אייפון 12 מיני הוא אייפון 12, אבל בקטן. בוא נתעכב על זה קצת: זהו אייפון 12, אחד ממכשירי הדגל הבולטים של שנת 2020 (עם מעבד חזק, מסך טוב ומצלמה מצוינת), והוא קטן. גודל המסך שלו הוא רק 5.4 אינץ', והמשקל עומד על 133 גרם.

מה חשבנו על המכשירים האחרים בסדרה?

3 צפייה בגלריה
אייפון 12 מיני
אייפון 12 מיני
החלטה נועזת של אפל. אייפון 12 מיני
(צילום: shutterstock)
הנתונים האלה מציבים את הטלפון הזה, שמיובא לישראל על-ידי איידיגיטל, בקטגוריה משל עצמו - מכשירי דגל עם מסך מתחת ל-5.5 אינץ'. זו לא הגזמה, אין עוד בשוק סמארטפונים קטנים כל כך עם מצלמה טובה וחומרה עדכנית. יש אינספור סמארטפוני אנדרואיד זולים, לא מעט טלפונים "טיפשים", אבל מכשיר דגל קטן? עד לפני מספר שבועות, לא היה כזה בנמצא. מעשרות טלפונים קטנים לפני שלוש-ארבע שנים, ירדנו לאפס.
אפל עצמה, אגב, הציגה בתחילת השנה עוד טלפון קטן, אבל הוא לא היה מכשיר דגל אלא אייפון SE, טלפון זול יחסית שנבנה על בסיס המארז של מכשירי אייפון 6-8, עם מסך בגודל 4.7 אינץ'. ה-12 מיני מכניס יותר מסך (5.4 אינץ', כאמור) לתוך מארז קטן וקל יותר משל ה-SE, בזכות העובדה שהמסך תופס כעת את כל החלק הקדמי של הטלפון, ללא כפתור ה"בית".
למרות שאני אדם גדול עם ידיים גדולות, שיכול להסתדר גם עם טלפוני ענק כמו גלקסי S20 אולטרה, משהו בשימוש באייפון 12 מיני פשוט מרגיש נכון יותר. האגודל של יד שמאל לא צריך להתאמץ כדי להגיע לכל נקודה במסך, אז ההרגל המגונה של איזון הטלפון על הזרת לא נדרש לצורך תפעול שלו ביד אחת. אפשר לאחוז אותו ולהשתמש בו בנוחות.

מדובר בשינוי מהותי אפילו לעומת אייפון 11 פרו שלי, שלו יש מסך 5.8 אינץ'. ה-11 פרו אמנם קטן יחסית למכשירי דגל אחרים ונכנס בקלות לכיס, אבל הוא בדיוק על הגבול של תפעול נוח ביד אחת. ה-12 מיני רחוק מאוד מהגבול הזה, בעורף הנוחות. זה גם קשור להבדלי משקל - אני פשוט לא רגיל לטלפונים ששוקלים כל כך מעט.

לא יקרה כלום אם תגללו קצת

אבל מה המחיר של הגודל הזה? לדעתי, בכל הקשור לשימוש במסך הוא דווקא לא מאוד מתבטא. כן, זה מסך קטן יותר משל מתחריו, אבל הוא חד ובהיר. חשוב מכך, מערכת ההפעלה iOS תוכננה למסכים אפילו קטנים יותר, והממשק לא נראה צפוף. אז אולי תצטרכו לגלול קצת יותר כשאתם קוראים טקסט, ותראו פחות ציוצים על המסך של טוויטר, אבל זה באמת לא קריטי. במשחקים וצפייה ביוטיוב הגודל קצת יותר מפריע, אך הייתי מוכן לשלם את המחיר הזה תמורת נוחות שימוש.
3 צפייה בגלריה
אייפון 12 מיני
אייפון 12 מיני
תראו איזה קטן הוא
(צילום: shutterstock)
המחיר המשמעותי יותר הוא זמן הסוללה. אפל אף פעם לא מפרסמת את נפח הסוללות של מכשיריה, ומעדיפה לדבר על שעות שימוש. לטענתה, הטלפון הזה מסוגל לנגן וידאו "עד 15 שעות", בהשוואה ל"עד 17 שעות" באייפון 12 הרגיל ו"עד 18 שעות" באייפון 11 פרו. בפועל זה אומר שמדובר שהסוללה לא בהכרח תחזיק יום עבודה שלם. אם בשנה של שימוש באייפון 11 פרו אני יכול לספור על יד אחת את הימים שבהם הסוללה עשתה קולות של מצוקה לפני שהלכתי לישון, אייפון 12 מיני דרש בכל יום הטענה בסביבות 20:00-21:00.
שאר חלקי המפרט כאן זהים לאחיו הגדולים של הטלפון הזה: ערכת שבבים A14 של אפל, תמיכה בתושבות מגנטיות בגב המכשיר, טעינה והטענה אלחוטית, קישוריות 5G, אפשרויות אחסון מ-64 עד 256 גיגה ונעילת פנים. וכמו באייפונים האחרים מהדור הזה, קצת חבל שאין כאן קורא טביעות אצבע - זה היה יכול להיות נחמד בתקופה שבה כולנו עם מסכות.
3 צפייה בגלריה
אייפון 12 מיני
אייפון 12 מיני
מסך קטן, אבל חד
(צילום: shutterstock)
מערך הצילום של הטלפון הזה הוא אותו המערך הכפול של אייפון 12 הגדול-יותר: שתי מצלמות אחוריות - רחבה ואולטרה-רחבה עם חיישני 12 מגה-פיקסל, זום אופטי x2, ייצוב אופטי, מצב לילה, הקלטת וידאו ב-Dolby Vision ושאר היכולות שיש למכשירי הסדרה. המצלמות האלה הן בין הטובות שקיימות בשוק כיום והן נותנות פייט לטלפונים כמו פיקסל 5 ומכשירי הדגל של סמסונג.
אם אתם מחכים לטלפון עם מסך קטן-יחסית אך לא מוכנים להתפשר על היכולות שלו, אייפון 12 מיני הוא המכשיר עבורכם. הן כי מדובר בסמארטפון מצויו והן כי פשוט אין לו מתחרים בקטגוריית הגודל שלו. עכשיו נשאר רק לקוות שקיומו של המכשיר הזה יזכיר למתחרותיה של אפל שיש אנשים שפשוט לא רוצים טלפונים גדולים - הם רוצים טלפון שייכנס לכיס ויהיה נוח להשתמש בו ביד אחת.