במבט ראשון, הסמארטפונים החדשים שעליהם הכריזה אמש (יום ג') סמסונג דומים בצורה כמעט-מחשידה למכשירים שהציגה ב-2019 - פרט לסמארטפון המתקפל גלקסי Z פליפ כמובן, שמציע עיצוב חדש שלא דומה לשום דבר שהחברה עשתה בעבר. אבל כשצוללים עמוק יותר לתוך המפרט, מגלים בכל זאת כמה חידושים מעניינים. ברובם סמסונג אינה פורצת דרך, אך השילוב של כולם בתוך מכשיר אחד הוא משהו שלא ראינו קודם.
6 צפייה בגלריה
סדרת גלקסי S20
סדרת גלקסי S20
עמוסים בחידושים. סדרת גלקסי S20
(צילום: AP)

כותרת ביניים
המסכים בכל שלוש הגרסאות של גלקסי S20 מסוגלים "להתרענן" בקצב של 120 פעמים בשנייה. המטרה היא לייצר תנועה חלקה יותר ונעימה יותר לעין בתסריטי שימוש שנעים בין משחקים לבין מעבר בין תפריטי המכשיר. זה לא גימיק - יש כבר היום בשוק טלפונים עם קצב הרענון הזה, וחוויית השימוש בהם אכן נעימה יותר לעין.
אחת הבעיות בקצב רענון גבוה היא צריכת סוללה מוגברת, ולכן מכשירי גלקסי S20 לא יציגו 120 תמונות לשנייה כל הזמן, אלא רק כשהדבר נדרש. ואם מעניין אתכם לאן סמסונג עוד יכולה להתקדם - בספטמבר האחרון השיקה חברת שארפ טלפון עם מסך 240 הרץ.
כותרת ביניים
רק אחד משלושת מכשירי הגלקסי S20 מצוייד בחיישן מצלמה ברזולוציית 108 מגה-פיקסל - S20 אולטרה. כפי שכבר כתבנו כאן על בסיס דיווחים מלפני ההשקה, החיישן הזה לאו דווקא ישמש את רוכשי המכשיר כדי לייצר תמונות עם מספר הנקודות המלא שהחיישן קולט. במקום זה, מנגנוני העיבוד בטלפון ישלבו כל 9 פיקסלים (קטנים מאוד) לפיקסל אחד גדול, על מנת לייצר תמונה ברזולוציה של 12 מגה-פיקסל, כאשר כל פיקסל אמור לתת ביטוי הרבה יותר מדוייק למה שהמצלמה רואה.
6 צפייה בגלריה
אירוע ההשקה של סמסונג
אירוע ההשקה של סמסונג
108 מגה-פיקסל. אירוע ההשקה של סמסונג
(צילום: AFP)
שיאומי השיקה מכשיר עם חיישן 108 מגה-פיקסל עוד בשנה שעברה, וסמסונג היא היצרנית השנייה שמשלבת חיישן עצום כל כך. הוא גם יעזור ל-S20 אולטרה לייצר תמונות חדות יותר בזום גבוה, כשהמידע שלו ישולב עם המידע שמגיע ממצלמת הזום של המכשיר.
כותרת ביניים
בשנה שעברה רכשה אחת החטיבות של סמסונג את Corephotonics הישראלית, שאחראית על מצלמת הזום המקופלת שראינו במכשירים כמו P30 פרו של וואווי בשנה שעברה. פרי שיתוף הפעולה הזה הוא מצלמת זום מקופלת ב-S20 אולטרה, שמסוגלת לספק זום אופטי x4, זום דיגיטלי x10 שבו סמסונג טוענת שהתמונה לא מאבדת מאיכותה, וזום דיגיטלי עד x100 שבו כבר יש איבוד פרטים.
