כבר מההדלפה הראשונה זה היה ברור: סדרת מכשירי גלקסי S23 הולכת להיות אחת מסדרות מכשירי הדגל עם הכי פחות שדרוגים משמעותיים שסמסונג הציגה לנו בשנים האחרונות, ואחרי שהמכשירים הושקו רשמית לפני כשבועיים ויצא לי לפגוש כל אחד מהם אישית, אני יכול להסכים עם הטענה הזו בלב שלם ומאוכזב.
7 צפייה בגלריה
גלקסי +S23
גלקסי +S23
גלקסי +S23
(צילום: רועי האן)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

זה לא שציפיתי שסמסונג תספק לנו השנה שינוי תהומי בכל תחום של המכשיר. אבל גם השינויים שכן הגיעו - סוללה מעט יותר גדולה, מעבד מעט יותר מהיר (סמסונג טוענת שהוא הרבה יותר מהיר אבל אותי זה לא הצליח לשכנע) ועיצוב שמיישר קו עם האח הגדול בחבורה, דגם האולטרה, לא הופכים את גלקסי +S23 למכשיר מרגש או מיוחד כשמציבים אותו לצד המתחרים שלו בשוק מכשירי הדגל ואל מול הדור היוצא של המכשיר. יחד עם זאת - אם יש לכם מכשיר אנדרואיד ישן ואתם מחפשים שדרוג למכשיר ברמת דגל, זהו ללא ספק אחד ממכשירי האנדרואיד הטובים שאפשר לשים עליהם היום את היד, כל עוד אתם מוכנים לשלם על כך מחיר גבוה למדי שמתחיל ב-3,949 שקלים.

הדגל של סמסונג כבר פחות מתנפנף

הנוסחה של מכשירי הדגל הנוכחיים של סמסונג מלווה אותה כבר קרוב לשלוש שנים, ולמעט דגם האולטרה שזכה לשינוי די משמעותי בין סדרת גלקסי S21 ל-S22, מכשירי הבסיס והפלוס של הסדרה נראים ומרגישים כמעט אותו הדבר במהלך שלוש השנים האחרונות. במקרה הספציפי של השנה, השינוי העיצובי היחידי שנראה עם דגם הפלוס (וכן עם דגם הבסיס) הוא במערך הצילום, שהושטח לחלוטין ונראה כעת בדיוק כמו מערך הצילום של דגם האולטרה.
7 צפייה בגלריה
מיישר קו עם האח הגדול. גלקסי S22 אולטרה וגלקסי S23 פלוס
מיישר קו עם האח הגדול. גלקסי S22 אולטרה וגלקסי S23 פלוס
מיישר קו עם האח הגדול. גלקסי S22 אולטרה וגלקסי S23 פלוס
(צילום: רועי האן)
מעבר לכך, השינוי ה"משמעותי" שסמסונג הבטיחה לנו כאן בא בעיקר בגזרת העיבוד והסוללה: המכשיר זכה כמובן לשדרוג לערכת השבבים שלו, שעודכנה ל-Snapdragon 8 Gen 2 של חברת קוואלקום, המגיעה בגרסת "For Galaxy" - גרסת סיליקון ייעודית למכשירי סמסונג שאמורה לספק לנו ביצועים אופטימליים. בפועל, המכשיר כמובן מאוד מהיר ומאוד חזק, אך קשה לי להגיד באופן חד-משמעי אם מדובר בהבדל מורגש בהשוואה לערכת השבבים בגרסתה הבסיסית, בעיקר כי טרם יצא לי לבדוק מכשיר אחר בשוק שמגיע איתה.
7 צפייה בגלריה
מעבד חדש בגרסה ייעודית לסמסונג
מעבד חדש בגרסה ייעודית לסמסונג
מעבד חדש בגרסה ייעודית לסמסונג
(צילום: Qualcomm, Samsung)
לצד ערכת השבבים קיבלנו כ-8 גיגה-בייט של זיכרון (RAM), זאת לצד אפשרויות רכישה למכשירים עם 256 או 512 גיגה-בייט של נפח אחסון פנימי, שכמובן אינו ניתן להרחבה. עוד מתחת למכסה המנוע היא הסוללה, שגדלה ב-200 מיליאמפר-שעה לכדי נפח כולל של 4,700 מיליאמפר-שעה. מעבר לזה ובכל הקשור ליכולות טעינה מהירה, +S23 מציע טעינה מהירה חוטית בהספק של 45 וואט, טעינה אלחוטית בהספק של 15 וואט וטעינה הפוכה (כזו שמאפשרת לנו לטעון באמצעות המכשיר מכשירים אחרים) בהספק של 4.5 וואט.
מעבר לעדכון ערכת השבבים והגדלת הסוללה, גלקסי +S23 כולל את אותם פיצ'רים ויכולות שקיבלנו עם הדור שקדם לו. מסך המכשיר מציע פאנל Dynamic AMOLED 2X בגודל 6.6 אינץ' וברזולוציית +FHD, התומך בקצב רענון מהיר של עד 120 הרץ ומציע תמיכה בתקן הצפייה +HDR10 - זהה כמעט לחלוטין לזה של שנה שעברה למעט חיפוי הזכוכית ששודרג ל-Gorilla Glass Victus 2. כרגיל, סמסונג מבטיחה עמידות שיא בפני שברים ושריטות.

עם מערך צילום איכותי לא צריך להתווכח

מערך הצילום האחורי נשאר גם הוא זהה לחלוטין לזה שקיבלנו עם דגם הפלוס של סדרת גלקסי S22: המצלמה הראשית כאן מציעה לנו חיישן ברזולוציית 50 מגה-פיקסל ועדשה רחבה, הכוללת תמיכה בייצוב אופטי מובנה. המצלמה השנייה של המערך הינה מצלמת טלפוטו, המציעה חיישן ברזולוציית 10 מגה-פיקסל וכוללת תמיכה בזום אופטי כפול 3. המצלמה השלישית והאחרונה של מערך הצילום האחורי הינה מצלמה אולטרה-רחבה, המציעה חיישן ברזולוציית 12 מגה-פיקסל עם יכולות צילום בזווית של עד 120 מעלות.
7 צפייה בגלריה
מערך צילום משולש
מערך צילום משולש
מערך צילום משולש
(צילום: רועי האן)
איפה שכן נראה חידוש משמעותי, לפחות על הנייר, הוא ביחידת עיבוד התמונה של המכשיר, שמציעה כעת יכולות עיבוד תמונה המבוססות על בינה מלאכותית. את הקרדיט חשוב לתת - טכנולוגיית עיבוד התמונה של ערכת השבבים פותחה בישראל.
אז איך זה בעצם עובד? ברגע שנצלם תמונה, מעבד התמונה החדש יחל לעבד את התמונה ולקטלג אלמנטים שונים בה לנושאים - סמסונג טרם אמרה רשמית לאיזה אלמנטים המערכת מקטלגת את התמונה, אבל ברמת העיקרון מדובר במערכת שמסוגלת לזהות ולקטלג בנפרד אלמנטים כגון שמיים, סביבת הצילום, בגדים, איברי פנים שונים ועוד.
מכאן מעבד התמונה למעשה מעבד את כל אחת מקטגוריות האלמנטים באופן נפרד, כך שלמעשה כל אלמנט בתמונה זוכה לעיבוד ייעודי המותאם לו במדויק. התוצאה אמורה להיות תמונה איכותית וטובה יותר.
איכות התמונות של סמסונג תמיד הייתה נהדרת, וגם השנה ניתן לראות בבירור את יכולות הצילום המרשימות האלה - זאת כמובן כל עוד אתם מתחברים לעיבוד התמונה היחסית מוגזם של סמסונג שמאוד אוהב להדגיש צבעים גם אם הם היו אפרוריים יותר במציאות.
שינוי שבהחלט הייתי שמח לקבל כאן הוא יישור קו בגזרת הזום עם דגם האולטרה, שמציע זו השנה השנייה תמיכה בזום אופטי x10 - מניסיון שלי ובתור אחד שמחזיק S22 אולטרה בכיס, זה היה הפיצ'ר שהיה הופך את מערך הצילום של +S23 למעניין באמת. כמו כן, היו לא מעט מקרים שבהם הפוקוס של הצילומים לא ממש עבד באופן מושלם, בעיקר בפעמים שבהם התקרבתי מאוד לאובייקט שרציתי לצלם.
7 צפייה בגלריה
זום אופטי כפול 3, נשמח ליותר בפעם הבאה
זום אופטי כפול 3, נשמח ליותר בפעם הבאה
זום אופטי כפול 3, נשמח ליותר בפעם הבאה
(צילום: רועי האן)
7 צפייה בגלריה
פוקוס לא מושלם
פוקוס לא מושלם
פוקוס לא מושלם
(צילום: רועי האן)
7 צפייה בגלריה
מישהו כאן כועס שהצקתי לו
מישהו כאן כועס שהצקתי לו
מישהו כאן כועס שהצקתי לו
(צילום: רועי האן)
חובבי הסלפי ישמחו לדעת שהשנה מצלמת הסלפי של +S23 מעט יותר "חדה", לכאורה, מזו שקדמה לה, כשהחיישן של המצלמה שודרג לרזולוצייה של 12 מגה-פיקסל בהשוואה ל-10 מגה-פיקסל של החיישן הקודם. בכנות, איכות התמונות כאן לא באמת שודרגה משמעותית.

ממשק המשתמש של סמסונג הגיע גם הוא לקצה

אם יש "סקין" אנדרואיד שאני באמת אוהב ומתחבר אליו זהו ללא ספק OneUI של סמסונג - אפילו שהוא כולל כמויות על גבי כמויות של אפליקציות שסמסונג עצמה מפתחת בשאיפה שאנחנו נשתמש בעיקר בהן.
גם בתחום הזה סמסונג לא הציגה שינויים תהומיים: מכשירי גלקסי S23 מגיעים עם גרסת מערכת OneUI 5.1, בהשוואה לדגמי S22 שהגיעו לשוק עם גרסת המערכת OneUI 5.0 - שתי הגרסאות מבוססות על אנדרואיד 13.
בפועל כן הצלחתי לשים לב לכמה שינויים חביבים, למשל אנימציות הממשק שהפכו למעט יותר חלקות ומהירות לצד שינויים מובנים לאפליקציית הצילום של סמסונג ופיצ'רים חביבים אחרים כגון היכולת לגזור מתוך תמונה שצילמנו אובייקטים שאותם נוכל לשתף בקלות (פיצ'ר שסמסונג העתיקה באופן ברור מאפל).

השורה התחתונה

סדרת גלקסי S23 בכלל ו-+S23 בפרט לא מציעים כאמור שדרוג משמעותי אם אתם מחזיקים כיום מכשיר סמסונג או מכשיר מתחרה מהשנה-שנתיים האחרונות, גם אם חלק מהשיפורים בהחלט מצליחים לעשות את העבודה ולטובה.
באותה הנשימה, ראוי לציין לטובה דגם הפלוס, שמציע חוויית דגל משובחת, עם שלל פיצ'רים מעניינים וטובים (גם אם אין פה זום אופטי מרשים באמת), בתג מחיר יחסית, ואני אומר זאת בעדינות, סביר ביחס למתחרים או למכשירי דגל יקרים יותר. גרסת הפלוס נמכרת בישראל כאמור במחיר של החל מ-3,949 שקלים - האם זה שווה את המחיר? תלוי מאוד מה אתם מחפשים וכמה אתם אוהבים את סמסונג.