אין ספור פעמים אני מקבלת מנשים מידע שגוי בנוגע לאיבר המין שלהן. לרוב זו אינפורמציה הגורמת להן לתחושת אי-נוחות וחוסר ביטחון במיטה. תחושות שליליות לגבי ריח הוואגינה, הצורה שלה, או אפילו הדרכים בהן האישה יכולה להגיע לאורגזמה, מובילות לסקס שמלווה בתחושת אי-נוחות ואיסורים. היום אעזור לך ולכל הנשים החשות כמוך להפריך מיתוסים שליליים ולקבל מידע מהימן לגבי הווגינה. מוכנה?

"מומלץ לנקות את הנרתיק בעזרת שטיפות ושלל מוצרים"

ישנם אין ספור מוצרי היגיינה מיוחדים המיועדים לניקוי הנרתיק. רק הידיעה שהם קיימים מחזקת את האמונה כי הווגינה של האישה לא נקייה. למעשה, זה מוביל נשים רבות לחשוב כי צריך לנקות את איבר המין שלהן עם מוצרים מבושמים או מגבונים כי האזור לא נקי או לא מריח טוב. אולם הווגינה היא איבר שלא נועד לקרצוף, מכיוון שאיבר זה מנקה את עצמו. למעשה, כל שימוש במוצרים המכילים כימיקלים עלול להזיק לאזור הנרתיק, לפגוע באיזון הטבעי שלו ואפילו לגרום לאי-נוחות. אז מהי הדרך הנכונה לניקוי הפות? שילוב של מים וסבון עדין או סבון מסוג אל-סבון. בסופו של יום, מקלחת רגילה וניקוי חיצוני עם מים בלבד מספיקים על מנת לשמור על ההיגיינה.
לטורי וידאו נוספים של שלי ורוד:

"לפות יש ריח רע"

לנרתיק יש ריח, אך זה לא אומר שזהו ריח רע! זהו הריח הטבעי שלו. עם זאת, הריח או יותר נכון חוזק הריח, אכן יכול להשתנות. בדרך כלל, זה קורה בזמן המחזור החודשי של האישה, ולעיתים גם לאחר פעילות ספורטיבית וקיום יחסי מין, אבל זה טבעי. ברגע שתחשבו שיש לפות ריח רע, חוש הריח שלכן יפעל כל פעם כאשר תהיו ערומות או במגע מיני עם מישהו, וכתוצאה מכך תהיה לכן קונוטציה שלילית לגבי איבר המין שלכן, וחבל. מעבר לכך, בגלל האמונה כי ריח הנרתיק הוא ״לא טוב״, נשים רבות בוחרות להימנע ממגע באיבר המין שלהן בזמן האקט המיני ולהימנע ממין אוראלי. זהו מיתוס הפוגע לא רק בדימוי הגוף של האישה, אלא גם בהנאה המינית. להתרגל לריח הטבעי זה לא קשה, זה רק דורש תפיסה נכונה שזהו הריח הטבעי של הנרתיק שלנו.

1 צפייה בגלריה
תמונה של איבר מין נשי
תמונה של איבר מין נשי
המיתוסים הללו מורידים את ההנאה וחבל
(צילום: Shutterstock)

מראה לא סימטרי

לא מעט נשים התלוננו בפניי בקליניקה כי איבר המין שלהן לא סימטרי או לא יפה. נשים אלו ורבות אחרות לא רגילות לראות את איבר המין שלהן, ואינן מודעות לעובדה כי לכל אחת יש את הצבע והצורה הייחודית לה. בכדי לעזור לנרמל את הנראות של הווגינה, אני מציגה ספר צילומי ווגינה, ספרו של ניק קראס הנקרא "פטאל", לכל מי שחשה שהאיבר שלה לא יפה. התמונות עוזרות להבין את מבנה הפות וממחישות שצורתו יפה כפי שהיא. ישנם היום לא מעט פרויקטים אמנותיים שעוזרים בהעברת מסר זה, וניתן גם לראות זאת אונליין. חפשו את "קיר הווגינה" בו מוצגות 400 ווגינות מגבס של נשים אמיתיות.

"הנרתיק מתרחב עם קיום יחסי המין"

זהו אחד המיתוסים המובילים לתחושת בושה בקרב נשים. אך האמת היא כי אין קשר בין האמירה הזאת למבנה הפיזיולוגי של הנרתיק. הנרתיק לא מתרחב על פי כמות הפעמים בהן אישה מקיימת יחסי מין. רקמת השריר בנרתיק היא אלסטית, מה שמאפשר לנרתיק להתרחב מעט בעת חדירה אך גם לחזור למצבו הטבעי לאחר קיום יחסי מין.
חברות, איבר המין שלנו יפה בדיוק כמו שהוא, וכמו כל איבר אחר בגוף גם הוא א-סימטרי. אז הניחו לתפיסות השליליות ולמדו לאהוב את עצמכן כפי שאתן.

שלי ורוד היא מייעצת מינית וזוגית