זה קרה בתקופת הקורונה, היא פרסמה מתכון לפסטה והוא שבר את הרשת. היום דניאל עמית היא כבר אושיית מתכונים שסופרת כמעט 400 אלף עוקבות ועוקבים. בריאיון לבר שם אור ב"ברשת" ב-ynet radio היא סוגרת חשבון עם מבקרי המסעדות שיצאו נגדה וגם עם הטוקבקיסטים שמצאו על מה להעיר, מספרת על החבר הטוב אביב גפן שמבשל לה אוכל משובח, ומדברת גם על המחיר של המקצוע: "בגלל העיסוק שלי, ולא מאשימה כלום, השמנתי איזה 20 ק"ג בשנתיים-שלוש האחרונות. כשהייתי יותר רזה, לא אהבתי את עצמי כמו שאני אוהבת את עצמי עכשיו. זה אומר שהכול זה רק עבודה עצמית". האזינו לפרק.
עברו קצת יותר מארבע שנים מאז שהחלה להעלות לאינסטגרם את התחביב הכי גדול שלה - אוכל, והיום בכל סטורי של עמית צופים בין 80 ל-120 אלף איש - מספרים שבתוכניות הבישול בטלוויזיה אפשר רק לחלום עליהם - אבל עמית בכלל לא כיוונה לשם. "הרבה פעמים כשרוצים להזמין אותי, אני אומרת לעצמי בראש 'עכשיו תקומי, תלכי, תתאפרי, תתלבשי - יש לך יותר רייטינג בסטורי תשחררי'. זה גם משהו שאני לא מחפשת", היא אומרת, "אם הייתי יכולה לעשות את מה שאני עושה היום בלי להיות מפורסמת, לוקחת את זה".
מסתכלים עלייך ועל השתפ"ים ועל כל מה שאת עושה, מתכונים וארוחות - אנשים תוהים - מתפרנסים מזה? "כן".
רק מזה? "רק מזה".
איך עושים את זה? "שיתופי פעולה. אני עושה שיתופי פעולה קבועים - עם גד, עם אסתי לאודר וכל מיני. ריטיינר עם חצי חינם שזה תשלום חודשי קבוע על שיתוף הפעולה וככה משתכרים".
עמית מסבירה כי כדי להתנהל בצורה חכמה, צריך גם לדעת על אילו פרויקטים לוותר כדי לא להפוך ללוח מודעות. "עד שהצלחתי להתייצב ולהבין מה אני לוקחת ומה לא - לקח לי זמן, היה לי בלבול בדרך. היו לי המון קמפיינים שסיננתי ועכשיו אני במקום טוב". היא מספרת על הרגע שבו העומס הכריע אותה: "בהתחלה היה לי קשה לסרב והתמוטטתי נפשית... בנובמבר סייל יש המון קמפיינים ומכירות והרשת בטחינה של מכירות ונובמבר שעבר אני התמוטטתי, לא הצלחתי לשרוד את העומס, לקחתי יותר מדי על עצמי".
כלומר רודפים אחרייך מפרסמים כדי שתפרסמי אותם "בדיוק ומאוד קשה להגיד לא", היא מודה, "אני יותר מוותרת מאשר אומרת כן ושכולם פה יידעו את זה. לא משנה מחיר, אני לא רוצה להתפתות למשהו שאני לא רוצה לעשות".

עוד "ברשת":

אז איך נראה יום בחייה של משפיענית? "אני קמה בעשר וחצי ומתחילה את היום שלי, יש לי פגישות, צילומים, להכין מתכון, מתחיל הרונדל של היום. יש צילום סשן של מאק אז את צריכה להתאפר ועוד". זה אולי נשמע מושלם אבל עמית מבקשת להדגיש ש"לא הכל ורוד בעולם הזה" ומספרת על הלחץ, על העוקבים שמבקשים מתכון באמצע יציאה שלה עם חברים או טוקבקיסטים ששוכחים שמאחורי הפנים באינסטגרם נמצא אדם אמיתי.
1 צפייה בגלריה
דניאל עמית
דניאל עמית
דניאל עמית
(צלם: נועם פריסמן)
כמי שמפרסמת מסעדות בסטורי באופן קבוע, עמית מצאה את עצמה דווקא תחת הגריל של מבקר מסעדות בעצמה לא מזמן. "אין בעולם של דניאל עמית שום דבר שבא מאהבת קולינריה", כתב עליה המבקר עמית אהרונסון, "יש בעולם הזה מי שמשלמים לה, ויש את כל השאר. ככה אולי מרוויחים יופי של כסף, אבל ככה לא מדברים על אוכל", אבל היא לא נשארת חייבת.
"זה נבע מהמרמור שלו, הוא לקח משפט שלי והוציא אותו מהקשרו. אף אחד לא בא לנענע את העולם, זה קרה באופן טבעי ואני לא אמרתי שאני הולכת לשנות פה את כל התעשייה", היא אומרת ומוסיפה: "אני יכולה להגיד שיש מסעדות, למזלי זה לא קרה לי הרבה פעמים, שבאו אליי, רצו לעשות שת"פ, רצו לשלם לי. הגעתי למסעדה, אכלתי, לא היה לי טעים ואמרתי להם 'חבר'ה אני מתנצלת, צריך לעשות תיקונים, לא לוקחת לכם את הכסף ולא רוצה לפרסם את זה אצלי'. זה לא שאין פה אמת, אצלי יש אובר אמת – בין אם זה בתשלום ובין אם לא".
יקר לפרסם אצלך? "אני לא יודעת אם לקרוא לזה יקר, אני אגיד שזה מאוד משתלם. כן. חד משמעית. אתה יכול לדבר עם לקוחות שעובדים איתי, נגיד איזה מסעדה שהלכתי אליה ותוך כדי שאני שם כבר באים ומראים לי את ההזמנות של השולחנות, והמארחת עונה בראבק לטלפונים ואני מבסוטית מזה".
ומה לגבי התוכניות לעתיד? עמית מבהירה כי "אני לא שפית ואף פעם לא היה לי חלום לתוכנית בישול או למסעדה משלי. אני מבשלת לכיף שלי, לחברים שלי, בבית שלי. אם שואלים אותי מה החלום שלי, אז זה להמשיך ככה עד 120. תדפוק 3 פעמים".
"יש אנשים שעושים את זה כדי להתפרסם, להתקדם לטלוויזיה, שזה גם בסדר גמור ואין בזה שום דבר פסול. זה פשוט לא הרצון שלי. אני עובדת מהבית, מתי שאני רוצה, בכיף שלי, אני עמוסה פיצוצים כן? אבל אני אחראית ללו"ז שלי, אין לי בוס מעל הראש, אני לא צריכה ללמוד טקסטים, לקום לימי צילום - לי זה נשמע כמו חלום".
בכל יום שלישי בשעה 13:00 ב-ynet radio בר שם-אור מארח את אושיות הרשת והמשפיענים הגדולים במדינה לשיחה על הדרך למעלה, ההצלחות, הכישלונות ומה שמסתתר מאחורי הסטורי.
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים