ל-S23 אולטרה של סמסונג יש מצלמה רחבה עם חיישן 200 מגה-פיקסל. אלה הרבה מאוד פיקסלים. 200 מיליון נקודות שקולטות מידע על אור מהעדשה ומתרגמות אותו לצבעים. ובסמסונג מאוד רוצים שתדעו על המצלמה הזו. לא לחינם רוב צילומי יחסי הציבור מציגים את גב המכשיר, עם ארבע המצלמות שלו.
2 צפייה בגלריה
גלקסי S23 אולטרה
גלקסי S23 אולטרה
גלקסי S23 אולטרה. היורש של הנוט ז"ל
(צילום: Framesira / Shutterstock.com)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

זו מצלמה מהממת עם תוצאות מצוינות. היא מתחרה ראויה לאייפון 14 פרו מקס, פיקסל 7 ושאר מכשירי הדגל של חצי השנה האחרונה. במקרים רבים היא אפילו מתעלה עליהם, בזכות היכולת של סמסונג לקלוט ולעבד הרבה יותר אור. אבל זו לא קפיצת מדרגה בתחום הצילום, והיתרון של האולטרה ברור רק כשאתם משווים את המכשירים אחד מול השני. אנשים לרוב לא עושים את זה - השוואות צילום זה קטע של מבקרי טלפונים. אסתכן ואנחש שרוכשי S23 אולטרה יהיו מרוצים מהתמונות שמתקבלות בערך באותו אחוז מהמקרים כמו רוכשי הסמארטפונים המתחרים.
אבל עוד נחזור למערך הצילום. לפני זה, בואו נסכם בקצרה את הפרקים הקודמים בסדרה: מאז 2020, האולטרה הוא הטלפון הגדול והיקר ביותר בסדרת הדגל של סמסונג, S. החל משנה שעברה הוא גם ממשיך דרכו של הנוט ז״ל, שהוקרב כדי לפנות במה בחצי השני של השנה לטלפונים המתקפלים של החברה והעביר את שרביטו (או יותר נכון, את עט המגע שלו) לאולטרה.
הבידול בין האולטרה לנוט מלכתחילה היה מינורי למדי, כך שהשילוב ביניהם הצליח כבר בניסיון הראשון. הדור השני, שרואה אור השנה, הוא שדרוג מינורי מאוד - וזה מצוין. אם רכשתם את S22 אולטרה, אתם ממילא לא קהל היעד של המכשיר הזה, ועבור מי שמחזיקים בטלפונים הישנים-יותר , שאותם הטלפון הנוכחי אמור להחליף, לא יחסרו כאן שיפורים. בסמסונג ישראל, אגב, אומרים כי מחזור השדרוג הממוצע של סמארטפונים בישראל הוא 29 חודשים, כך שאנחנו מדברים כאן על טלפונים כמו נוט 20. בהשוואה אליו יש כאן מסך יותר בהיר, סוללה טובה יותר, מעבד מהיר יותר, אחסון מהיר יותר, מצלמה טובה יותר - סיבות לא רעות לשדרג.

