"אני גאה להיות ערבי וגאה להיות ישראלי. אף אחד לא ייקח את זה ממני. אני בעד מדינה יהודית ודמוקרטית": יוסף חדאד הפך בשנה האחרונה לאחד מפעילי ההסברה הבולטים ברשתות החברתיות. לצד העמותה שייסד למען שותפות בין יהודים לערבים בנצרת ומונה כבר אלפי משתתפים, הוא מפרסם גם פוסטים שזוכים לחשיפה של מיליונים - כמו זה שעסק בסרט "פארחה" הירדני שמתאר טבח של משפחה פלסטינית בידי חיילי צה"ל ועורר סערה בישראל. בשיחה עם בר שם אור בתוכנית "ברשת" ב-ynet radio הוא מספר על התגובות שמגיעות אליו. האזינו לתוכנית.
"אני מקבל אלפי הודעות מערבים ישראלים, שאומרים לי יוסף, וואלה סוף-סוף יש מישהו שאומר בדיוק את מה שאנחנו חושבים עליו. ככה. אבל לא מעיזים להגיד את זה בקול רם". המשפחה שלו אומנם תומכת בפעילות שלו אבל האיומים על פעילותו לא מפסיקים להגיע. "על השמשה של הרכב שלי שמו פתק וכתבו 'תפסיק לדבר על הרשימה המשותפת או ש...'", הוא מספר, "היה מישהו שאמר לי, 'אני יודע איפה אתה גר, הכדור הבא יהיה בין העיניים שלך'. לפני שהגשתי תלונה המשטרה עצרה את הבן אדם. אני נושא אקדח למען הביטחון האישי שלי בגלל האיומים עליי".
בריאיון סיפר חדאד על פציעתו במסגרת שירותו הצבאי כלוחם ומפקד בחטיבת גולני, במלחמת לבנון השנייה, כשנכנס עם הגדוד לשטח עוין. "הייתה הפצצה וקרס קיר על הרגל שלי. פינו אותי במצב קשה. הייתי צריך להשתקם במשך שנה שלמה. התנתקתי מהחברים מהצבא. לא דיברתי עם אף אחד, עסקתי רק בשיקום שלי. זו טראומה שאני סוחב עד היום", הוא מודה, אבל היא לא הרחיקה אותו מלפעול.
עוד תוכניות של "ברשת":
העשייה שלו הביאה אותו לא מעט פעמים גם לכנסת, שם התעמת עם חברי הכנסת של הרשימה המשותפת, אחת מהן, עאידה תומא סלימאן הוציאה אותו מהוועדה שעמדה בראשותה. "כתב עיתון הארץ גדעון לוי וחברת הכנסת עאידה תומא סולימאן כינו איתי משת"פ. אין קללה יותר קשה מזו בחברה הערבית. אין לך מושג כמה זה מסוכן ואם יקרה לי משהו הדם שלי על הידיים של תומא סלימאן וגדעון לוי", הוא אומר בחדות ומוסיף: "מהצד השמאלי של המפה הפוליטית אני חווה אפילו יותר גזענות מאשר מהצד הימני של המפה... הם רוצים שאני אשמר את הזהות הפלסטינית שלי ולא אבוא לתל אביב. הם הכי גזענים בעולם".
1 צפייה בגלריה
יוסף חדאד
יוסף חדאד
יוסף חדאד
אז האם הוא חושש מהממשלה שהולכת לקום? "אני בעד מדינה יהודית ודמוקרטית כי אם המדינה הזאת לא תהיה יהודית היא גם לא תהיה דמוקרטית ואז אני לא אוכל להגיד את כל מה שאני חושב. ראינו מה עושים לעיתונאי ברשות הפלסטינית שפותח את הפה. צריך לתת לבן גביר הזדמנות, אם הוא באמת יצליח לטפל באלימות בחברה הערבית זה מבורך. אבל אני אהיה הראשון שאתנגד לו אם הוא יפגע באופי הדמוקרטי של המדינה".
בכל שבוע בר שם אור מארח ב"ברשת" את אושיות הרשת והמשפיענים הגדולים במדינה שמספרים הכול על הדרך למעלה, ההצלחות, הכישלונות ומה שמסתתר מאחורי הסטורי, שלישי ב-13:00 ב-ynet radio.