מוכנים לדור הבא? אפל צפויה להכריז על סדרת אייפון 12 באירוע שיתקיים ב-13 באוקטובר, עוד שבוע בדיוק. החברה שלחה לעיתונאים הזמנה לאירוע וירטואלי תחת הכותרת "Hi, Speed", או בתרגום חופשי "מהירות גבוהה", ולפי כל ההערכות היא צפויה להציג את הסמארטפונים החדשים שלה ולצדם מוצרים נוספים. מה חשוב לדעת על ההשקה המתקרבת?
  • אפל משיקה את האייפונים החדשים באוקטובר במקום בספטמבר לאחר שמגפת הקורונה עיכבה את תהליך הייצור
  • אנחנו מצפים לראות ארבעה מכשירי אייפון 12 בשלושה גדלים וברמות מחיר שונות
  • המכשירים כנראה לא יגיעו למדפים במקביל - מכשירי ה"פרו" המתקדמים יותר עשויים להגיע לחנויות רק בנובמבר
  • הערכה: האייפונים החדשים יהיו מצוידים בקישוריות 5G, שמגיעה לראשונה למכשירי אפל
2 צפייה בגלריה
ההזמנה לאירוע ההכרזה של אייפון 12
ההזמנה לאירוע ההכרזה של אייפון 12
ההזמנה לאירוע ההכרזה של אייפון 12
(צילום: אפל)
אפל נוהגת להכריז על הדור החדש של האייפון בחודש ספטמבר, אבל השנה מגפת הקורונה גרמה להשבתת קווי הייצור בסין וריתקה את עובדי החברה לבתיהם, מה שהוביל לעיכוב של שבועות בהשקת המכשירים החדשים. בחודש שעבר ערכה אפל אירוע וירטואלי חגיגי, אבל למגינת ליבם של חובבי האייפון היא הקדישה אותו להכרזה על שעונים חכמים, טאבלטים ובאנדל חדש שמאחד בין השירותים השונים שלה.
ענקית הטכנולוגיה נוהגת לשמור את הקלפים קרוב לחזה ולא לחשוף מה היא מתכוונת להשיק, אבל כמו בכל שנה אנחנו כבר יודעים פחות או יותר על מה היא צפויה להכריז בזכות הדלפות רבות שמוצאות את דרכן לטוויטר ולאתרי הטכנולוגיה.
אז למה מעריצי אפל צריכים לצפות השנה? קודם כל, החברה צפויה להשיק ארבעה דגמי אייפון - שני דגמים רגילים ושני דגמי "פרו" בשלושה גדלים: אייפון רגיל בגודל 5.4 אינץ' (שאולי ייקרא אייפון 12 מיני), אייפון רגיל ואייפון פרו בגודל 6.1 אינץ', ואייפון פרו מקס ענק בגודל 6.7 אינץ'. ארבעת הדגמים צפויים להיות מצוידים בקישוריות 5G, טכנולוגיה שאפל מאמצת באיחור-מה אחרי המתחרות הגדולות שלה. ויש קשר ישראלי: חברת אורבוטק מעורבת בתהליך ייצור רכיבי ה-5G באייפונים החדשים - כמו גם בסמארטפונים של חברות נוספות. לפי החברה, מכשירים התומכים בדור החדש של הקישוריות הסלולרית זקוקים לאנטנות מרובות שיתמכו בתדרים גבוהים, ואורבוטק מספקת פיתרונות ייחודיים לייצור המעגלים המודפסים הנדרשים לכך. ועוד חידוש: בניגוד לשנים קודמות, לארבעת המכשירים יהיו מסכי OLED מתקדמים, אחרי שבשנים קודמות הדגמים הזולים יותר - אייפון 11 ואייפון XR למשל - צוידו במסכי LCD. הדמיה לא רשמית של המכשירים החדשים:
האייפונים הרגילים כנראה יצוידו בשתי מצלמות אחוריות, ודגמי הפרו יקבלו שלוש מצלמות וגם חיישן ToF למדידת עומק. כפי שדיווחנו ב-ynet, אפל תשלב לראשונה טכנולוגיית Sensor-Shift Stabilization, שמטרתה לייצב את המצלמה ולבטל את הרעידות שעלולות לגרום לתמונות מטושטשות. מבחינה עיצובית, לא צפויה מהפכה גדולה: הדור החדש של האייפון כנראה ייראה די דומה לדור הקודם, אבל הפינות של המכשירים יהיו פחות מעוגלות - עיצוב שמזכיר את האייפד פרו האחרון, או את אייפון 4 ואייפון 5. אפל מסרבת בינתיים לוותר על המגרעת בחלק הקדמי-עליון של המכשירים, אבל השנה היא צפויה לפחות להקטין אותה.
2 צפייה בגלריה
טים קוק
טים קוק
מנכ"ל אפל טים קוק. שומר את הקלפים קרוב לחזה
(צילום: אפל)
לפי אחת ההדלפות האחרונות, המכשיר הקטן ביותר יעלה החל מ-649 דולר, אייפון 12 החל מ-749 דולר, אייפון 12 פרו החל מ-999 דולר ואייפון 12 פרו מקס החל מ-1,099 דולר. מתי תוכלו לרכוש את המכשירים החדשים? שאלה מצוינת. האייפונים מגיעים בדרך כלל למדפים כעשרה ימים לאחר ההכרזה, אבל לפי ההדלפות, דגמי הפרו יגיעו לחנויות כמה שבועות אחרי המכשירים הרגילים, ייתכן שרק בנובמבר.
והנה עוד כמה שמועות שכדאי להכיר:
  • ייתכן שהאייפונים החדשים יגיעו ללא מטען או אוזניות בקופסה: אפל אולי תטען שמדובר במהלך למען הסביבה ושרוב המשתמשים לא צריכים את האביזרים האלה. המבקרים, מנגד, יטענו כנראה שהיא מנסה לצמצם עלויות לנוכח המחיר הגבוה של רכיבי ה-5G במכשירים החדשים.
  • היכונו לצבע חדש, "כחול עמוק", שיהיה זמין במכשירי הפרו בלבד. הוא יחליף את "ירוק חצות" שהוצג בשנה שעברה.
  • ישנה אפשרות שחלק מהדגמים או כולם יתמכו בקצב רענון מסך 120hz.
  • ייתכן שדגמי הפרו יצוידו בחיישן LIDAR, שיאפשר להם לזהות אובייקטים בסביבה באמצעות לייזר.