אייפון 12 מיני, המכשיר הקטן ביותר בסדרת הסמארטפונים החדשה של אפל, הגיע סוף סוף לחנויות בארה"ב בסוף השבוע - וחלק מהרוכשים כבר מדווחים על תקלה: מסך הנעילה אינו מגיב כאשר מנסים לפתוח את המכשיר בתנועת אגודל מלמטה למעלה, ולא ניתן לגשת באמצעותו למצלמה ולפנס. התקלה ככל הנראה מתרחשת רק כאשר משתמשים במגן מסך ובכיסוי למכשיר.
2 צפייה בגלריה
אייפון 12 מיני
אייפון 12 מיני
אייפון 12 מיני
(צילום: shutterstock)
אייפון 12 מיני הוא אחד מארבעה אייפונים שעליהם הכריזה אפל באוקטובר. מדובר בגרסה הקטנה ביותר, עם מסך בגודל 5.4 אינץ', שאמורה לתת מענה למשתמשים שמעדיפים מכשירים קטנים שאפשר לתפעל ביד אחת ולהכניס בקלות לכיס. מדובר גם במכשיר הזול ביותר בסדרה, ומחירו עומד על 700 דולר בלבד. הוא הגיע לחנויות בארה"ב ובמדינות נוספות ביום שישי האחרון, לצדו של אייפון 12 פרו מקס. מאז שהמכשיר הגיע לחנויות, מדווחים רוכשים רבים על התקלה בפורומים שונים של משתמשי אפל. הם מספרים כי היא מופיעה רק כאשר משתמשים באגודל, וכי המסך עובד כשורה כאשר המכשיר אינו נעול. חלקם מדווחים כי נדרשת לחיצה עדינה במיוחד כדי לגרום למסך להגיב.
2 צפייה בגלריה
אייפון 12 פרו מקס ואייפון 12 מיני
אייפון 12 פרו מקס ואייפון 12 מיני
עם האח הגדול, אייפון 12 פרו מקס
(צילום: אפל)
התקלה נפתרת כאשר המכשיר מחובר למטען או כאשר נוגעים במקביל במסגרת של האייפון או בעדשת המצלמה, ולכן חלק מהמשתמשים הגיעו למסקנה שמדובר בבעיית הארקה.

תקלה גם במקבוק פרו

אפל עצמה טרם הגיבה לדיווחים. לא ברור אם היא תוכל לפתור את התקלה באמצעות עדכון תוכנה, או שתיאלץ לבצע "ריקול" כמו שעשתה ממש לאחרונה עם אוזניות האיירפודס פרו. התקלה, נציין, עדיין לא רלוונטית למשתמשים בישראל: אייפון 12 מיני ושאר המכשירים בסדרה טרם הגיעו לכאן, ועד כה לא נמסרו תאריכי ההשקה והמחירים שלהם. לא מדובר בבעיה היחידה שאיתה מתמודדת אפל בימים האחרונים: משתמשי מקבוק פרו, המחשב הנייד של החברה, טוענים כי במהלך העדכון לגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה - Big Sur - המחשבים שלהם נתקעו, המסך שלהם הפך לשחור וכעת לא ניתן להשתמש בהם. מדובר בעיקר במחשבי 13 אינץ' מסוף 2013 ועד אמצע 2014, שהם גם הדגמים הישנים ביותר שאמורים לתמוך בגרסה החדשה. גם לתקלה הזאת החברה טרם התייחסה באופן רשמי.