מאז שנרכשה על-ידי אילון מאסק, משתמשים רבים דואגים לשלומה של טוויטר, ועוד יותר לשלומם של הציוצים שלהם. אחרי שלל השינויים שמאסק הנחיל בפלטפורמה, והכאוס ששורר בחברה בימים אלו, ישנו חשש אמיתי שיום אחד הרשת החברתית פשוט תיעלם - ואיתה כל הציוצים.
1 צפייה בגלריה
משרדי טוויטר
משרדי טוויטר
כך תורידו את ארכיון הציוצים שלכם
(צילום: AFP)

עוד מדריכים:

ארכיון הציוצים של טוויטר מאפשר לכל אחד מהמשתמשים בפלטפורמה להוריד למחשב קובץ בפורמט ZIP המכיל בתוכו את כל אחד מהציוצים שהעלו לפלטפורמה. אז איך זה עובד? כל מה שצריך זה קצת סבלנות ומחשב.
הליך הגיבוי לארכיון הציוצים של טוויטר פשוט למדי: השלב הראשון הוא לגשת לפלטפורמה בגרסת הדסקטופ שלה, משמע להיכנס לטוויטר מהדפדפן במחשב שלכם. אחרי שעשיתם את זה, נווטו לתפריט הגדרות המשתמש שלכם על-ידי לחיצה על תפריט "עוד" (More) המסומן על ידי שלוש נקודות וממוקם בצידו השמאלי של סרגל הכלים של טוויטר. משם לחצו על "הגדרות ועזרה" (Settings and Support), ואז על "הגדרות ופרטיות" (Settings and Privacy).
מדריך הורדת ארכיון טוויטר
מדריך הורדת ארכיון טוויטר
מהמסך שייפתח מולכם תוכלו ללחוץ על אפשרות "הורידו את ארכיון הנתונים שלכם" (Download an archive of your data), בשלב הבא תצטרכו לאמת את החשבון שלכם באמצעות הזנת הסיסמה שלכם לטוויטר. אחרי שעשיתם את זה, כל שעליכם לעשות הוא ללחוץ על כפתור "בקש ארכיון" (Request Archive). טוויטר, ראוי לציין, מתחייבת לספק לכם גישה להורדת ארכיון הציוצים בתוך "24 שעות או יותר", כך שקשה להגיד באופן חד-משמעי כמה זמן תצטרכו לחכות עד שתקבלו אישור להורדה. את ההודעה על אישור וקבלת הלינק להורדת הנתונים שלכם תקבלו גם במייל וגם באפליקציית טוויטר בסמארטפון.
מדריך הורדת ארכיון טוויטר
מדריך הורדת ארכיון טוויטר
הקובץ שתקבלו יכיל לא מעט קבצים הקשורים לחשבון שלכם, בהם כמובן גם הציוצים שהעליתם לטוויטר, אם כי מדובר באסופת קבצים שממש לא נוח לקרוא. לשם כך הארכיון כולל בנוסף קישור שממיר את כל הארכיון שלכם לדף דפדפן ייעודי שבעזרתו תוכלו לנווט בקלות בין כל הציוצים שלכם. מעבר לכך, הארכיון כולל כל תמונה, גיף או סרטון שהעליתם לפלטפורמה.