השלישייה של אפל: ענקית הטכנולוגיה ערכה הערב (יום ג') את אירוע ההכרזה הראשון שלה לשנת 2022 תחת הכותרת Peek Performance והציגה גרסאות חדשות של אייפון SE ואייפד אייר ולצדם מחשב חדש לחלוטין - מק סטודיו, שיצויד במעבד חדש ועוצמתי בשם M1 Ultra.
6 צפייה בגלריה
אייפון SE
אייפון SE
שלושה צבעים. אייפון SE
(צילום: אפל)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

אייפון SE החדש הוא הדור השלישי של הסמארטפון המוזל שאפל הציגה לראשונה בשנת 2016 ורעננה בפעם האחרונה לפני שנתיים. מבחינה חיצונית, הוא דומה מאוד לדור הקודם, וזה אומר שמדובר באייפון עם עיצוב מיושן למדי (או "אייקוני", אם אתם שואלים את אפל) - מסך 4.7 אינץ', שוליים רחבים וכפתור בית עם חיישן Touch ID. המכשיר יהיה זמין בשלושה צבעים - שחור, אדום ולבן. מה כן השתנה? גרסת 2022 כוללת את ערכת השבבים A15, שנמצאת גם באייפון 13 שיצא לפני כחצי שנה, ותמיכה בקישוריות 5G. לצד זאת, אפל טוענת ששיפרה את חיי הסוללה - שהיו אחת מנקודות התורפה המשמעותיות של הדור הקודם - ואת מערך הצילום. עוד משהו שהשתנה זה המחיר: אייפון SE החדש יעלה 429 דולר - התייקרות של 30 דולר לעומת הגרסה הקודמת. ההזמנה המוקדמת תצא לדרך ביום שישי הקרוב והמכשיר יגיע לחנויות בארה"ב ב-18 במרץ. אייפון SE נחשב לסיפור הצלחה והוא מסייע לאפל לצרף לאקוסיסטם שלה משתמשים חדשים שלא יכולים או מעוניינים לרכוש מכשיר פרימיום בעלות של כאלף דולר. מינג-צ'י קו, אנליסט בחברת TF Securities שהתחזיות שלו בנוגע לאפל נחשבות למדויקות ביותר, העריך כי אייפון SE החדש יימכר בכ-25 עד 30 מיליון יחידות במהלך השנה הקרובה. לשם השוואה, לפי נתונים של חברת המחקר Omdia, הדור הקודם של אייפון SE נמכר ביותר מ-24 מיליון יחידות ב-2020 והיה הסמארטפון השני הכי נמכר באותה שנה (המכשיר שהגיע למקום הראשון היה אייפון 11, שנמכר בכ-64 מיליון יחידות).
6 צפייה בגלריה
טים קוק
טים קוק
שנה עמוסה בפתח. מנכ"ל אפל טים קוק
(צילום: אפל)
(צפו באירוע ההכרזה של אפל)
אחרי אייפון SE, הגיע תורו של אייפד אייר - מכשיר הביניים בליין הטאבלטים של אפל - שיקבל גם הוא גרסה חדשה. הוא יצויד במעבד M1 מתוצרת אפל, שנמצא גם באייפד פרו המתקדם יותר. באפל אומרים כי הגרסה החדשה תציע שיפור של 60% ביצועים בהשוואה לאייפד אייר הקודם, שיפור של פי שניים בביצועי הגרפיקה ושיפור של פי שניים בביצועים בהשוואה למחשבי ווינדוס באותו מחיר. גם אייפד אייר יתמוך לראשונה ב-5G והוא יצויד בשקע USB-C ובמצלמת סלפי עם חיישן 12 מגה-פיקסל. המחיר: החל מ-599 דולר.
6 צפייה בגלריה
צבעים חדשים לאייפד איר
צבעים חדשים לאייפד איר
אייפד אייר החדש. החל מ-599 דולר
(צילום: אפל)
6 צפייה בגלריה
ג'וני סרוג'י
ג'וני סרוג'י
הישראלי הבכיר באפל, ג'וני סרוג'י, מציג את M1 Ultra
(צילום: אפל)
ג'וני סרוג'י הישראלי, סגן נשיא בכיר לטכנולוגיית חומרה באפל, הציג את המעבד החדש של החברה למחשבי מק - M1 אולטרה. "מפלצת", קוראים באפל למעבד החדש וטוענים כי מדובר בשבב החזק ביותר בעולם למחשבים אישיים. למעשה, M1 אולטרה מורכב משני מעבדי M1 Max (הדור הקודם של מעבדי אפל) שחוברו להם יחדיו באמצעות ארכיטקטורה שאפל קוראת לה Ultra Fusion. הוא תוכנן בין היתר על ידי מהנדסים מצוות המחקר והפיתוח של אפל בישראל. "התוצאה היא ערכת שבבים עם ביצועים מדהימים - בזכות לייטנסי נמוך, רוחב פס מאסיבי וחיסכון מדהים באנרגיה", התגאה סרוג'י. המחשב הראשון שבו נוכל למצוא את המעבד המתקדם ביותר של החברה הוא מק סטודיו, דגם חדש לחלוטין שאפל הציגה הערב. מק סטודיו הוא מחשב נייח אך קומפקטי, שנראה כמו גרסה גדולה יותר של מק מיני הוותיק. הוא מיועד בעיקר למוזיקאים, אמני תלת-ממד, צלמים, עורכי וידאו, ומפתחי תוכנה שזקוקים לכוח מיחשוב משמעותי. לטענת החברה, בזכות מעבד M1 Ultra, המחשב החדש מהיר יותר ב-80% מהמק פרו, שנחשב לגולת הכותרת של מחשבי אפל. מק סטודיו יגיע גם בגרסה פחות מתקדמת, שתכלול מעבד מדגם M1 Max. מק סטודיו עם מעבד M1 Max יעלה החל מ-1,999 דולר ומק סטודיו עם מעבד M1 אולטרה יעלה החל מ-3,999 דולר. לצד המחשב הציגה אפל גם את סטודיו דיספליי, מסך 5K חדש בגודל 27 אינץ' שמצויד במצלמה וברמקולים. המחיר - 1,599 דולר.
6 צפייה בגלריה
מק סטודיו
מק סטודיו
מק סטודיו וסטודיו דיספליי
(צילום: אפל)
6 צפייה בגלריה
המעבד החדש של אפל: M1 Ultra
המעבד החדש של אפל: M1 Ultra
המעבד החדש של אפל: M1 Ultra
(צילום: אפל)

