שמונה שנים אחרי שהפציעה באח הגדול, דנית גרינברג כבר מזמן לא פליטת ריאליטי. עם פודקאסטים מצליחים, מגוון קמפיינים וחצי מיליון עוקבים ברשתות – גרינברג היא אחת המשפיעניות החזקות בישראל, אשת עסקים ופעילה למען משבר האקלים. יש לה אפילו קבוצות וואטסאפ עם העוקבות שלה ושם היא מעדכנת על הכל – כולל מה אכלה לארוחת בוקר. אבל תאונת הדרכים שעברה לפני כמעט שנה,גרמה לה לחשוב לא מעט, היא אומרת בריאיון ב-ynet radio לבר שם אור בתוכנית "ברשת" ומדברת גם על הגירושים מאליאב אוזן שאותו הכירה בתחילת הדרך – התקופה הקשה בחייה. האזינו לפרק.
"התאוששתי נפשית מהטראומה הזו והבנתי פחות או יותר איך אני יכולה לנתב את זה. בשום שלב לא אמרתי היי, אוקי, קמתי בבוקר ועכשיו אני אהיה משפיענית רשת. עבדתי קשה מאוד בשביל החצי מיליון האלה. ההתפוצצות ברשתות קרתה בדיוק כשהתגרשנו. באמת היה עליי איזשהו באז תקשורתי נורא גדול וגיליתי את עצמי מחדש ומה אני אוהבת ועל מה בא לי לדבר, גם גיליתי את הקהל שלי", היא מספרת, "העליתי סרטון על איך להתמודד עם פרידה. איך אני התמודדתי באופן אישי עם פרידה. ואני יכולה להגיד לך שעשיתי את הסרטון הזה תוך חמש דקות... ספונטני לחלוטין. לא חשבתי, לא אמרתי, לא כלום, פשוט עשיתי את זה. והסרטון הזה מאוד העלה אותי לתודעה, אולי כיוצרת תוכן".
1 צפייה בגלריה
דנית גרינברג תכשיטי דנון
דנית גרינברג תכשיטי דנון
דנית גרינברג
(צילום: שלומי יוסף)
כיוצרת תוכן שגם מגישה תוכנית ב-ynet radio בכל יום רביעי עם בר זגה, גרינברג מסבירה שהכל יושב עליה. "היתרון הגדול באינסטגרם וברשתות החברתיות הוא שיש לך שליטה מלאה. אני היום הבמאית, המפיקה, העורכת, אני ערוץ טלוויזיה משלי. היחסים עם העוקבות שלי - בכוונה אני משתמשת בעוקבות כי רוב הקהל שלי זה נשים ואליהן אני פונה - הוא טיפולי לגמרי. יש לי קבוצות וואטסאפ עם העוקבות שלי. אני ממש חיה אותן. אני מתכתבת איתן, בוקר טוב, לילה טוב, מעדכנת אותן מה קורה, הן מעדכנות אותי, מדברות על הכלבים שלנו וזה ממש כיף כאילו חברות. חברות לחלוטין".
לאחרונה, החלה לפעול למען העלאת המודעות למשבר האקלים ואף מינפה את הפעילות להקמת עסק עם בעלה. "גדלתי בבית ששומר על הערכים האלו. תמיד היו לנו שלושה פחים בבית, אם בטעות היית זורק פלסטיק לפח הלא נכון אמא שלי כבר מאחורה צורחת. אני ובעלי ברק הקמנו עסק למוצרי טיפוח אקולוגיים. אנחנו תורמים 20% ליצירת מקורות מים נקיים באפריקה שמשבר האקלים מאוד מאוד מכה שם, והכל ממוחזר".

עוד "ברשת":

אבל דווקא ביטול המס על הכלים החד-פעמיים מצד ממשלת נתניהו המסתמנת מעורר אצלה ביקורת, "עצוב לי מאוד שאנשים הופכים את משבר האקלים להון-שלטון. זה חורה לי. אני העליתי על זה משהו וקיבלתי תגובות נאצה מזעזעות", היא אומרת. "אני לא נכנסת בכלל לפוליטיקה. מה שמעניין אותי זה שבסופו של דבר החוק הזה הוא טוב לעולם. בסופו של דבר משפחות חרדיות הן משפחות עם המון ילדים ואם הם לא יפסיקו להשתמש בחד-פעמי זה יהיה חמור מאוד כי הייצור של הפלסטיק החד-פעמי גורם לזיהום מטורף".
כחלק מההחלמה מתאונת הדרכים שעברה לפני שמונה חודשים, גרינברג נאלצה לעבור ניתוח בשבוע האחרון, אבל ההשלכות של התאונה לא נגמרו שם. "היו הרבה דברים שכתבו עליי ברשת שהם פשוט לא נכונים. שנסעתי בשלוש מאות קמ"ש, שנהגתי תחת לא יודעת מה... ומי יודע את האמת? רק אני והנהג", היא אומרת ומוסיפה: "הלוואי והייתי יכולה לקחת אפילו טיפה צעד אחורה ברשתות אבל אני לא יכולה כי בסופו של דבר זו הפרנסה שלי".
בכל יום שלישי בשעה 13:00 ב-ynet radio בר שם-אור מארח את אושיות הרשת והמשפיענים הגדולים במדינה לשיחה על הדרך למעלה, ההצלחות, הכישלונות ומה שמסתתר מאחורי הסטורי.
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים