סמסונג לא נותנת לקורונה לעצור אותה: ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית חשפה אחר הצהריים (יום ד') באירוע וירטואלי חמישה מכשירי דגל חדשים: סמארטפון מתקפל - גלקסי Z פולד 2; שני סמארטפונים - נוט 20 ונוט 20 אולטרה; אוזניות אלחוטיות מבטלות רעשים - גלקסי באדס לייב; שעון חכם - גלקסי ווטש 3; ושני טאבלטים - S7 ו-S7 פלוס.
5 צפייה בגלריה
סמסונג השקה
סמסונג השקה
המכשירים החדשים של סמסונג
(צילום: סמסונג)
גלקסי Z פולד 2 הוא הסמארטפון המתקפל השלישי של סמסונג, יורשו של גלקסי פולד שהושק בשנה שעברה. הוא נפתח כמו ספר לגודל של טאבלט ותומך בשימוש בכמה אפליקציות במקביל. מה ההבדל לעומת הדור הקודם? ראשית, סמסונג הגדילה את המסכים - גודלו של המסך הראשי עומד על 7.6 אינץ' (לעומת 7.3 אינץ' בפולד המקורי) וגודלו של המסך המשני עומד על 6.2 אינץ' (לעומת 4.6 אינץ' בדור הקודם). בנוסף, נעדרת מ-Z פולד 2 המגרעת הלא-אופנתית שעיטרה את המסך הראשי בפולד המקורי. יהיה ניתן לרכוש אותו בשני צבעים, שחור וברונזה, ותהיה גם מהדורה מיוחדת בשיתוף מעצב האופנה תום בראון.
5 צפייה בגלריה
גלקסי Z פולד 2
גלקסי Z פולד 2
גלקסי Z פולד 2
(צילום: סמסונג)
על רקע הבעיות שהתגלו בגלקסי פולד הראשון, סמסונג הציגה סרטון ארוך שבו פירטה אילו שיפורים היא עשתה במכשיר החדש. בחברה אומרים כי גלקסי Z פולד 2 דק ועמיד יותר מקודמו, הציר שלו חזק יותר, ובניגוד לפולד המקורי המסך שלו עשוי מזכוכית דקיקה (UTG). בנוסף, אפשר להחזיק את המכשיר מקופל חלקית בזוויות שונות, כמו בגלקסי Z פליפ. סמסונג לא חשפה את המחיר של גלקסי Z פולד 2 (הדור הראשון עלה 1,980 דולר), אך הודיעה כי המכירה המוקדמת תצא לדרך ב-1 בספטמבר, תאריך שבו תחשוף פרטים נוספים על המכשיר.

אולטרה נוט

לצדו של גלקסי Z פולד 2, סמסונג הציגה היום גם את שני המכשירים החדשים בסדרת גלקסי נוט - נוט 20 ונוט 20 אולטרה, המכשירים הגדולים אי פעם בסדרה. נוט 20 אולטרה מצויד במסך 6.9 אינץ' ברזולוציית 3088x1440 עם קימורים בצדדים וקצב רענון 120 הרץ, מערך צילום שכולל מצלמת 108 מגה-פיקסל וזום אופטי x5, ערכת שבבים אקסינוס 990 וסוללת 4,500 מיליאמפר-שעה עם יכולת הטענה מהירה. הוא יהיה זמין בצבעים ירוק, אפור ולראשונה - ברונזה. המחיר בארה"ב - החל מ-1,299 דולר.
נוט 20, האח הקטן, מצויד במסך 6.7 אינץ' שטוח ברזולוציית 2400x1080, מערך צילום שכולל מצלמת 64 מגה-פיקסל וזום אופטי x3, ערכת שבבים אקסינוס 990 וסוללת 4,300 מיליאמפר-שעה עם יכולת הטענה מהירה. הוא יהיה זמין בצבעים שחור, לבן וברונזה. המחיר בארה"ב - החל מ-999 דולר. המחירים בישראל טרם פורסמו רשמית, אך ההערכה היא שנוט 20 יעלה החל מ-3,499 שקלים ונוט 20 אולטרה יעלה החל מ-4,499 שקלים. התאריך הרשמי להגעת המכשירים החדשים הוא 20 באוגוסט, אך ייתכן שהם ינחתו אצל המזמינים במכירה המוקדמת כבר בימים הקרובים. היבואנית סאני ורשת דינמיקה יעניקו לנרשמים הראשונים למכירה המוקדמת אוזניות אלחוטיות מדגם גלקסי באדס לייב במתנה. עלות ההרשמה - 99 שקלים.
5 צפייה בגלריה
סמסונג נוט 20 אולטרה
סמסונג נוט 20 אולטרה
צבע ברונזה חדש. סמסונג נוט 20 אולטרה
(צילום: סמסונג)
נוט 20 ונוט 20 אולטרה
ובחזרה למכשירים עצמם: שני הסמארטפונים מגיעים כמובן עם עט הסטיילוס שמאפיין את סדרת הנוט. בדור החדש, אומרים בסמסונג, עט ה-S מדויק ומהיר יותר. הוא גם קיבל יכולות חדשות, למשל האפשרות לחזור למסך הבית או לצלם את המסך בהינף כף יד. באמצעות ממשק סמסונג Dex יהיה ניתן להזרים תוכן ממכשירי הנוט 20 לטלוויזיה חכמה. חלק נרחב מהאירוע הווירטואלי הוקדש לשיתוף הפעולה המתהדק בין סמסונג למיקרוסופט. אפליקציית Your Phone בווינדוס תאפשר לגשת מהמחשב לאפליקציות השונות בנוט 20, ולהשתמש בכמה מהן במקביל. מ-15 בספטמבר, בחלק מהשווקים, יהיה ניתן לשחק באמצעות המכשירי החדשים ביותר ממאה משחקים המיועדים לקונסולת XBOX. "זוהי רק ההתחלה של ידידות מופלאה", הצהירו בסמסונג.

