מעבר להיותה פלטפורמת המסרים הפופולרית בעולם, וואטסאפ טומנת בחובה לא מעט פיצ'רים שימושיים. אחד מאותם פיצ'רים הוא היכולת לשתף את המיקום שלנו בלחיצת כפתור עם אחרים, בצורה שתאפשר להם להגיע אלינו בקלות ואפילו לנווט אלינו ישירות באמצעות אפליקציות ניווט חיצוניות.
3 צפייה בגלריה
אפליקציית וואטסאפ
אפליקציית וואטסאפ
אפליקציית וואטסאפ
(צילום: shutterstock)

עוד מדריכים:

שיתוף המיקום באמצעות הוואטסאפ יכול להיות שימושי מאוד בלא מעט תרחישים: הוא יכול למשל להקל על ההורים באיסוף או במציאה של הילדים שלהם, או לאפשר לנו לסייע לחברים להגיע לנקודת מפגש מדויקת, גם אם היא אינה נמצאת בקרבת מיקום מוסדר שקל להגיע אליו. יתרון נוסף של הפיצ'ר הזה הוא שהוא עובד בכל מקום כל עוד יש לכם קליטה. כמו כן, מדובר בפיצ'ר שימושי למדי גם בזמן שהות בחו"ל (הרבה יותר נוח לשלוח מיקום בוואטסאפ מאשר לנסות לבטא שמות של רחובות בגרמנית, מניסיון).
נכון לרגע כתיבת מדריך זה, וואטסאפ מאפשרת לנו לשתף את המיקום שלנו עם אחרים בשתי צורות שונות: שליחת המיקום הנוכחי שלנו באופן מיידי וחד-פעמי, ושיתוף מיקום בזמן אמת - בו המיקום שלנו משותף לפרק זמן קצוב ומוגדר מראש גם בזמן שלא נשתמש בוואטסאפ, תוך שהוא משתנה בהתאם אלינו, כשנזוז ממקום למקום. אז איך זה עובד?

שליחת מיקום מיידי

על מנת לשלוח מיקום מיידי כל שעלינו לעשות הוא להיכנס לצ'אט או לקבוצה איתה נרצה לשתף את המיקום שלנו, ללחוץ על כפתור הוספה (אייקון אטב באנדרואיד, ואייקון פלוס באייפון) ולאחר מכן על מיקום. במסך הבא תוכלו לבחור באיזו תצורה לשתף את המיקום שלכם.
3 צפייה בגלריה
שליחת מיקום נוכחי
שליחת מיקום נוכחי
שליחת מיקום נוכחי
(צילום מסך, ynet)
לחיצה על "שליחת המיקום הנוכחי שלך" תשתף באופן מיידי את המיקום שלכם. כמו כן, ניתן ללחוץ במקום זאת על מיקומי מפתח שונים שיוצגו לכם בהתאם לקרבתכם אליהם. נציין בשנית ששליחת מיקום נוכחי משמעותה שליחת מיקום קבוע שאינו משתנה - מה שאומר שאם תזוזו, המיקום ששלחתם כבר לא יהיה עדכני.

שיתוף מיקום בזמן אמת

על מנת לשתף את מיקומכם בזמן אמת כל שעליכם לעשות הוא לבחור במסך שליחת המיקום באפשרות "שיתוף מקום בזמן אמת". לאחר מכן תוכלו לבחור את משך הזמן בו המיקום שלכם יהיה משותף - 15 דקות, שעה או 8 שעות. תוכלו בנוסף להוסיף למיקום שלכם הודעת טקסט.
3 צפייה בגלריה
שיתוף מקום בזמן אמת
שיתוף מקום בזמן אמת
שיתוף מקום בזמן אמת
(צילום מסך, ynet)
חשוב לציין ששיתוף מיקום בזמן אמת כשמו הוא - בזמן אמת, מה שאומר שהמיקום שלכם ישותף וינוטר למשך כל פרק הזמן שהגדרתם, גם כשאפליקציית וואטסאפ לא נמצאת בשימוש ישיר על ידכם. כמו כן, חשוב לדעת שאפשר לכבות את שיתוף המיקום בזמן אמת בכל רגע נתון בלחיצת כפתור, על-ידי מעבר לצ'אט איתו שיתפתם את מיקומכם ולחיצה על כפתור "הפסקת שיתוף".
בשתי תצורות השיתוף יוכלו המשתמשים איתם שיתפתם את מיקומכם ללחוץ על הודעת המיקום שלכם, על מנת לפתוח את המיקום ששלחתם באפליקציות הניווטים השונות - החל מאפליקציות המפות של גוגל ואפל ועד לאפליקציות ניווט אחרות כגון ווייז, מוביט ואפילו אובר.
פורסם לראשונה: 11:44, 06.10.22