לפי ההדלפות ברשת, בעוד חודש בדיוק, ב-14 בינואר, תשיק סמסונג את שלושת מכשירי הדגל שלה מסדרת גלקסי S לשנת 2021 - מוקדם יותר מתאריך ההשקה המסורתי שלה, שחל בדרך כלל במהלך פברואר. זה לא יהיה החידוש היחיד בהשקה השנה, שתעמוד בסימן שינויים, עם או בלי קשר למגפת הקורונה. אגב, בעקבות המשבר העולמי, חלק מן השמועות גורסות, כי מחירי המכשירים יהיו נמוכים מבעבר.
3 צפייה בגלריה
הדמיה של סמסונג גלקסי S21 אולטרה
הדמיה של סמסונג גלקסי S21 אולטרה
האח הגדול. הדמיה של גלקסי S21 אולטרה
(הדמיה: LetsGoDigital)
כמו האייפונים החדשים, גם שלושת מכשירי הדגל של סמסונג צפויים להופיע בגרסת דור 5 בלבד. לפי המסורת, שוב ישולבו שני מעבדים שונים בדגמי הגלקסי S21 - מעבד אקסינוס מתוצרת סמסונג עצמה בעיקר באירופה (ובישראל), ומעבד סנפדראגון של קוואלקום - בעיקר בארה"ב, בסין ובדרום קוריאה. בשני המקרים מדובר במעבדים הכי חזקים והכי חדשים של שתי החברות: אקסינוס 2100 הקוריאני, שלראשונה יתמוך בדור 5, וסנפדראגון 888 האמריקאי, שנחשף רק בשבוע שעבר. על-פי ההדלפות האחרונות ברשת, סמסונג לא עמדה בפיתוי ותלך בעקבות אפל במהלך נוסף: שיווק המכשיר ללא מטען, כמו באייפון 12. הנימוק, כמו אצל אפל, יהיה כמובן הדאגה לאיכות הסביבה, אבל בפועל מדובר בחיסכון כספי. אם אכן יתאמתו השמועות, כדאי לזכור כי לאחר ההכרזה על האייפונים, עקצו דוברי סמסונג את אפל על ההחלטה ה"פוגעת בלקוחות".
3 צפייה בגלריה
הדמיה של סמסונג גלקסי S21
הדמיה של סמסונג גלקסי S21
הגרסה הסטנדרטית. הדמיה של סמסונג גלקסי S21
(הדמיה: LetsGoDigital)
עוד חידושים, שעליהם מדווח המדליף המהימן Ice Universe, הם סורק טביעת אצבע חדש מתחת לצג, שיהיה גדול, יעיל ומהיר בהרבה מקודמו, ויאפשר לפתוח את נעילת המכשיר כהרף עין בלי צורך בלחיצה ארוכה, ושידרוג לעדשה רחבת הזווית.

