מעבר מהיר וקל בין אייפון לאנדרואיד: גוגל השיקה בימים האחרונים באופן שקט למדי אפליקציה חדשה למכשירי האייפון שתאפשר למשתמשים להעביר את הנתונים שלהם ממערכת ההפעלה iOS לאנדרואיד בצורה קלה ויעילה, ובאופן אלחוטי. יחד עם זאת, נכון לרגע זה תצטרכו לעבוד קצת בשביל לקבל גישה אליה היות והיא מוסתרת בחנות האפליקציות של אפל.
2 צפייה בגלריה
אייפון ומכשיר אנדרואיד
אייפון ומכשיר אנדרואיד
אייפון ומכשיר אנדרואיד
(אילוסטרציה, צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

אפליקציית העתקת הנתונים החדשה של גוגל, שנקראת Switch to Android, מהווה בשורה די משמעותית בשוק הסמארטפונים, במיוחד עבור משתמשים שרוצים להעביר את הנתונים שלהם ממכשיר אייפון למכשיר אנדרואיד כלשהו. עד היום, תהליך המעבר בין אייפון לאנדרואיד לא היה פשוט, וכלל גיבוי של כל הנתונים של מכשיר האייפון שלכם על גבי הגוגל דרייב (Google Drive) ושיחזורם באופן ידני על גבי מכשיר האנדרואיד שאליו אתם עוברים. בשלב מאוחר יותר, עם השקת אנדרואיד 12, גוגל פישטה קצת את התהליך כשאיפשרה העברת נתונים קלה יחסית בין אייפון לאנדרואיד במידה ויש ברשותכם כבל Lightning ל-USB-C שיאפשר לכם לחבר את שני המכשירים יחד.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית Switch to Android
אפליקציית Switch to Android
אפליקציית Switch to Android
(צילום מסך מתוך ה-AppStore)
אפליקציית Switch to Android הופכת את הכל להרבה יותר פשוט: היא מאפשרת להעתיק את כל הנתונים של האייפון אל מכשיר אנדרואיד באמצעות סריקת קוד QR ייעודי. קוד זה מחבר בין שני המכשירים באופן אלחוטי, ומאפשר לבחור את הנתונים המדויקים שברצונכם להעביר, שיכללו בין היתר את אנשי הקשר, תמונות וסרטונים וכן נתונים מהיומן.
על פניו נראה שגוגל תכננה אפליקציה נוחה ומאוד שימושית עבור מי שמעוניינים לעבור מאייפון לאנדרואיד, רק חבל שעומד לפניה מכשול די גדול בדרך והוא אפל בעצמה, שפחות להוטה לאפשר למשתמשים שלה מעבר קל אל המתחרה שלה.
נכון לרגע זה, אפליקציית Switch to Android רשומה בחנות האפליקציות של אפל כ"אפליקציה לא רשומה" (Unlisted App) - סיווג אפליקציות חדש שאפל השיקה די לאחרונה ומאפשרה לה להסתיר אפליקציות מסוימות בחנות האפליקציות שלה. על פי הדיווח של אתר 9to5Google, עקב היותה אפליקציה לא רשומה, הגישה ל-Switch to Android זמינה רק באמצעות הקישור הייעודי הזה שמעניק גישה להורדה. כמו כן חשוב לציין שהאפליקציה נמצאת בשלבי השקה ראשונים, מה שאומר שלא כל הפיצ'רים עובדים כמו שצריך, כך שאולי שווה לחכות קצת לפני שתתחילו לעבוד איתה. נכון לרגע זה, לא ברור אם ומתי אפל תבטל את הסיווג של האפליקציה כלא רשומה ותאפשר לכלל המשתמשים לגשת אליה בקלות.
ראוי לציין שמנגד, אפל מטפחת כבר למעלה מחמש שנים אפליקציית העתקת נתונים בשם Move to iOS, שמאפשרת למשתמשי אנדרואיד להעתיק את הנתונים שלהם לאייפון בקלות יתרה. אפליקציה זו כמובן זמינה באופן חופשי לכלל המשתמשים, והיא ניתנת להורדה בקלות בחנות האפליקציות של גוגל.