הסמארטפון הבא שתקנו יגיע אולי ללא מטען בקופסה: היצרנית הסינית שיאומי הודיעה בסוף השבוע כי לא תצרף מטען למכשיר הדגל הבא שלה - Mi 11. היא מצטרפת לאפל, שהשמיטה את המטען מהקופסאות של סדרת אייפון 12, ולסמסונג, שלפי הדיווחים אינה מתכננת לצרף מטען לסדרת הדגל גלקסי S21 שתושק בחודש הבא.
1 צפייה בגלריה
מטען לסמארטפון
מטען לסמארטפון
אל תתלוננו, יש לכם מספיק מטענים בבית
(צילום: shutterstock)
מנכ"ל שיאומי, ליי ג'ון, כתב בפוסט שפרסם ברשת החברתית הסינית Weibo כי המהלך יאפשר לארוז את הסמארטפון החדש בקופסה קטנה יותר ויסייע לאיכות הסביבה. הוא העריך כי חלק מהמשתמשים לא יאהבו את ההחלטה, אך הזכיר כי לרבים מהם יש כבר כמה מטענים בבית. מה שג'ון לא ציין זה שההחלטה תעזור לא רק לסביבה, אלא גם תחסוך כסף רב לשיאומי.
למרבה המבוכה, רק לפני חודשיים עקצה שיאומי את אפל על החלטתה שלא להצמיד מטען למכשירי האייפון החדשים שלה. "אל תדאגו, לא השארנו שום דבר מחוץ לקופסה של Mi 10T Pro", צייצה החברה בטוויטר ושיתפה סרטון שבו מוצגת הקופסה של המכשיר ובתוכה מטען.
גם סמסונג לעגה ליצרנית האייפון אחרי אירוע ההשקה שלה באוקטובר: היצרנית הקוריאנית פרסמה מודעה עם תמונה של מטען עם הכיתוב "כלול עם הגלקסי שלך". בימים האחרונים מחקה החברה את המודעה, ככל הנראה מחשש שמתחרותיה יעקצו אותה על המוסר הכפול אחרי שתשיק את סדרת גלקסי S21 ללא מטען בקופסה.
כמה כסף חוסך המהלך הזה חוסך ליצרניות? לפי חברת המחקר Counterpoint Research, עלות המטען והכבל שמצורפים לגלקסי נוט 20 אולטרה, מכשיר הדגל של סמסונג, עומדת על 6 דולר למכשיר. תכפילו בכמה מיליוני יחידות ותבינו את סדר הגודל.
אפל, שיאומי וסמסונג הן שלוש מיצרניות הסמארטפונים המצליחות בעולם, וסביר להניח שההחלטה שלהן שלא לספק מטען בחינם לרוכשים תשפיע על חברות נוספות. מנכ"ל אפל טים קוק יכול לטפוח לעצמו על השכם: החברה שוב הצליחה להוביל שינוי בשוק ולסחוף את המתחרות שלה אחריה, בדיוק כמו שעשתה ב-2016 כאשר השיקה את אייפון 7 ללא שקע 3.5 מ"מ לאוזניות. זוכרים שפעם היה כזה?