קצב רענון לפי התוכן

על־פי האתר SamMobile, שנהנה ממקורות מצוינים בסמסונג, כל השלושה יכללו פיצ'ר חדש: זיהוי ביומטרי באמצעות קול. כלומר, בנוסף לטביעת אצבע ולזיהוי הפנים, ניתן יהיה לפתוח את נעילת המכשיר עם פקודה קולית לעוזרת הווירטואלית ביקסבי (שטרם תורגמה לעברית). ממשק המשתמש יתבסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד 11.
סרטוני ההשקה שדלפו בשבוע שעבר לאתר Android Police חשפו, כי גם עיצוב המכשירים יהיה שונה מבעבר, לפחות בצידם האחורי: מערך המצלמות המלבני הבולט מאחור יהיה צמוד למסגרת המתכת המקיפה כל מכשיר, ישתלב אתה, יקבל את צבעה, ולמעשה יהיה המשך ישיר שלה. המבזק ימוקם מחוצה לו.
גם לדגם S21 וגם לדגם S21 פלוס יהיו הפעם ארבעה חיישני צילום: שניים ברזולוציות של 12 מגה-פיקסל (עדשה ראשית ועדשה רחבה), עדשת 64 מגה-פיקסל לטלפוטו (זום אופטי) פי 3, ומצלמת סלפי ברזולוציית 10 מגה פיקסל. זיכרון ה-RAM יהיה 8 גיגה-בייט. שני הסמארטפונים יגיעו עם מסך ה-AMOLED הנהדר של סמסונג, והפעם עם קצב רענון של 120 הרץ. ההבדלים ביניהם יהיו רק בגודל המסך - 6.2 מול 6.7 אינץ', ובקיבולת הסוללה - 4,000 לעומת 4,800 מיליאמפר-שעה. כל השלושה, כמובן, יכללו רמקולי סטריאו וטעינה אלחוטית, אך גב מפלסטיק קשיח בלבד.
המשוכלל והגדול (6.8 אינץ') מהשלושה, גלקסי S21 אולטרה, יהיה שונה בכמה תחומים ויציג את עיקר החידושים. עיצובית, הוא יכלול מסך מקומר בקצותיו ולא שטוח. במסך תשולב טכנולוגיה בשם LTPO, שיודעת להתאים את קצב הרענון שלו, מ-1 הרץ עד ל-120 הרץ, לפי התכנים המוצגים, וכך לחסוך בצריכת הסוללה.
מערך הצילום בדגם האולטרה יהיה מתקדם יותר, ויכלול 6 עדשות, שלראשונה במכשירי סמסונג - שתיים מהן עדשות זום. שתיהן יגיעו ברזולוציית 10 מגה-פיקסל, אבל האחת תאפשר זום אופטי פי 3, והאחרת - זום אופטי פי 10. חיישן המצלמה הראשי יהיה ברזולוציית 108 מגה-פיקסל, והעדשה הרחבה - של 12 מגה-פיקסל. החיישן החמישי יציע מיקוד לייזר, והוא יחליף את חיישן העומק מהדגם הקודם. מצלמת הסלפי בדגם הזה תהיה חזקה במיוחד - 40 מגה-פיקסל. גם הסוללה תהיה מוגדלת - 5,000 מיליאמפר-שעה, והזיכרון מוגזם במיוחד - 12 גיגה-בייט.
לראשונה תיכלל בבכיר מכשירי גלקסי השנה תמיכה בעט מגע, תוצאה ישירה של החלטת סמסונג להפסיק את ייצור סדרת גלקסי נוט היוקרתית (אם כי לא יצורף עט לערכה וניתן יהיה לרכוש אותו בנפרד). למעשה - אם השמועות יתאמתו וההחלטה תבוצע כבר השנה - האולטרה הוא מעתה הנוט החדש.

מתקפל Lite

אחרי ה-S21, צפויים להגיע במהלך השנה שלושה מתקפלים נוספים של סמסונג. הראשון יהיה גלקסי Z Flip 2, שיחליף את ה- Flip ואת ה-Flip 5G. החידוש: במצב סגור, שעד כה כלל רק חלונית זעירה של 1.1 אינץ' להצגת תאריך, תשולב חלונית גדולה יותר, של 3 אינץ'. השני יהיה גרסה חדשה ל-Fold הסופר-יקר, וייקרא כנראה Z Fold 3. על-פי הדיווחים, גודל המסכים שלו - גם החיצוני וגם הפנימי - דווקא יקטן לעומת שני קודמיו, אולי במטרה להוזיל את מחירו. במכשיר תשולב תמיכה בעט המגע, ולפי ההערכות - לראשונה, גם מצלמת סלפי נסתרת, שתמוקם מתחת לתצוגת המסך. המתקפל השלישי והמסקרן, שעדיין לא דלפו עליו פרטים, הוא גרסת Lite מוזלת ל-3 Fold.
3 צפייה בגלריה
הדמיה של גלקסי Z פליפ 2
הדמיה של גלקסי Z פליפ 2
הדמיה של גלקסי Z פליפ 2