אפל עובדת בימים אלה על פיתוח של מכשיר חדש עם מסך מתקפל בגודל של 20 אינץ' - כך דווח אמש (יום א') בבלומברג. המכשיר החדש ככל הנראה יהיה הכלאה בין האייפד למחשב נייד בסדרת MacBook.
1 צפייה בגלריה
כך ייראה האייפון המתקפל?
כך ייראה האייפון המתקפל?
כך ייראה האייפון המתקפל?
(עיבוד תמונה. צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

על פי הדיווח, המכשיר החדש של אפל יציע מערך הכולל מסך מתקפל בגודל של 20 אינץ' שאותו יהיה ניתן לקפל לחצי על מנת להשתמש במכשיר בפורמט של מחשב נייד סטנדרטי. אפל ככל הנראה תנטוש לחלוטין את השימוש במקלדת פיזית או במשטח מגע לעכבר, כשכל תפעול המחשב, כולל הניווט וההקלדה ינוהלו באמצעות מגע בלבד. כאמור, המכשיר לא צפוי להגיע לשוק לפני שנת 2026.
הדיווח של בלומברג מגבה למעשה את טענתו של רוס יאנג, מנכ"ל ואנליסט בחברת Display Supply Chain Consultants, שטען בשבוע שעבר שאפל אכן מתכננת לפתח מכשיר שיכלול מסך גדול ומתקפל. יחד עם זאת, אין לדעת בוודאות האם שתי ההדלפות האלה יתבררו כנכונות, לפחות לא בשלב הנוכחי.
אין ספק שאפל נמצאת מאוד מאחור בשוק המכשור המתקפל. לפי דיווחים, היא עובדת גם על אייפון מתקפל שלא יגיע לשוק לפני 2023. כאשר תשיק סוף סוף מכשיר מתקפל היא תיאלץ להתמודד עם לא מעט תחרות, לאחר שחברות כמו סמסונג, שיאומי ומוטורולה השיקו בשנים האחרונות מספר סמארטפונים המציעים מסך מתקפל, לצד חברות כמו לנובו, שהשיקה ב-2020 את הלפטופ ThinkPad X1 Fold, שהגיע עם מסך מתקפל וכן שחקניות חדשות בתחום, למשל אסוס, שהכריזה בכנס CES האחרון על מחשב בעל מסך מתקפל.