בייסבול באפל TV פלוס

את האירוע פתח מנכ"ל אפל טים קוק כהרגלו בהכרזה שקשורה דווקא לשירות הסטרימינג של החברה. קוק הודיע כי אפל TV פלוס ייכנס לתחום שידורי הספורט ויעביר מדי יום שישי שידור חי של שני משחקים מליגת הבייסבול האמריקאית. נציין כי השידורים האלה לא יהיו זמינים בישראל בעת ההשקה. "אנחנו מאוד מתרגשים, זו תהיה הדרך הטובה ביותר טובה לצפות בבייסבול באייפון, באייפד ובכל מכשיר עם אפל TV פלוס", אמר קוק. אפל TV פלוס נחשב לשירות סטרימינג איכותי, אך מאז שהושק לפני כשנתיים וחצי הוא לא הצליח להפוך לשחקן משמעותי בתחום שנשלט על ידי ענקיות כמו נטפליקס ודיסני.
האירוע הערב הוא רק הספתח למה שצפויה להיות שנה עמוסה למדי עבור אפל: במהלך 2022 צפויה ענקית הטכנולוגיה להציג את סדרת אייפון 14, שלושה דגמים של השעון החכם אפל ווטש, דגמים נוספים של מחשבי מק וכן אייפד פרו משודרג. גולת הכותרת עשויה להיות הכרזה על קסדת המציאות המעורבת של החברה, שלפי ההערכות תגיע למדפים ב-2023.