מתקפל נוסף לענקית הסינית: וואווי (Huawei) השיקה בסוף השבוע האחרון את הסמארטפון המתקפל החדש שלה. המכשיר, שייקרא Mate Xs 2, הוא דור ההמשך של Mate Xs המקורי, הכולל מסך המתקפל כלפי חוץ, זאת בניגוד ליצרניות המתקפלים האחרות בשוק כדוגמת סמסונג שהשיקה עד היום סמארטפונים עם מסכים המתקפלים כלפי פנים. מוקדם יותר השנה השיקה וואווי מכשיר מתקפל נוסף, P50 Pocket.
2 צפייה בגלריה
Huawei Mate Xs 2
Huawei Mate Xs 2
Huawei Mate Xs 2
(צילום: Huawei)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

Mate Xs 2 מגיע בעיצוב שדי מזכיר את הדגם הקודם בסדרה. וואווי שילבה במכשיר מסך מתקפל חדש, המגיע עם פאנל AMOLED ובגודל של 7.8 אינץ' כשהוא אינו מקופל וברזולוציה של 2480x2200 פיקסלים. המסך יציע קצב רענון מהיר של 120 הרץ לצד קצב דגימת מגע של 240 הרץ. כשהמסך מקופל גודלו יורד לכדי 6.5 אינץ', ברזולוציה של 2480x1176 פיקסלים.
עוד בגזרת העיצוב הציגה וואווי מנגנון קיפול חדש ועדכני המעלים כמעט לחלוטין את שקע הקיפול של המסך. כמו כן, הדור החדש של המכשיר מגיע בעיצוב דק יותר וקל יותר, כשעובי המכשיר עומד כעת על 5.4 מילימטרים בלבד כשמסך המכשיר אינו מקופל (עובי שגדל לכדי 11.1 מילימטרים במצב מקופל), לצד משקל נמוך יותר בהשוואה לדור הקודם (255 גרם לעומת 300 גרם).
באשר למפרט המכשיר ובדומה למכשירים מתקפלים אחרים שניתן למצוא היום בשוק, המכשיר החדש של וואווי מגיע עם ערכת עיבוד Snapdragon 888 של חברת קוואלקום המיוצרת בהליך של 5 ננו-מטר. לצידה ניתן לרכוש את המכשיר עם 8 או 12 גיגה-בייט של זיכרון עבודה (RAM), וכן 256 או 512 גיגה-בייט של זיכרון אחסון. בניגוד למכשירי הדגל של המתחרות, וואווי מאפשרת כאן הרחבת זיכרון באמצעות כרטיס חיצוני, אך מדובר בכרטיס ייעודי למכשיר המגיע בפורמט שנקרא NanoMemory.
2 צפייה בגלריה
מסך שמתקפל כלפי חוץ
מסך שמתקפל כלפי חוץ
מסך שמתקפל כלפי חוץ
(צילום: Huawei)
עוד מתחת למכסה המנוע נמצאת סוללת המכשיר, המגיעה בנפח של 4,600 מיליאמפר-שעה (גרסת 512 גיגה-בייט זיכרון אחסון ו-12 גיגה ראם מגיעה עם סוללה בנפח של 4,880 מיליאמפר-שעה). הסוללה תומכת בטעינה מהירה בהספק של 66 וואט. מעבר לכך המכשיר כולל זוג רמקולים סטריאופוניים, מערך קירור מבוסס גרפין, תמיכה בחיישן אינפרה-אדום ותמיכה בעט החכם של החברה, M-Pen 2s.
מערך הצילום האחורי של המכשיר כולל שלוש מצלמות - מצלמה ראשית בעלת חיישן ברזולוציית 50 מגה-פיקסל, מצלמה בעלת חיישן ברזולוציית 13 מגה-פיקסל הכוללת עדשה לצילום רחב בזווית של עד 120 מעלות ומצלמת שלישית בעלת חיישן ברזולוציית 8 מגה פיקסל המשמשת כמצלמת תקריב בעלת יכולות זום אופטי עד פי 3. מצלמת הסלפי של המכשיר מגיעה עם חיישן ברזולוציית 10.7 מגה-פיקסל.
המכשיר החדש של וואווי אינו מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד אלא עם מערכת ההפעלה הביתית של וואווי - HarmonyOS 2. וואווי מבטיחה שהמערכת החדשה תציע מספר שיפורים בהשוואה לדור הקודם, הכוללים בין היתר ניהול משימות קל יותר, שיפורי ממשק שיאפשרו לאפליקציות לעבוד בפורמטי הקיפול השונים ועוד.
Mate Xs 2 יהיה זמין כמובן נכון לרגע זה רק בסין. המחיר של המכשיר מתחיל ב-1,515 דולר ומטפס עד לכדי 1,970 דולר בגרסה המאובזרת ביותר.