גוגל הייתה אמורה להכריז על אנדרואיד 11, הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה שלה לסמארטפונים, באירוע גדול במסגרת כנס המפתחים השנתי שלה. אבל אז הגיעה הקורונה ואחריה המחאה החברתית בארה"ב, והתוכניות השתנו. היום (ה') בלי הרבה רעש וצלצולים, גרסת הבטא של מערכת ההפעלה החדשה זמינה לראשונה למכשירי הפיקסל מבית גוגל - וכעת אפשר לדבר על הפיצ'רים החדשים של אנדרואיד 11.
2 צפייה בגלריה
אנדרואיד 11
אנדרואיד 11
אזור השיחות באנדרואיד 11
(צילום: גוגל)
כמו שציפינו, אין כאן מהפכות גדולות. מדובר בעיקר בשינויים קטנים שאמורים להפוך את השימוש בסמארטפון לקצת יותר קל ונוח. מתי אנדרואיד 11 תגיע אליכם? קשה לדעת, מכיוון שהדבר תלוי ביצרניות הסמארטפונים. הגרסה הרשמית של אנדרואיד 10 הגיעה למכשירי הפיקסל בספטמבר 2019 ולאחר מכן היא התגלגלה לסמארטפונים של יצרניות אחרות, אך לא כל הטלפונים שיצאו בשנה שעברה כבר קיבלו את העדכון. אפשר לצפות ללוח זמנים דומה גם השנה.
אז מה חדש באנדרואיד 11?

שיחות והודעות

בחלון ההתראות, זה שכדי לפתוח אותו אתם גוררים את האצבע למטה מהחלק העליון של הסמארטפון, יופיע בגרסה החדשה אזור ייעודי לשיחות. כל הודעה שתקבלו, לא משנה מאיזו אפליקציית מסרים היא הגיעה, תופיע שם. תוכלו לתת עדיפות לאיש קשר מסוים, כך שההודעות שלו יגיעו אליכם גם אם הפעלתם את מצב "לא להפריע" (Do Not Disturb), ותמונת הפרופיל שלו אפילו תופיע בפס ההתראות העליון של הסמארטפון, ליד השעון.
כל שיחה שתופיע באזור ההודעות ניתן להפוך ל"בועה", פיצ'ר שאתם בוודאי מכירים היטב אם אתם נוהגים להשתמש במסנג'ר של פייסבוק. מדובר בעיגול קטן עם תמונת הפרופיל של איש הקשר, שימשיך לרחף על המסך שלכם גם כאשר אתם עוברים להשתמש באפליקציות אחרות. ועוד חידוש בתחום ההודעות: כעת, כאשר אתם מקלידים, גוגל תציע לכם השלמה אוטומטית של טקסט או אמוג'י.

פרטיות

כמו בכל גרסה, גוגל משפרת גם הפעם את הגדרות הפרטיות של מערכת ההפעלה: באנדרואיד 11 יהיה ניתן להעניק לאפליקציות הרשאה חד-פעמית לשימוש במיקרופון, במצלמה או במיקום. בפעם הבאה שהאפליקציה תרצה להשתמש באחד מאלה - היא תצטרך לבקש מכם הרשאה נוספת. וחידוש חשוב לא פחות: אם לא השתמשתם באפליקציה מסוימת במשך זמן רב - אנדרואיד תאפס את ההרשאות שנתתם לה. כך, למשל, אפליקציות שהפסקתם להשתמש בהן לא יוכלו להמשיך לעקוב אחרי המיקום שלכם.
2 צפייה בגלריה
אנדרואיד 11
אנדרואיד 11
לאיפה אתם רוצים להזרים את המוזיקה שלכם?
(צילום: גוגל)

בית חכם

לחיצה ארוכה על כפתור ההפעלה של המכשיר תעביר אתכם לתפריט שבו ניתן לשלוט במכשירי בית חכם שברשותכם - למשל להפעיל את המזגן, או לעמעם את האורות בסלון. מדובר בקיצור דרך נחמד, בהנחה שאתם משתמשים במכשירים מהסוג הזה.

ועוד כמה פיצ'רים מעניינים

נגן המוזיקה יופיע מעתה בתפריט המהיר ויהיה ניתן לבחור בקלות במכשיר חיצוני שאליו יוזרם התוכן - אוזניות, רמקולים, טלוויזיה וכו'; Voice Access, פיצ'ר נגישות, יאפשר לפתוח אפליקציות בקלות באמצעות פקודה קולית, להכתיב פוסטים ברשתות החברתיות ועוד; יהיה ניתן לצפות בהיסטוריה של ההתראות שקיבלתם, גם אם רעננתם את חלון ההתראות שלכם; צילומי מסך יופיעו בחלון קטן בחלק השמאלי התחתון של המסך, כמו באייפון; וצילום וידאו של המסך, שעד כה היה זמין בהתאם להחלטת היצרניות, יהפוך לפיצ'ר רשמי וקבוע.

מתי כל זה יגיע אלינו?

גרסת הבטא כבר זמינה למכשירי פיקסל 2 ומעלה, ובהמשך תגיע גם למכשירים של יצרניות אחרות. עם זאת, מומלץ להתאזר בסבלנות ולא למהר להוריד אותה - מטבע הדברים אתם עלולים להיתקל בבאגים ובבעיות שונות. הגרסה הסופית של אנדרואיד מגיעה בדרך כלל בסתיו ולאורך תקופה של כמה חודשים מתעדכנת לאיטה במכשירים של היצרניות השונות, לאחר שעשו התאמות משלהן למערכת ההפעלה.