השהות הממושכת בבית בהרכב משפחתי, המצב הכלכלי הקשה, הדיווחים על מספרי החולים, הסיפורים האישיים בתקשורת על החוויות הקשות ובדידות החולים – כל אלה ועוד מביאים רבים מאיתנו לכדי מצוקה נפשית. אחת הדרכים להפיג את המתח באופן עצמאי היא תרגול מדיטיציה שעשוי להביא איתה שלווה ואיזון נפשי. לפניכם 5 דרכים לעשות מדיטציה מבלי להפר את הסגר.
סקירת אפליקציותסקירת אפליקציות

Calm: הדרך אל האושר

אפליקציה לתרגול מדיטציה שעשויה להתאים גם למתרגלים מתחילים במטרה להוריד מתחים וחרדות, להגיע לשינה שלווה, לשפר את הריכוז, את היחסים הבין־אישיים, את ההערכה העצמית – בקיצור להיות מאושרים יותר.
תמצאו כאן מדיטציה מודרכת, סשנים של נשימה מלווים במוזיקה מרגיעה ובקולות מהטבע שיכניסו אתכם לאווירה המתאימה.
תחילה יהיה עליכם להכין פרופיל אישי ולציין את המטרה שאליה אתם רוצים להגיע בעזרת התרגול. לאחר מכן תוכלו לבחור תרגולים מודרכים לפרקי זמן של שלוש עד 25 דקות, לפי הזמן הפנוי שברשותכם. לאחר שתצברו ניסיון תוכלו לגשת גם לתרגול עצמי ללא הדרכה. היישום מתעדכן מדי יום בתרגולים חדשים.
הגרסה הבסיסית בחינם – הרחבת האפשרויות בתשלום.

Smiling Mind: משפחה בהרגעה

הצטרפו ליותר מחמישה מיליון איש שכבר מתרגלים מדיטציה בעזרת האפליקציה שפותחה בתמיכתם של פסיכולוגים. בעזרת היישום תוכלו להגיע למצבי תודעה עצמית ושלווה, שינה טובה, התמודדות עם לחץ נפשי והתמודדות עם אתגרים תוך ביצוע של תרגולים יומיים. האפליקציה כוללת תרגולים פשוטים של עשר דקות המסווגים לקטגוריות על פי קבוצות גיל: 7-9, 10-12, 13-15, 16-18 ומבוגרים.
ועל מנת שלא תשכחו לתרגל תוכלו לקבוע בתוך היישום תזכורות. כמו כן תוכלו לעקוב כאן אחרי ההתקדמות בעזרת גרפים. השימוש באפליקציה בחינם.
סקירת אפליקציותסקירת אפליקציות

Insight Timer: אושר חברתי

כאן תמצאו מאגר בלתי נדלה הכולל לא פחות מ-40,000 תרגולים בהדרכתם של מדריכים מהשורה הראשונה, חלקם פסיכולוגים ומורים מאוניברסיטאות סטנפורד, הרווארד ואוקספורד. היישום כולל קטעים מוזיקליים של אמנים בעלי שם. ואם זה לא מספיק, בכל יום נוספים לכאן יותר מ-100 תרגולים מודרכים חדשים. גם כאן תוכלו לבחור את התרגולים על פי הזמן העומד לרשותכם. לאחר או לפני התרגול תוכלו להשתתף בקבוצות דיון קהילתיות ולהעשיר את הידע שלכם במגוון נושאים, כמו התמודדות עם חרדה והורדת הלחץ הנפשי, איך להגיע לשינה עמוקה, התגברות על התמכרויות, אהבה עצמית ונחמה, מנהיגות ועוד. האפליקציה מאפשרת להוריד תרגולים לשימוש אוף-ליין. בנוסף למגוון התרגולים תמצאו כאן כלי המאפשר לכם לעקוב אחר ההתקדמות האישית תוך קבלה של חיזוקים שיעודדו אתכם להמשיך ולתרגל. הגרסה הבסיסית בחינם, עם אפשרות לבצע רכישות או מינוי.

Stop, Breathe & Think Kids: לילדים והורים

יוצרי האפליקציה הזאת אמנם חשבו על ילדים כקהל היעד, אולם היא יכולה להתאים גם לפעילות משותפת של הורים וילדים, במיוחד לימים אלה של שהייה ממושכת של המשפחה הגרעינית בבית. התרגולים כאן הם קלים ומשעשעים, נעשים תוך כדי משחק ומלווים בקטעי אנימציה במטרה לעזור לילדים, מגיל חמש, להיות רגועים, לפתח מודעות לשינה, להתמודד עם קשיים, לשפר את היחסים הבין-אישיים ולשפר את הנשימה. המשתמשים מוזמנים לגלות את עולם הרגשות שלהם ולמצוא דרכים להתגבר על רגשות שליליים כמו אכזבה ומצבי רוח, תוך כדי ביצוע המשימות. ההתקדמות מזכה את המשתמשים בסטיקרים כדי לשפר את המוטיבציה ולהתמיד.
השימוש הבסיסי בחינם. הרחבת האפשרויות מחייבת מינוי בתשלום.
סקירת אפליקציותסקירת אפליקציות

Space Live: שיעור מודרך בעברית בזום

בימים אלה של סגר, רשת מועדוני הכושר Space מקיימת מדי יום חמישי ב-19:30 שיעור מדיטציה מודרך באמצעות אפליקציית זום שפתוח לקהל הרחב. את האימונים מעבירה עומר עזריה, מדריכת פילאטיס ויוגה, והם נמשכים עד חצי שעה. אתם מוזמנים להשתיק את המיקרופון, לקחת פסק זמן, להקשיב לנשימה, להוריד את המתח ולקבל הדרכה ופיקוח של מדריכה מקצועית בחינם.