. בהתאם מקבלת ה-4 איפור "פנאי" מקובל כמו פסי הגנה מפלסטיק שחור וצמד פסי גגון. התשלום על כך הוא במקדם גרר גבוה במעט.
סביבת הנהג דומה ל-3, עם לוח מחוונים דיגיטלי ("5.3) ומסך מגע המופנה בזווית כלפי הנהג ("10 בגרסאות הבסיס, "12 בבכירות) ומייתר את סוללת המתגים המקובלת. בסיס הגלגלים (276.5 ס"מ) זהה ל-ID3, אבל ה-ID4 ארוך ב-32 ס"מ (458 ס"מ), רחב ב-4 ס"מ (185 ס"מ) וגבוה ב-8.5 ס"מ (163.5 ס"מ) עם מרווח גחון מרשים של 21 ס"מ. תא המטען בנפח 543 ליטר, כגדול ב-158 ליטר מה-ID3.
מנועים וביצועים: בשלב ראשון יוצע ה-ID4 עם מנוע חשמלי אחורי (204 כ"ס) המזניק אותו ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות, 0.6 שניות יותר מה-ID3. המהירות המרבית זהה ועומדת על 160 קמ"ש. מצברי 77 קוט"ש יאפשרו טווח נסיעה של 520 ק"מ (29 ק"מ פחות) ואפשרות לטעינה מהירה (125DC) עם מילוי הסוללה מ-5% ל-80% בתוך כחצי שעה.
בהמשך יוצעו המנועים הנוספים של היצרנית, עם 150 כ"ס ומצברי 58 קוט"ש כגרסת בסיס, וגם גרסת GTX בכירה עם מנוע חשמלי נוסף שיחובר לגלגלים הקדמיים והספק של 302 כ"ס. גרסה זו תציע כושר גרירה יוצא דופן למכונית חשמלית - 1.9 טון, 100 ק"ג יותר מאודי e-טרון ומרצדס EQC.
מה אנחנו חושבים: ה-ID4 נראה על הנייר כמפגן יכולת מרשים. בחירתה של היצרנית להציע את הדגם הזה כחשמלית-גלובלית, שתשווק ותיוצר גם במפעלי החברה בסין ובצפון אמריקה, נראית מוצדקת נוכח הביקושים הגבוהים בשווקים אלה לרכבי פנאי מסוגננים ושאיפת פולקסווגן למכור כ-1.5 מיליון רכבים חשמליים ב-2025. ומה אצלנו? ביבואנית לא יודעים עדיין לנקוב בתאריך הגעה אך היש להניח שנראה אותו כאן בשנה הבאה. עם תג-מחיר שפוי הוא עשוי להפוך להצלחה שיווקית.