הקורונה המתפשטת פוגעת בענקית האלקטרוניקה העולמית: סמסונג אישרה כי אחד מעובדיה במפעל הסמארטפונים בגומי (Gumi) בדרום-קוריאה נדבק בנגיף. העיר סמוכה לדאגו, שבה התגלתה בסוף השבוע התפרצות של הנגיף, בעיקר בין חברי כנסייה גדולה.
1 צפייה בגלריה
גלקסי Z פליפ
גלקסי Z פליפ
גלקסי Z פליפ
(צילום: AFP)
לפי דיווח ברויטרס, סמסונג סגרה מיידית את כל המפעל עד הבוקר לצורך חיטוי וטיהור, וקומת הייצור שבה פעל העובד תשוב לפעילות רק מחר. החברה הודיעה גם שהעובד נמצא בטיפול, וכי עמיתיו שבאו עימו במגע התבקשו לשהות בהסגר עצמי ולעבור בדיקות. כן ננקטו צעדים לבדיקת זיהום אפשרי.
המפעל בגומי תופס רק חלק קטן ממערך הייצור של החברה - רוב הסמארטפונים של סמסונג מיוצרים בווייטנאם ובהודו - אך משמש להרכבת המכשירים היותר-מתקדמים שלה, כמו הדגמים המתקפלים גלקסי פולד וגלקסי Z פליפ. רוב התוצרת מופנית לשוק המקומי. ה-Z פליפ, שהושק רק לפני כשבוע וחצי, תוכנן להתחיל להימכר ברחבי העולם בשבוע הבא.
סמסונג טוענת כי הייצור במפעליה שבאזורים אחרים במדינה לא מושפע, לפי שעה, מהתפשטות הנגיף. לפי הערכות, השבתת הייצור לימים ספורים בגומי עלולה לגרום לעיכוב קל בלבד בהגעת המכשירים לחנויות, אך החשש הוא שעוד עובדים נדבקו או יידבקו - מה שיחייב השבתה נרחבת יותר של המתקן.

התפשטות הנגיף בקוריאה מעוררת דאגה בענפי האלקטרוניקה והרכב בעולם. במדינה מפעלים רבים של ענקיות אחרות, כמו LG ויונדאי, ואלו נשענים לא אחת על רכיבי-משנה המיוצרים בסין, בקווי ייצור שחלקם מושבתים כעת. להשבתה חלקית או מלאה בהם עצמם עלולה להיות השפעה כלכלית דרמטית.
ענף הטכנולוגיה ספג מהלומה עם ביטול תערוכת הסלולר בברצלונה, MWC, מהחשובות בענף, שתוכננה בסוף החודש. אחריה בוטל כנס גדול שתיכננה פייסבוק, ו-13 חברות, בהן IBM ו-AT&T, ביטלו השתתפות בכנס RSA, שצפוי להיפתח היום בסן פרנסיסקו. בשבוע שעבר פירסמה אפל אזהרה למשקיעים, שלפיה הווירוס צפוי לפגוע בייצור מכשיריה ולגרום לעיכובי אספקה, מה שיוביל לירידה בהכנסות.