6 צפייה בגלריה
אירוע ההשקה של סמסונג
אירוע ההשקה של סמסונג
העדשה המתקפלת
(צילום: AFP)
החידוש שסמסונג מביאה לכאן הוא גודל החיישנים. מאחורי מצלמת הזום המקופלת יש חיישן 48 מגה-פיקסל. בזום גבוה, סמסונג משתמשת גם במצלמת 108 מגה-פיקסל הראשית כדי לעזור ולעבד את התמונה. זו כמות מידע עצומה, שעשויה להיתרגם לתמונות חדות יותר מכל מה שראינו עד עכשיו. מה ההבדל בין זום דיגיטלי לבין זום בתוכנה במחשב? במחשב מדובר בתהליך שבו מתמקדים בפרט מסויים מתמונה שכבר צולמה. כשמדברים על זום דיגיטלי בטלפון, הכוונה היא לשלב הצילום ועיבוד התמונה, במהלכו המכשיר מחליט באיזו צבע תהיה כל נקודה שלה. היות ומדובר בניחוש, התוצאה תהיה בדרך כלל פחות טובה מאשר זום אופטי, אבל אי אפשר להשוות אותה לתהליך זום פשוט בתמונה קיימת.
כותרת ביניים
הטלפונים החדשים של סמסונג יכולים להקליט וידיאו ב-8K והם הראשונים לתמוך בהקלטה ברזולוציה הזו (7680x4320). אז נכון, קצב ההקלטה הוא רק 24 תמונות לשנייה, אבל זה עדיין מרשים. האם זה לא רק מרשים, אלא גם שימושי? תלוי אם אתם מהאנשים הבודדים להם יש מסך 8K בבית. אם לא, כנראה שתוכלו להסתפק ביכולות הקלטה ב-4K, או אפילו ב-Full HD.
6 צפייה בגלריה
אירוע ההשקה של סמסונג
אירוע ההשקה של סמסונג
8K זה נחמד, אם אתם יכולים להרשות לעצמם טלוויזיה מותאמת
(צילום: EPA)
כותרת ביניים
שמו המלא של המכשיר היקר ביותר בסדרת S20 הוא S20 אולטרה 5G. אם הטלפונים האחרים בסדרה מגיעים גם בגרסת דור 5 וגם בגרסת דור 4, הטלפון הזה מגיע רק בתצורה אחת - עם תמיכה ב-5G. זה רחוק מלהיות הטלפון הראשון שמושק עם תמיכה בדור קישוריות הסלולר החדש, אבל זמינותו הרחבה במדינות שבהן הדור החמישי עוד לא הושק תתחיל לייצר בסיס משתמשים אשר כמהים ל-5G. אלה עשויים להיות רועשים מספיק כדי לזרז את הרגולטור ואת חברות הסלולר בכל הקשור לפריסת הרשת החדשה.
6 צפייה בגלריה
אירוע ההשקה של סמסונג
אירוע ההשקה של סמסונג
5G. הדור החדש של הקישוריות הסלולרית
(צילום: AFP)
כותרת ביניים
חוץ מסדרת S20, השיקה אמש סמסונג גם את הטלפון המתקפל השני שלה, גלקסי Z פליפ. החידוש המעניין ביותר במכשיר הוא מסך זכוכית מתקפל. עד כה, הטלפונים הבודדים שהושקו עם מסכים מתקפלים הגיעו עם ציפוי פלסטיק. בגלקסי פולד, הסמארטפון המתקפל הראשון של סמסונג, מסך הפלסטיק היה אמנם נעים יחסית למגע, אך נשרט בקלות.
ציפוי הזכוכית החדש, שאותו סמסונג פיתחה בעצמה, אמור לשרוד 200,000 קיפולים, ולספק חוויה דומה יותר לזו שאנחנו מכירים מסמארטפונים סטנדרטיים. בו בזמן, עדיין מדובר בדור ראשון של טכנולוגיה חדשה, אז יידרש זמן כדי להבין אם ההבטחות של סמסונג יתממשו.
6 צפייה בגלריה
גלקסי Z פליפ
גלקסי Z פליפ
גלקסי Z פליפ. שמעתם פעם על זכוכית מתקפלת?
(צילום: AFP)