טריק שיווקי או מהלך נואש במיוחד? מטא הודיעה בסוף השבוע על ירידת מחירים משמעותית לשתי קסדות המציאות המדומה (VR) שלה, קווסט פרו וקווסט 2. במסגרת ירידת המחיר יצנח המחיר של קווסט פרו מ-1,499 דולר ל-999 דולר, ומחירה של קווסט 2 יירד מ-499 דולר ל-429 דולר.
2 צפייה בגלריה
קווסט פרו
קווסט פרו
קווסט פרו
(צילום: מטא)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

מטא לא ממש הסבירה מה עומד מאחורי המהלך המפתיע ובפוסט הרשמי שפרסמה בנושא ציינה כי "עכשיו זה הזמן הטוב ביותר לקפוץ אל תוך המציאות המדומה". ברקע: ההפסדים הגדולים של חטיבת Reality Labs - זו שתחתיה מאגדת מטא את כל הפיתוחים השונים שלה בשוק המציאות המדומה. ב-2022 הודיעה מטא על הפסדים כבדים במיוחד של כ-13.7 מיליארד דולר כתוצאה מפעילותה של החטיבה.
ראוי לתת כאן דגש נוסף בעיקר לקווסט פרו, קסדת מציאות מעורבת די חדשה בשוק שהושקה בחודש אוקטובר האחרון עם תג מחיר גבוה במיוחד של 1,499 דולר. הורדת המחיר המשמעותית לקסדה ממחישה באופן די ברור את הירידה המשמעותית בביקוש לפתרונות מציאות מדומה ומעורבת בקרב הצרכנים, בייחוד כשמדובר כאן במוצר שמטא שיווקה בתג מחיר גבוה במיוחד ובעיקר עבור המגזר המקצועי והעסקי. גם בגזרה של הקווסט 2 מדובר בירידת מחיר מפתיעה, בעיקר בגלל שהיא מגיעה אחרי העלאת מחיר שמטא ביצעה לקסדה בחודש יולי האחרון. קווסט 2 נחשבת נכון להיום לקסדת המציאות המדומה הפופולרית בעולם.
2 צפייה בגלריה
אוקולוס קווסט 2 פייסבוק
אוקולוס קווסט 2 פייסבוק
הפופולרית בעולם: קווסט 2
(צילום: מטא)
ראוי לציין כמובן שמטא לא לבד בכל העניין הזה: ממש לפני כמה שבועות השיקה סוני את קסדת המציאות המדומה החדשה שלה, PlayStation VR2, וגם כאן הודיעה סוני יחסית מהר על כך שתצמצם באופן משמעותי את כמויות הייצור של הקסדה בעקבות חוסר דרישה מצד הצרכנים. הקסדה של סוני זמינה לרכישה בישראל באופן רשמי ועולה כאן החל מ-2,599 שקלים.
לצידן של סוני ומטא יש כמובן מתחרה לא פחות מרגשת, אפל, שעתידה גם היא לחשוף מתישהו במהלך השנה הקרובה (ככל הנראה באזור חודש יוני) את קסדת המציאות המעורבת הראשונה שלה. גם כאן מדברות ההדלפות על קסדה יקרה במיוחד שעשויה לעלות מעל 2,000 דולר. האם חיתוך המחיר המשמעותי של מטא יגרום לאפל לשקול את המהלכים שלה מחדש? את זה רק הזמן יגיד.