את הקומיקאי עידן מור מכירים בעיקר דרך כינוי הבמה שלו, גדי וילצ'רסקי – הדמות שהעניקה לו כחצי מיליון עוקבים ברשתות, הופעות סולד אאוט ואפילו מעמד כגיבור מחאה עממי. אבל בשיא ההצלחה הוא החליט לוותר על הדמות שהפכה אותו לכוכב והפך לעורך דין. "זה 180 מעלות מהטריפ שעשיתי בגואה. היום אני סאחי בלטה כבר שנים. עצם זה שאני מתמחה בעריכת דין זה כנראה התוצאה של חוסר צריכת חומרים", הוא אומר בריאיון לבר שם אור בתוכנית ברשת ב-ynet radio. האזינו לתוכנית.
זה נשמע כמו סיפור, אבל מור פגש את וילצ'רסקי לראשונה במסגרת חוויה עם סם ה-LSD בגואה שבהודו. עד אז הוא אומר, הוא היה קומיקאי יציב, בסדר – אבל רצה יותר. "בגואה היה מאוד קל להתפלף בחוויה הזאת. למזלי לא התפלפתי, פגשתי את גדי - האני האמיתי שלי, בפעם הראשונה - והייתה לנו שיחה ארוכה. הבנתי שאני הייתי הדמות שבניתי והוא היה האני האמיתי שלי. את הדבר הזה שהבנתי וראיתי בעשר השעות האלה החלטתי שאני לוקח איתי לחיים", הוא מספר.
1 צפייה בגלריה
גדי וילצ'רסקי
גדי וילצ'רסקי
גדי וילצ'רסקי
(צילום: רפי דלויה)
"אחרי עשר שנים כפעיל לגליזציה פונים אליי המון אנשים. אומרים לי גדי תציל אותנו", הוא מסביר מה דרבן אותו להתמחות כעורך דין, "אני כל הזמן מפנה לעורכי דין שיטפלו... מישהי כתבה לי בתגובות לאחד הפוסטים 'אני יודעת שלמדת משפטים למה שלא תשלים את המהלך?' ואני מודה שאני כבר כמה שנים עד כדי כך סאחי, שראיתי את התגובה ואמרתי בואנה היא צודקת אני הולך ומשלים את המהלך".
בעבר, הדמות מקדמת הלגליזציה של וילצ'רסקי, יצרה לא מעט חוויות בלתי נשכחות בחייו, כמו הפעם ההיא שהמשטרה תפסה אותו עם חפיסת שוקולד והאשימה אותו שמדובר בחשיש. "חברה שלי חזרה מחו"ל והביאה לי חפיסת שוקולד ענקית. יצאתי מהופעה והייתי רעב ובאוטו שמתי את החבילה על הברכיים. אני מתחיל לנהוג ואז השוטרים קופצים עליי, השוטר רואה אותי עם פלטה שחורה על הברכיים. הוא אומר לי מה זה. אני אומר לו זה שוקולד הוא אומר לי 'אתה חושב שאני מטומטם?' לקחו אותי לתחנה ועשו לי בדיקת שתן. אני רואה את השוטרים מסתכלים על הבדיקה ומחכים לתוצאה".
עוד "ברשת":
זה לא קורה הרבה בתקשורת הישראלית אבל לאחרונה סטנדאפ פתח את המהדורות לאחר שאסי כהן ירד מהבמה לקול שריקות בוז במופע לעיריית תל אביב כיוון שצחק על טבעונים, מור מספר על חוויה דומה: "קם בן אדם במקום מפוצץ מאתיים איש ואומר 'אתה לא ממשיך את ההופעה אתה לא תעשה קטעים על אלוהים'. אני לא יודע מה היה אצל אסי כהן, אבל אני לא סטנדאפיסט שמורידים מהבמה. התחלנו להתווכח ואמרתי לו 'כמה ששילמת על ההופעה אני אשלם לך כפול רק תלך'. את הוויכוח בינינו הוא צילם עם הטלפון שלו. התחלתי לקלל אותו והוא צעק. ובערב אני רואה את זה פותח את מהדורת החדשות של ערוץ 2".
אז האם הוא מוותר על האלטר אגו שלו ומאפסן את גדי וילצ׳רסקי במחסן? "היום אני עדיין עושה הופעות כגדי אבל רק פעם בשבוע לאירועים סגורים. אני מתמחה במשרד ובקרוב אעבור את מבחני הלשכה".
בכל יום שלישי בשעה 13:00 ב-ynet radio בר שם-אור מארח את אושיות הרשת והמשפיענים הגדולים במדינה לשיחה על הדרך למעלה, ההצלחות, הכישלונות ומה שמסתתר מאחורי הסטורי.
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים