פרטים ראשונים אודות מערכת ההפעלה החדשה של גוגל: אנדרואיד צפויה לקבל את השדרוג השנתי שלה מאוחר יותר השנה, ועל אף שהוא לא יציג שינויים משמעותיים לממשק המשתמש, נראה שמתחת למכסה המנוע גוגל מתכננת לא מעט שינויים ושיפורים חדשים.
1 צפייה בגלריה
אנדרואיד
אנדרואיד
אנדרואיד
(עיבוד תמונה. צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

מתי צפויה לצאת אנדרואיד 13?

בדומה לשנים קודמות ועל פי לוח הזמנים הרשמי שסופק על ידי גוגל, אנדרואיד 13 צפויה לצאת לשוק במהלך הרבעון השלישי של השנה. לפני ההשקה הרשמית יושקו גרסאות פיתוח מוקדמות (Developer Previews) שיעניקו למפתחים גישה מוקדמת למערכת, לצד ארבע גרסאות בטא שיאפשרו לבצע בדיקה מקדימה של המערכת לפני הפצה באופן רשמי. בימים האחרונים יצאה גרסת הפיתוח הראשונה של המערכת.

איזה מכשירים יתמכו במערכת ההפעלה החדשה?

בדומה לשנים קודמות, אנדרואיד 13 צפויה להיות זמינה בשלב הראשון למכשירי הפיקסל של גוגל (ישנם דיווחים הטוענים שמערכת ההפעלה החדשה תושק בצמוד להשקת הפיקסל 7). בשלב מאוחר יותר תגיע המערכת גם למכשירים של חברות אחרות כגון סמסונג, וואן פלוס ואחרות שישיקו את המערכת בצמוד לעדכוני הממשק הפנימיים שלהן.

פיצ'רים חדשים

אנדרואיד 13 כאמור לא תציג שינויים משמעותיים בכל הקשור לממשק המשתמש שזכה למתיחת פנים די רצינית עם אנדרואיד 12. יחד עם זאת, נראה שגוגל מתכננת להציג כמה שיפורים ועדכונים למערכות הקיימות - הנה כמה מהם:
בורר תמונות: בורר התמונות החדש של גוגל ישמש כשכבת פרטיות נוספת בין המשתמש לבין האפליקציות המותקנות על המכשיר שלו. הפיצ'ר החדש יאפשר לבחור תמונות ספציפיות שלהן תהיה לאפליקציות גישה, זאת במקום לאשר להן גישה מלאה וכוללת לגלריית התמונות של המכשיר. פיצ'ר זה מזכיר מאוד את Photo Picker, בורר התמונות של אפל שהוצג לראשונה עם מערכת iOS 15.
ערכות נושא משופרות: אנדרואיד 12 הציגה לראשונה את מערכת ערכות הנושא המאפשרת למשתמשים להחיל ערכת נושא מותאמת אישית המתבססת על הרקע של המכשיר. אנדרואיד 13 צפויה להציג עדכון קל למערכת זו, שתכלול בין היתר אפשרות חדשה להחיל את ערכת הנושא גם על אייקונים של אפליקציות צד שלישי (עד כה היה ניתן להחיל את ערכת הנושא רק על אייקונים של אפליקציות צד ראשון של גוגל).
ארכיון אפליקציות: גוגל צפויה להציג מערכת חדשה בדמות ארכיון אפליקציות, שיאפשר למשתמשים להעביר אפליקציות שאינן בשימוש קבוע לארכיון ייעודי שיקטין את נפחן של אפליקציות אלה ב-60%, עד לרגע שהמשתמש יחליט לפתוח אותן שוב ומבלי להסיר את האפליקציה מהמכשיר באופן מלא.
סורק QR חדש: גוגל צפויה לספק עם המערכת החדשה סורק קודי QR חדש, שיאפשר בין היתר את היכולת לסרוק קודי QR כבר ממסך הנעילה של המכשיר.
הרשאת התראות: גוגל תאפשר לראשונה, ובדומה ל-iOS, את האפשרות לחסום באופן מלא התראות מאפליקציות מסוימות כברירת מחדל גם לאחר הפעלתם הראשונית. ראוי לציין שפיצ'ר זה יהיה זמין רק באפליקציות שבהן יוטמע ברמת הפיתוח.
תקני קישוריות חדשים: אנדרואיד 13 צפויה להציע לראשונה תמיכה במספר תקני קישוריות חדשים, בהם תמיכה בתקן Bluetooth LE Audio שיאפשר הזרמת אודיו טובה וחסכונית יותר בזמן השימוש בבלוטות' לצד תמיכה בתקן MIDI 2.0.
ראוי לציין שכל השינויים הצפויים עליהם דובר כאן לקוחים מתוך גרסת הפיתוח המוקדמת שהושקה למערכת וזמינה לשימושם של מפתחים, כך שישנו סיכוי שחלק מהשינויים לא יגיעו לגרסה הסופית והרשמית של מערכת ההפעלה.