סמארטפון רילמי 7 פרו, שמגיע בימים אלה לישראל, מדגים היטב את פילוסופיית עדכון הטלפונים של היצרנית הסינית: על פניו מדובר בממשיך דרכו של רילמי 6 פרו (שאותו בדקנו עם השקתו בקיץ), אבל כמעט על כל צעד שרילמי לוקחת פה קדימה, היא גם הולכת אחורה. באיזה צד של קו הזינוק היא נמצאת בסופו של הריקוד הזה? תלוי מה חשוב לכם בסמארטפון שלכם.
1 צפייה בגלריה
רילמי 7 פרו
רילמי 7 פרו
הריקוד המוזר של הסמארטפון. רילמי 7 פרו
(צילום: יח"צ)
אם אתם מתעדפים משקל ונוחות, הטלפון החדש אינו רק טוב יותר מ-6 פרו אלא גם נמצא בין הטלפונים הטובים ביותר בטווח המחירים שלו. הוא שוקל 182 גרם (6 פרו שקל 202 גרם), לא מרגיש זול מבחינת ההרכבה והחומרים, והטקסטורה של גב הפלסטיק נעימה. אבל הנה דוגמה לסוג של משחק שרילמי עושה עם החומרים: ב-6 פרו הייתה זכוכית Gorilla Glass 5, ואילו כאן מסתפקים ב-Gorilla Glass 3 Plus, שאמור להיות חסין יותר לשריטות אבל פחות עמיד לנפילות.

עוד על סמארטפונים ב-ynet:

אם, לעומת זאת, אתם מתעדפים איכות מסך, הבחירה אינה כל כך פשוטה. במקום מסך LCD בגודל 6.6 אינץ' אתם מקבלים מסך Super AMOLED בגודל 6.4 אינץ'. הקטנת המסך אינה חיסרון בעיניי, והצבעים במסך החדש נראים יותר טבעיים. מצד שני, קצב הרענון של המסך הישן היה 90 הרץ, ואילו כאן מסתפקים ב-60. זה קצת חבל - התנועה החלקה הייתה בין היתרונות הבולטים של רילמי 6 פרו בקטגוריית המחיר שלו. מה שכן, צריך להגיד שזה אחד המקרים שבהם ההבדל בולט לעין בעיקר כשמשווים בין מסך 90 הרץ למסך 60 הרץ. אם אתם לא מתכוונים להסתובב עם שניים כאלה בכיס ולהשוות אותם אחד לשני, כנראה לא תדעו שאתם מפספסים משהו.
דווקא במקומות שבהם אפשר היה לצפות לחידושים, אין כאלה. רילמי משיקה יותר מדי מכשירים בכל שנה בשביל לעדכן כוח עיבוד וזיכרון מדור לדור. לכן אתם מקבלים כאן את אותם הרכיבים שהיו ב-6 פרו: ערכת השבבים סנאפדראגון 720G הסטנדרטית לטלפונים במחיר הזה, 8 גיגה זיכרון ו-128 גיגה שטח אחסון. אין מה לצפות כאן לביצועים במהירות מסחררת, אבל זה טלפון לא איטי בכלל, שיכול להתמודד גם עם משחקים. למעשה, הירידה בקצב הרענון של המסך רק מועילה לו מהבחינה הזו.
חוץ מכל אלה, יש כאן שקע אוזניות, רמקולי סטריאו לא מלהיבים במיוחד ותמיכה בכרטיסי זיכרון. הטלפון מגיע עם אנדרואיד 10 והממשק של רילמי, אך החברה כבר נמצאת בשלב בדיקות של גרסה חדשה לממשק שלה, שתגיע יחד עם עדכון לאנדרואיד 11 - אך עוד לא ידוע מתי.
הדגש השיווקי הגדול של רילמי ב-7 פרו הוא ההטענה. החברה הסינית היא בין המתקדמות בעולם בכל הקשור להטענה מהירה, וזהו הטלפון השני שלה (אחרי X50 pro 5G) שמגיע לארץ עם הטענה בהספק של 65 וואט. זה אומר שהוא יכול להגיע מ-0 ל-50 אחוז ב-12 דקות, ולמלא את הסוללה לגמרי ב-34 דקות (ההטענה מאטה לקראת הסוף). הטעינה המהירה לא עובדת עם כל מטען, אלא רק עם מטען תומך של רילמי שמגיע יחד עם הסמארטפון.
על פניו הטענה מהירה היא עניין קצת נישתי, אבל הטלפון הזה מוכיח שכשמגיעים למהירויות כמו שלו, זה לגמרי יכול לשנות את הרגלי המשתמש. קודם כל, יש כאן סוללה של 4,500 מיליאמפר-שעה, שמספיקה גם ככה ליומיים של עבודה. אבל מעבר לזה, הטענה כל כך מהירה מייתרת את הצורך לדאוג להטענת הטלפון בלילה. אפשר פשוט להטעין אותו בזמן שמתקלחים בבוקר, או בחצי שעה פנויה במהלך היום. בהינתן זה שסוללה של סמארטפון נשחקת הכי מהר כשהיא מלאה לגמרי או ריקה לגמרי, זה גם מאפשר להחזיק בקלות רבה יותר מאי פעם את הסוללה כל הזמן בטווח של 20-80 אחוזי הטענה.

המצלמה שנעלמה

תחום נוסף שבו רילמי עשתה שינוי, ולאו דווקא לטובה, הוא הצילום. עדיין יש כאן מצלמה רחבה עם חיישן 64 מגה-פיקסל, מצלמה אולטרה-רחבה עם חיישן 8 מגה-פיקסל ומצלמת מאקרו עם חיישן 2 מגה-פיקסל, אך מצלמת הזום שהייתה ב-6 פרו נעלמה כלא הייתה. אין לרילמי 7 פרו, למעשה, יכולות זום אופטי בכלל. וגם במצלמה הקדמית חל שינוי: במקום שתי מצלמות (רחבה ואולטרה-רחבה) יש כאן רק מצלמה רחבה.
איך זה מרגיש בפועל? מדובר במצלמה סבירה לגמרי יחסית לטווח המחירים. אין מנוס מלהישמע כמו תקליט מקולקל כשמדברים על מצלמות של טלפונים זולים-יחסית ב-2020, אבל: ביצועים טובים בתאורה טובה, ביצועים פחות טובים בתאורה בעייתית. מה שנכון עבור אחרים, נכון גם עבור רילמי בכלל ועבור 7 פרו בפרט.
אם אתם כן נוהגים לצלם עם זום, כן אגיד שהזום הדיגיטלי של הטלפון הזה לא מתקרב לזה האופטי של 6 פרו. בשאר המקומות, מדובר בעיבוד תמונה שנראה קצת יותר טוב מזה של הדור הקודם - יותר פרטים, פחות ניחושים לא מוצלחים בתאורה לא טובה ובמצב לילה - אבל זו עדיין לא מצלמה מרגשת במיוחד. מצלמת המאקרו שקיבלנו "בתמורה" לוויתור על מצלמת זום? לא מאוד טובה.
בסופו של דבר, תמורת 1,299 שקלים רילמי 7 פרו מספק תמורה מצוינת לכסף אם אתם רוצים טלפון קל (יחסית לקטגוריית המחיר לפחות) עם מסך טוב והטענה מהירה במיוחד. אבל אם ההעדפות שלכם כוללות דווקא צילום, או אם חשוב לכם קצב הרענון של המסך, זה אחד המקרים שבהם דווקא הדור הקודם יכול להתאים לכם יותר.