פעם בכמה שנים, מנסה מותג צעיר להיכנס לשוק מכשירי הסלולר הנשלט על ידי ענקיות. זה אפילו קרה מספר פעמים בישראל (מודו של דב מורן, First Else מבית אמבלייז) - ללא הצלחה מרובה. המותגים שכן הצליחו בזה בעשור האחרון, הגיעו רובם ככולם מסין - ו-OnePlus היא דוגמה בולטת. החברה השיקה את הטלפון הראשון שלה רק לפני 6 שנים, והיום מכשיריה הם חלק בלתי נפרד מנוף הסלולר העולמי.
3 צפייה בגלריה
OnePlus 8 פרו
OnePlus 8 פרו
OnePlus 8 פרו. בתפקיד האנדרדוג
(צילום: OnePlus)
אז כן, OnePlus רק רצתה לצייר את עצמה כאנדרדוג צעיר כשמאחוריה בעצם היה גב של תאגיד הענק BBK, שאחראי למותגי סלולר מצליחים כמו Oppo ו-Vivo. אבל היא כן הצליחה למתג את עצמה מהר מאוד כיצרנית של מה שהגדירה כ"קוטלי מכשירי דגל" - טלפונים איכותיים המספקים את רוב הערך של מכשירי דגל יקרים הרבה יותר, במחיר נמוך יחסית.
ואז, אחרי שהמותג נבנה, החליטו ב-OnePlus שאולי כדאי להפסיק לקטול ולהתחיל להתיידד. זה התחיל כבר בשנה שעברה, עם סדרת OnePlus 7 שהייתה יקרה יחסית לסדרות הקודמות, תוך שהיא מספקת תמורה לכסף הזה. השנה, בהשקת OnePlus 8 ו-8 פרו, כבר אין ספק - OnePlus לא קוטלת מכשירי דגל, אלא מייצרת כאלה.
דגם ה-8 פרו, שעומד במרכז הביקורת הזו, עולה 3,899 שקלים בייבוא של CellNow (כרגע במבצע השקה ב-3,699 שקלים) - קטגוריית מחיר שבה תוכלו למצוא גם את הגלקסי S20 פלוס של סמסונג ואת אייפון 11 של אפל. והתמורה למחיר הגבוה-היחסית הזה היא אחד הטלפונים הטובים ביותר שתוכלו לרכוש היום.
ב-OnePlus עברו על רשימת המכולת של מכשירי דגל וניסו לסמן "וי" בכל סעיף. מסך עצום ויפהפה? יש. אחת מערכות השבבים המתקדמות בשוק? כמובן. סוללה עם קיבולת מרשימה של 4,510 מיליאמפר-שעה? בפנים. תמיכה בדור 5? בוודאי! בחברה אפילו נכנעו והכניסו, לראשונה בתולדותיה, מנגנון הטענה אלחוטית לטלפון שלהם. ואם כבר, שיהיה גם מהיר, עם הספק של 30 וואט, ויכולת להטעין מוצרים אחרים.
3 צפייה בגלריה
OnePlus 8 פרו
OnePlus 8 פרו
OnePlus 8 פרו. ארבע עדשות
(צילום: דניס ויטצ'בסקי)
עוד חידוש מגיע בדמות דירוג IP68, האומר שברגע ירידתו מפס הייצור הטלפון הזה חסין מפני מים. בעבר, OnePlus אמרה שמכשיריה חסינים, אבל היא לא רוצה להשקיע את הכסף בדירוג כדי לא לייקר את הטלפונים. סוגרים את רשימת המכולת: תמיכה ב-WiFi 6, בלוטות' 5.1 (כולל aptX HD ו-LDAC) ומקום לשני כרטיסי סים. ומה עם המצלמה? עליה נרחיב בנפרד. אבל לפני המצלמה, בואו נתעכב רגע על חוויית השימוש ב-OnePlus 8 Pro. הרבה מאוד כאן תלוי בחיבה שלכם לסמארטפונים עם מסך ענקי. גודל המסך הוא 6.78 אינץ', וזה כולל קימורים בשני הצדדים (עדיין מהטרנדים המיותרים והמציקים בתעשייה הזו). הגודל הזה ממצב את הטלפון איפשהו בין ה-S20 פלוס ל-S20 אולטרה של סמסונג - הצהרה שנכונה גם לגבי המשקל שלו, 199 גרם. במילים אחרות, אם אתם עורגים לסמארטפונים קלים עם מסך קטן - זה ממש לא הטלפון עבורכם. אם גודל המסך לא מפחיד אתכם, כנראה תשמחו לשמוע שזה אחד המסכים הטובים ביותר בשוק היום. יש כאן שחזור צבעים מדוייק עבור מי שמעוניין - עם שלל אופציות למקרה שאתם מעדיפים צבעים "חיים" יותר - המצטרף לרזולוציה גבוהה (3168x1440) וקצב רענון של 120 הרץ. בהיותו מסך AMOLED, הוא דומה מאוד למה שסמסונג שמה במכשירי הדגל שלה השנה, אבל יש לו יתרון נוסף: יכולת להשתמש ברזולוציה גבוהה וקצב רענון גבוה בו-זמנית (סמסונג אילצה אתכם לבחור כדי לשמור על הסוללה).

