כאשר סמסונג הציגה בשנת 2011 את הסמארטפון הראשון בסדרת גלקסי נוט (Note), המבקרים לעגו למסך הענק שלו - 5.4 אינץ' - ותהו מי ירצה להשתמש במכשיר כה גדול. תשע שנים אחרי, כשאנחנו כבר מתקשים למצוא סמארטפונים עם מסכים מתחת ל-6 אינץ', סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי הענקית הקוריאנית שוקלת ברצינות לסגור את קו הייצור ולהגיד שלום ולא להתראות לסדרת מכשירי הדגל הוותיקה.
2 צפייה בגלריה
נוט 20 אולטרה
נוט 20 אולטרה
נוט 20 אולטרה. תגידו ביי ביי, כי יכול להיות שזה האחרון
(צילום: ירון ברנר)
לסמסונג, נזכיר, יש שתי סדרות של מכשירי דגל: גלקסי S וגלקסי נוט. לאורך הדורות הראשונים, ההבדלים המהותיים בין שתי הסדרות היו במידות (מכשירי נוט היו גדולים משמעותית) ובכך שרק סדרת נוט כללה תמיכה בעט מגע. לאורך השנים, הפרשי הגדלים הצטמצמו, ובשנים האחרונות העט הוא הדבר הכמעט יחיד שמבדיל בין הסדרות. גם מבחינה שיווקית, הגבולות היטשטשו: משיווק בעיקר לאנשי עסקים עברה סמסונג לשווק את הנוט לגיימרים ויוצרים.
כעת, כך מדווחים ברויטרס, בסמסונג מתכוונים לארגן מחדש את חטיבת הסמארטפונים: העט ישולב במכשירי גלקסי S21 או לפחות בחלק מהם, סדרת הנוט תצא לגמלאות, ומשאבי המחקר והפיתוח שיתפנו יוקדשו לסמארטפונים המתקפלים של החברה, שיתמכו גם הם מעתה בעט מגע שיימכר בנפרד. בשנת 2021, עשור אחרי מכשיר הנוט הראשון, סמסונג לא מתכוונת להציג סמארטפון חדש בסדרה.
2 צפייה בגלריה
גלקסי Z פולד 2
גלקסי Z פולד 2
סמסונג מהמרת על הסמארטפונים המתקפלים
(צילום: shutterstock)
סמסונג היא יצרנית הסמארטפונים הפופולרית ביותר בעולם ונתח השוק שלה עמד ברבעון השלישי של 2020 על 22% לפי נתוני חברת המחקר Counterpoint Research. בשנתיים האחרונות החברה הקוריאנית מובילה את השוק גם בתחום הסמארטפונים המתקפלים: מאז 2019 היא השיקה כבר שלושה מכשירים כאלה (גלקסי פולד, גלקסי Z פליפ וגלקסי Z פולד 2), בזמן שרוב המתחרות שלה (למעט וואווי ומוטורולה) מהססות להיכנס למים, על אף שכבר פיתחו אבטיפוסים.
הסמארטפונים המתקפלים הם בינתיים מוצר נישתי ולא בשל, שמיועד בעיקר לחובבי חדשנות שהפרוטה מצויה בכיסם. עם זאת, קשה להתעלם מיתרונות פוטנציאליים כמו היכולת לשלב בין טלפון לטאבלט במכשיר אחד, או לחלופין למזער טלפון עם מסך בגודל סטנדרטי כך שייכנס בקלות לכיס. כעת, נראה שבסמסונג מוכנים לקחת את הקטגוריה הזאת עוד צעד אחד קדימה, על חשבון סדרת הדגל הוותיקה של החברה.