תאומים לא זהים

אם בכל זאת משווים את S23 אולטרה לקודמו, כדי לראות מה בכל זאת השתנה משנה לשנה, רואים שהם דומים מאוד. גודל המסך זהה - 6.8 אינץ'. גם הרזולוציה, קצב הרענון והעיצוב הכללי דומים מאוד. כמו בשנה שעברה, גם השנה סמסונג עדיין מתעקשת לקמר את שולי המסך אפילו שמדובר בטלפון עם עט מגע. האם זה אומר שהשוליים לא שימושיים כשמציירים עם עט? בהחלט. הגובה עלה בעשירית מילימטר, הרוחב ירד בשתי עשיריות, העובי נשאר זהה. המשקל עלה ב-6 גרם ל-234 גרם.
בפועל, זה אומר ש-S23 אולטרה הוא עדיין אך ורק לאנשים שאוהבים טלפונים גדולים וכבדים. אין הרבה מכשירים מודרניים שחוצים את ה-230 גרם, ואומנם נכשלנו כחברה כשלא קנינו מספיק טלפונים עם מסכים מתחת ל-6 אינץ׳ כדי לאותת לתעשיית הסלולר שטלפונים קטנים זה אחלה. אבל גם בסטנדרטים של היום, S23 אולטרה הוא די עצום.
השינוי המעניין הראשון עליו כדאי להעכב הוא בערכת השבבים של הטלפון הזה. סמסונג לרוב משווקת את סדרת S עם ערכת שבבים מתוצרתה (אקסינוס) ברוב העולם וסנאפדראגון של קוואלקום בכמה מדינות בודדות, בהן ארה״ב וסין. חוץ מהוויכוחים שזה גורר על הבדלי האיכות בין שתי הערכות, מדובר גם במגבלה. ערכת שבבים זה הרי לא רק מעבד. למעשה, המעבד מהווה חלק קטן ממנה. שבבי עיבוד תמונה, מאיצים גרפיים, מאיצי בינה מלאכותית ועוד שלל יכולות הם גם חלק מהערכה. אז כשהטלפון מתוכנן לעבוד עם שתי ערכות שונות, הוא לא יכול להישען כמו שצריך על היכולות הייחודיות של כל אחת.
השנה, סדרת S23 כולה משווקת עם Snapdragon 8 Gen 2 של קוואלקום בגרסה שנוצרה במיוחד עבור סמסונג, עם מהירות עיבוד גבוהה יותר ולטענת סמסונג גם שדרוגים שמטרתם לשפר את זמן הסוללה. מעבר לכך, זה מאפשר לטלפון להשתמש בכל סט יכולות עיבוד התמונה שסנאפדראגון, המובילה בשוק הזה, מספקת.
מה שמביא אותנו בחזרה לרכיב הצילום. יש כאן ארבע מצלמות אחוריות ואחת קדמית. בחלק האחורי, המצלמה שבה אתם אמורים להשתמש הכי הרבה היא הרחבה עם חיישן ה-200 מגה-פיקסל. היא אכן מסוגלת להפיק תמונות ברזולוציה הזו, אבל זה לא יעזור לכם לקבל תמונות חדות מאי פעם או משהו כזה. החיישן עדיין קטן מאוד, הפיקסלים זעירים, וכמות האור שהם קולטים קטנה מאוד, אז המצלמה לא באמת יודעת מה הצבע והבהירות שצריך להיות לכל פיקסל.
האפשרות השנייה שלכם היא לצלם תמונות 50 מגה-פיקסל שבהן כל ארבעה פיקסלים של החיישן מרכיבים אחד. זה עובד סבבה, אבל האמת היא שמצב ברירת המחדל של 12 מגה-פיקסל הוא עדיין הטוב ביותר לרוב האנשים. העיבוד בו הכי מהיר, התוצאות מעולות ביום ובלילה, ולמרבית השימושים הצרכניים זה מספיק.
שלוש המצלמות האחרות שיש כאן הן מצלמת פריסקופ עם זום אופטי x10 וחיישן 10 מגה-פיקסל, עוד מצלמת טלפוטו עם זום x3 וחיישן 10 מגה-פיקסל ומצלמה אולטרה-רחבה עם חיישן 12 מגה-פיקסל. כמו בשנים קודמות, גם הפעם סמסונג מדברת על זום מקסימלי של x100, אבל זה עדיין גימיק שיווקי. אל תצפו לתוצאות טובות מעבר ל-x30.
2 צפייה בגלריה
גלקסי S23 אולטרה
גלקסי S23 אולטרה
ארבע מצלמות אחוריות. גלקסי S23 אולטרה
(צילום: Karlis Dambrans / Shutterstock.com)
כמצלמה, אין לי תלונות ל-S23 אולטרה. סמסונג אפילו מיתנה את מנגנוני עיבוד התמונה ככה שעכשיו הצבעים נאמנים יותר למציאות, ובתאורה חלשה היא נותנת יותר פרטים מכל טלפון אחר שניסיתי. בסמסונג בטח ישמחו אם אחזור על הנקודה השיווקית של צילום ב-8K ב-30 פריימים לשניה (ב-S22 זה היה רק 24 פריימים לשנייה), אבל פחות ישמחו אם אגיד שלדעתי עדיין אין לכם שום סיבה לצלם ב-8K. גם אם יש לכם מסך 8K, תתקשו למצוא הבדלים באיכות בין תוכן 4K ל-8K במרחק צפיה סביר בגלל מגבלות העין האנושית.

יומיים של עבודה

ומה עם הסוללה? בתקופת הסקירה הקצרה-יחסית הוא הגיע לכמעט יומיים של שימוש מתון. קצת יותר מאולטרה של אשתקד, מה שלא מפתיע כי בשניהם נמצאת סוללה של 5,000 מיליאמפר-שעה, אבל ערכת השבבים אמורה להיות יותר יעילה. בניגוד ליצרנים הסינים שמתחרים עכשיו מי יצליח להטעין את הטלפון יותר מהר, סמסונג עדיין מגבילה את ההטענה להספק של 45 וואט חוטי ו-15 וואט אלחוטי. כל זה רק אם תרכשו מטען תואם - וצריך לזכור שבימינו לא מגיע אחד כזה עם כל מכשיר.
אין ספק שה-S23 אולטרה לא מחדש הרבה, לא בהשוואה לקודמו ולא ביחס למתחריו. אם זה מאכזב אתכם, אגיד רק שבעיניי זה עדיף על הדרך שבה שדרגה סמסונג את המכשירים שלה בעשור הקודם. היא הייתה מכניסה לכל דגם המון שינויים, בודקת מה עובד ומסירה חלק מהם. השינויים משנה לשנה היו אמנם מהותיים, אבל הניסויים האלה פגמו בחוויית השימוש. היום, סמסונג יודעת מה היא רוצה: זה שדרוג מינורי כי מדובר במוצר מלוטש גם ככה, ואין עם זה שום בעיה.