בלי רעשים

סמסונג הכריזה גם על גלקסי באדס לייב, אוזניות אלחוטיות (True Wireless) בצורת שעועית שכוללות לראשונה בתולדות החברה מנגנון אקטיבי לביטול רעשים (ANC). הסוללה שלהן מאפשרת להאזין למוזיקה במשך שש שעות כאשר המנגנון מופעל, ולקבל 15 שעות נוספות מהטענה בקופסה. טעינה של הבאדס לייב במשך 5 דקות תעניק לכם שעה של מוזיקה. יהיה ניתן להשתמש באוזניות המצוידות בשלושה מיקרופונים כמקור אודיו בעת צילום סרטוני וידאו במכשירי נוט 20, וגם לשתף מוזיקה עם חברים שברשותם אוזניות זהות. בסמסונג אומרים כי גם האוזניות וגם הקופסה עשויות מחומרים ממוחזרים.
5 צפייה בגלריה
גלקסי באדס לייב
גלקסי באדס לייב
מתחרות חדשות לאיירפודס פרו. גלקסי באדס לייב
(צילום: סמסונג)
האוזניות בעלות העיצוב הייחודי יגיעו בשלושה צבעים - לבן, שחור וברונזה. גלקסי באדס לייב יעלו 699 שקלים - מחיר נמוך שעשוי לעזור להן בקרב מול איירפודס פרו, המתחרות היקרות יותר של היריבה אפל. לקופסה יצורפו שני מתאמים לאוזניים.
ויש גם שעון חכם: גלקסי ווטש 3 עם מערכת הפעלה טייזן שיהיה זמין בשני גדלים - 41 מ"מ ו-45 מ"מ. הוא יגיע עם טבעת הפעלה פיזית ולראשונה תהיה גרסת טיטניום, לצד גרסת פלדת אל-חלד. מה חדש בשעון הזה? מחוות ידיים יאפשרו לענות לשיחה (סגרו את כף היד לאגרוף) או להשתיק שיחות והתראות (סובבו את מפרק כף היד). בעתיד, השעון יאפשר לעקוב אחר רמת החמצן בדם ולמדוד לחץ דם ואק"ג בכפוף לאישור הרגולטור בשווקים השונים. ועוד פיצ'ר מעניין: גלקסי ווטש 3 יזהה נפילות וישלח התראה לאיש קשר שנבחר מראש. ומה לגבי המראה של השעון? סמסונג מתגאה ביותר מ-80 אלף ערכות נושא שניתן למצוא בגלקסי סטור, וגם בפיצ'ר שמאפשר להתאים את ערכת הנושא לבגדים שאתם לובשים. השעון הקטן יהיה זמין בברונזה וכסף, הגדול בכסף ושחור. המחיר - החל מ-399 דולר.
5 צפייה בגלריה
גלקסי ווטש 3
גלקסי ווטש 3
מתריע על נפילות. גלקסי ווטש 3
(צילום: סמסונג)
ולבסוף, סמסונג הציגה גם צמד מכשירי טאבלט: S7 ו-S7 פלוס, בגדלים 11 אינץ' ו-12.4 אינץ', שניהם עם קצב רענון 120 הרץ וקישוריות 5G. הם יעלו 649 דולר ו-849 דולר. סמסונג משיקה את המכשירים החדשים בעיתוי לא פשוט עבורה ועבור תעשיית הסמארטפונים כולה. בצל מגפת הקורונה, שוק הסמארטפונים הצטמק ב-24% ברבעון השני של 2020. משלוחי הסמארטפונים של סמסונג צנחו ב-29% וחברת וואווי, שנפגעה פחות מהמשבר, הצליחה לעקוף אותה ולמכור יותר מכשירים. עם זאת, אנליסטים מעריכים שמכשירי הדגל החדשים של היצרנית הקוריאנית יאפשרו לה לחזור ברבעון הנוכחי לפסגת יצרניות הסמארטפונים.