אפקט של אופרת סבון

לגבי קצב הרענון, ראוי לציין שלא מדובר בגימיק - התנועה באמת מרגישה הרבה יותר חלקה ונעימה לעין. זה גם עוזר לייצר אשליה שאתם באמת מזיזים משהו עם האצבע ולא סתם מעבירים אותה על פיסת זכוכית. OnePlus אפילו משתמשת בכוח העיבוד של הטלפון וקצב הרענון כדי לעשות החלקת תנועה. זה מנגנון שתמצאו לרוב במסכי טלוויזיה מהשנים האחרונות, המסוגלים להגיע לקצב רענון גבוה. המעבדים שלהם יכולים לקחת חומר מקור של 24 או 30 פריימים לשניה ו"לנחש" את השאר. התוצאה היא שהכל נראה חלק בצורה די מוגזמת, כאילו כל דבר הוא אופרת סבון. בתור מי ששונא את האפקט הזה בטלוויזיות, אני לא מת עליו גם בטלפון, אם כי על מסך קטן הוא פחות מציק לעין.
OnePlus 8 פרו
הגרסה שבדקתי כוללת 8 גיגה-בייט של זיכרון (ו-128 גיגה-בייט של שטח אחסון), כשישנה גם גרסה יקרה יותר עם 12 גיגה. אולי אחרי כמה חודשים, כשהטלפון עמוס ביישומים פתוחים, זה איכשהו רלוונטי - אבל בתקופת הבדיקה גם עם 8 גיגה מדובר אחד הטלפונים המהירים ביותר בשוק. לא מאוד מפתיע, בהינתן כוח העיבוד של סנאפדראגון 865.
דבר נוסף שעליו אנחנו חייבים לדבר הוא הנדסת האנוש של הטלפון הזה - גם חומרה וגם תוכנה. חוץ מההחלטה המצערת לבנות אותו עם מסך קמור, יש לי מעט מאוד תלונות כלפי ה-8 פרו. OnePlus תמיד התגאתה בכך שהיא מקשיבה למשתמשיה ובונה את הטלפונים שלה על בסיס פידבק, וזה באמת ניכר כאן. לא ברור לי, למשל, למה חברות אחרות לא מעתיקות את מתג ההשתקה התלת-מצבי של הטלפון הזה, הכולל בנוסף למצב הרגיל ורטט גם מצב השתקה מלאה.
גם המעטפת ש-OnePlus שמה מעל אנדרואיד, Oxygen OS שמה, ממשיכה להיות אחת הנעימות ביותר בשוק. לא תמצאו כאן הר של יישומים שהותקנו מראש, או ניסיונות לשבור מוסכמות. כן יש כאן שיפורים בהשוואה לגרסה נקייה של אנדרואיד, כמו היכולת להריץ את אותו היישום מספר פעמים במקביל עם שם משתמש וסיסמה שונים, ומצב גיימינג ייעודי שמעלים התראות.
3 צפייה בגלריה
OnePlus 8 פרו
OnePlus 8 פרו
מתג השתקה תלת-מצבי. איך המתחרות לא מעתיקות את זה?
(צילום: דניס ויטצ'בסקי)
זמן הסוללה שתקבלו מהמכשיר הזה תלוי מאוד בהגדרות. אם תחליטו ללכת על רזולוציה גבוהה יחד עם קצב רענון גבוה, ספק גדול אם הסוללה תספיק ליום שלם של עבודה. בקצב רענון נמוך ורזולוציה סטנדרטית, תקבלו יום וחצי או אפילו יותר. העצה שלי היא להשאיר קצב רענון גבוה, עם רזולוציה סטנדרטית (כן, כמו בגלקסי) כדי לקבל קצת יותר מיום עבודה. שווה להזכיר, אגב, כי הטלפון הזה נטען מהר מאוד עם המטען עמו הוא מגיע - ב-OnePlus מדברים על 0 ל-50 אחוז בחצי שעה, וזה אכן מה שקיבלנו פחות או יותר.

לא מחיר מציאה

ועכשיו למצלמה - או, נכון יותר, ארבע המצלמות: 48 מגה-פיקסל רחבה, 48 מגה-פיקסל אולטרה-רחבה, 8 מגה-פיקסל עם זום x3 ו-5 מגה-פיקסל עם חיישן צבעים. המצלמה האחרונה היא הייחודית כאן, ובו בזמן הכי פחות מעניינת. כן, היא מאפשרת לכם לייצר פילטרים עוד לפני שאתם מצלמים - אבל למה שתעשו את זה, כשאפשר להוסיף פילטרים ביישום שאליו אתם מעלים את התמונה אחר כך? השימוש הבאמת-ייחודי היחידי בה הוא מצב בשם Photochrom, סוג של גימיק שהופך את התמונות לאפורות-צהבהבות מוזרות. לפעמים, עם תמונות נוף, זה באמת מעניין. לרוב זה סתמי.
שאר המצלמות מתפקדות הרבה יותר טוב, ומספקות תמונות חדות כמעט בכל תאורה. הצבעים ב-OnePlus דומים הרבה יותר לסמסונג (אובססיה עם אדום וצבעים חמים בכלל) מאשר לאפל (צהבהב ועם שחזור מדוייק יותר). זום אופטי x3 זה אחלה, אם כי עדיין לא מאוד שימושי. המקום היחידי שבו היעדר הניסיון של OnePlus עם מצלמות דגל מפריע הוא צילומי לילה. אמנם יש כאן מצב לילה ייעודי, אבל הוא הרבה פחות טוב מאשר באייפון או ב-S20. שמי לילה כוללים לא מעט רעש, וכשיש מיעוט מקורות אור, המכשיר לא תמיד יודע להבין איך להתמודד איתם. כן חייבים לומר שמדובר, כנראה, בענייני תוכנה, ו-OnePlus לרוב תומכת היטב במכשיריה גם אחרי שהם רואים אור - אז אולי נראה שיפורים בתחום הזה בהמשך.
אז האם OnePlus 8 Pro מספק תמורה למחיר? אם אתם מחפשים מכשיר דגל עם מסך עצום - כן, בהחלט. אם כי כפי שכבר הזכרנו, הוא כבר לא סמארטפון במחיר מציאה, אלא מכשיר מצויין במחיר גבוה.